vrijdag 24 januari 2014

Woonkamer........Kastje en......



Ik heb vandaag alvast een paar sfeerfoto's gemaakt van een kastje dat mijn man alvast in een matte grijze grondverf heeft gezet. Van mij hoeft het kasje niet eens meer geschilderd te worden  met een andere verf, ik vind het nu al mooi! Maar de grondverf is niet slijtvast, dus moet er toch nog in de toekomst een ander verfje overheen.


Inmiddels zijn de muren van de woonkamer twee keer geverfd. Eindelijk! De kleur op de achtergrond is PUTTY van PTP.  

De lampenkap heb ik geverfd met muurverf van PTP in de kleur PEPPER, na eerst nog eens geinformeerd te hebben bij INGE van MY CHOICE hoe zij dit klusje had gedaan. Ik had eerder al eens een lampenkap geverfd en dat gaf allemaal vlekken. Maar het was een linnen lampenkap en het moet eigenlijk een gladde kap zijn, dan krijg je het mooiste resultaat! Inmiddels heb ik ook nog een lampenkap in SOFT BLACK van PTP geverfd.

Ik weet dat de meeste van jullie misschien niet van opgezette dieren houden maar deze meeuw heb ik jaren geleden eens op een rommelmarkt gekocht en ik heb hem eigenlijk alleen voor de kleur gekocht.
De houten lijst is eigenlijk een beetje een kitsch lijst, maar ik hou er wel van om één enkel  klassiek item erbij te zetten. Ik heb er heel dunnetjes een laagje PASTE WAX in de kleur CARBON over gezet, zodat de lijst niet TE goudkleurig oogt.








Ik ben nog een beetje aan het experimenteren met de kleurstelling en decoratie. De stoel moet ik ook nog onder handen nemen, hoe en wat, ik heb nog geen idee.


Gistermorgen had het bij ons een klein beetje gevroren. Het is dan zo mooi dat dunne laagje grijze patina over de taxus haag. Op de achtergrond zien jullie onze tuinkamer. Die zal ook nog weleens voorbij komen....

Trouwens ik heb een beetje lastigheid met de tekst goed op het blog te krijgen, hij maakt vaak van zo,n rare sprongen en mijn zoon is momenteel niet thuis om mij even te helpen. Het is natuurlijk maar een kleinigheidje dat je maar net moet weten.

Allemaal een fijn weekend gewenst!

Lieve groetjes,

Anita

24 opmerkingen:

  1. De kleur Putty van PTP vind ik een hele mooie kleur. Hoewel we uiteindelijk een andere kleur hebben gekozen, stond deze kleur ook op ons lijstje toen we de slaapkamer een metamorfose hebben gegeven.

    Het kastje is mooi geworden, zo op het oog hoeft er geen tweede laag overheen, al moet het er inderdaad wel goed opzitten.

    Wat heb je een mooie tuinkamer, het ziet er prachtig uit.

    Fijn weekend en liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi je kastje zo. Echt de perfecte kleur. Staat zo mooi tegen de achterwand. Je bent lekker bezig he? Heerlijk om te kijken wat het mooist saat. Je hebt dan ook prachtige spullen. En je tuinkamer hm een plaatje.
    Een fijn weekend,
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is alles mooi geworden, mooie kleuren heb je gebruikt. Je kunt ook niet alles tegelijk veranderen, alles op zijn tijd. Voor nu ben je lekker bezig geweest. Ik wens je een fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind die meeuw wel leuk hoor en dat niet iedereen er van houdt, dat hou je toch.
    Ik heb er ook een paar, als het huis er maar niet helemaal vol mee staat, vind ik het echt wel wat hebben.
    Mooi die tuinkamer, ik hoop dat je die snel laat zien.

    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je eerste foto met die meeuw is prachtig, zeker ook door de pegels van de lamp. Geeft een heel leuk effect. Leuk hoe zo'n kastje dan opeens een andere uitstraling krijgt door een lik verf. Is ie weer helemaal bij de tijd!
    Wow, dat beloofd wat, zo'n tuinkamer! Ben benieuwd....
    Fijn weekend!
    liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kleur van je kastje is zo ook al heel mooi, maar ja..slijtvast is hij niet, wie weet vind je een kleur die hier heel erg op lijkt.
    Je tuinkamer ziet er zo al mooi uit, prachtig zeg als je zo kunt genieten vanuit je tuinkamer richting je tuin.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach wat heeft zo'n kastje te lijden denk ik dan.....Is mooi zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hoor, en dat kastje ziet er al mooi uit.
    Die meeuw past er ook best wel leuk bij. Ik heb ooit een hertenkop gehad, en had niet de plaats om hem ergens op te hangen, en vond het zo zielig...
    En toch... blijf ik het mooi vinden, dus wie weet....

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie spullen heb je gedecoreerd op je al net zo mooie kastje!
    En naar die tuinkamer ben ik wel erg benieuwd, wat is die gaaf zeg!
    Gezellig weekend, Anita! Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gave tuinkamer heb je, vast een heerlijke plek in huis.En dat kastje; niks meer aan doen. Helemaal leuk zo! Groetjes en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk idee die lampen kappen, ga ik ook eens doen.....en je meeuw vind ik prachtig!!

    Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi kastje , ik vind de kleur ook wel héél mooi zo !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie plaatjes weer Anita, het lampenkapje ziet er goed uit.
    Wat een mooi raam zie ik daar...ben benieuwd naar je tuinkamer.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is de kleur van de grondverf mooi. Ik heb mijn luikjes ook in de grondverf staan, ik vind het ook zo al mooi.wie weet laat ik het zo...
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi het kastje en vind de meeuw ook erg leuk! de tuinkamer ziet er van de buitenkant al super uit, ben benieuwd.

    Fijn weekend.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie kleur op je kastje, staat mooi hoor bij de muur enne je maakt me wel nieuwsgierig naar die mooie tuinkamer. Ziet er zo al prachtig uit. Nog een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi en je kastje is prachtig.....
    De meeuw staat er mooi bij.....
    Fijn weekend Anita...
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Inderdaad een mooie kleur op het kastje, net als op de muur trouwens! Ben wel benieuwd naar je tuinkamer, van buiten gezien ziet het er prachtig uit...

    Fijne dag. X

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige tuinkamer...ahh. Ik weet dat je post daar niet over ging, en ik vind de rest ook erg mooi, maar die tuinkamer blijft hangen bij me. En weet je wat ik nu ook zo mooi vind..je kussen! Prachtig ! Brengt mij weer op ideeën. En dank je voor je lieve reactie.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  20. jaa, dat ken ik...ik vond soms grondverf prachtig...;-)
    Ik vind je meeuw mooi...ieder zijn smaak toch, maar ik hou er wel van..;-))
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gewoon lekker zo laten, is toch prachtig geworden? Krijtverf is ook niet slijtvast en dit lijkt er veel op.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi,

    Ik kwam jou tegen bij een reactie op de blog van Marieke, zij is gister geintroduceerd door Linda Stoer en Robuust wonen. Ik dacht 'he even een kijkje nemen'. Je hebt een warme landelijke, chique stijl, erg mooi. Ik zie ook een snufje van Tilly Cambre erin. Of heb ik het mis. Ik ga jou volgen hoor!

    Lieve groet,
    Gerralda
    Be Grateful

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mooi je wanden! en dat kastje is ook nu al leuk, maar dat krassen ga je je inderdaad aan ergeren:( en je man verft het??? zo he!:)

    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hee leuk, wij zijn nu ook bezig om de muren in de woonkamer met de kleur Putty van PTP te schilderen. Mooie kleur he.

    Groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen