vrijdag 17 januari 2014

Doorkijkje naar hal


Een doorkijkje vanuit de keuken naar de hal.
De kleur zwart loopt als een leidraad door ons huis. We hebben dan ook op de hele benedenverdieping de deuren in hoogglans zwart (Farrow and Ball) geverfd voor een stijlvolle uitstraling. Gecombineerd met stoere decoratie.

Op het moment kan ik moeilijk foto's maken van de hal, dit gedeelte is wat donker en daar ik geen echte fotograaf ben....lukt het steeds niet om goede foto's te maken. Het weer helpt ook niet echt mee!

De oude kristallen lamp heb ik jaren geleden bij de kringloop gekocht. Toen kon je nog weleens zoiets vinden.Tegenwoordig kom ik dit bijna niet meer tegen.

Zoals jullie zien heb ik een zwak voor oude kristallen lampen. Dit lampje hangt naast de voordeur. Onder het lampje veranderd het regelmatig van decoratie.

De hal heb ik aangekleed met wat stoere decoratie. Ja hoor..., de boeken die ik in de Paste Wax had gezet, schoenmallen en een mannelijke paspop buste met houten armen. Het lukte me alleen van dichtbij een foto te maken i.v.m. de belichting.
Ik hoop dat ik jullie in de toekomst wat meer kan laten zien als het weer wat beter wordt en het zonnetje schijnt!

18 opmerkingen:

  1. Ziet er sfeervol uit, mooi je tegels in de hal.
    Ik heb ook moeite met fotograferen, er komt inderdaad te weinig licht binnen, maar morgen gaat de zon regelmatig schijnen, dus een nieuwe kans.
    Ik heb ook een kroonluchter tik...ik vind het zo mooi als het licht aan is, je hebt gelijk heel veel sfeer.
    Ziet er allemaal weer heel mooi uit Anita.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Anita!! Kroonluchters.....hier hangen er ook 4!!

    Groetjes Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat staat altijd prachtig, hoogglans zwart op deuren, heel chic!
    Ik blijf kroonluchters en lampjes met pegels ook mooi vinden hoor.
    Prachtig doorkijkje naar de hal.
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het doorkijkje heb je toch goed vast weten te leggen, ik vind het in ieder geval erg mooi! Kroonluchters vind ik persoonlijk niet bij mij passen, al kan ik ze wel heel mooi vinden. Soms zie je in kerken of andere gebouwen van die gigantische exemplaren, geweldig om te zien.

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij heb je best een grote hal, hij is in ieder geval heel stijlvol!
    Je hebt er mooie spulletjes gedecoreerd!
    Gezellig weekend, Anita! Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een hal zeg, je doorkijkje geeft al heel veel sfeer weer. Hier hangt alleen bij puberdame een kroonluchtertje maar vind ze wel heel mooi. Maar ja, geen hele hoge plafonds en daar horen ze wat mij betreft toch echt aan te hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtig en sfeervol doorkijkje. Fijn weekend!

    Groetjes,
    Reineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor. Heb je het tafeltje ook in de pasta wax gezet?
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vond je via via........maar wat mooi en genieten hier....
    Ga je graag volgen.

    Fijne avond

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow ik wil meer zien kom maar op met die foto's echt een geweldige sfeer, vooral die zwarte hoogglans deuren echt prachtig!!!
    groetjes linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi dat doorkijkje in je hal, met die luchter als blikvanger...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En hele mooie sfeer zeg :-) prachtige lamp!

    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Even een antwoordje op jouw reactie... dat beeldengroepje gaat niet meer verder uitgebreid worden, zo een paar vind ik wel leuk. Als ik er nu meer in huis zou halen, is het niet zo apart meer, maar dat is met alles zo en ik probeer ook niet heel veel van hetzelfde te hebben, dat gaat zo snel vervelen.
    Ze staan boven op een tafeltje, ik vond het wel leuk om te laten zien wat je kan maken van een lelijk prulletje, maar het gaat geen verzameling worden.
    Ik vind het gewoon leuk om iets op mijn blog te laten zien, wat nog niet gedaan is door iemand, want ik zie zo vaak dezelfde posten voorbij komen van dingen die ik al gezien heb bij anderen, ik probeer te blijven verrassen en tja... de een vindt het leuk en de ander niet, maar dat is niet erg.
    Bijv. een kruik met magnoliatakken of die rammen vindt iedereen mooi, maar dat heb ik al zo vaak gezien, dat weten we nu wel ;-)
    Ik hoop dat je snel de gang laat zien, ik ben weg van die hoogglansdeuren, ik wil graag de deuren op de eerste verdieping zo gaan verven. dat staat ook gaaf bij het matte van de kalkverfmuren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waaw dit noem ik nu eens een stijlvolle inkom ik ben weg van de hoogglans deuren prachtig !!!!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi hoor! Prachtig die donkere deuren in hoogglans.

    Groet Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. weer een hele andere look, maar echt heel gaaf!
    staat erg mooi dat zwart.

    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel erg mooi, die hal! Laat maar gauw wat meer zien!
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig, ik waan me in oude rijke tijden! Ik zou daar wel een tijdje kunnen zitten kijken. Alleen maar kijken en in me op nemen. Heerlijk! Ben heel benieuwd naar de rest.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen