woensdag 5 februari 2014

Grote KRUIK.... en MAGNOLIA





Ik had een tijdje geleden bij de kringloop deze grote kruik gekocht. Het Frans kannetje had ik er al eens eerder gevonden. Ze waren allebei voorzien van een laagje glazuur. En ja hoor, een dun laagje Paste Wax grey er overeen en klaar! 













Maar waar ga je de kruik weer neerzetten?? In de keuken misschien....


Of toch maar op het kastje in de woonkamer??



Voor alle Magnolia fans heb ik gisteren onze struik (inmiddels uitgegroeid tot een boom) op de foto gezet. Ik zie de takken telkens voorbij 
komen op jullie blog.De fluweelachtige knoppen zijn nu op zijn mooist! Af en toe wil ik er nog wel eens een tak vanaf knippen. Ik zelf ben er een beetje op uitgekeken na al die jaren, maar als ik ze bij jullie in de stoere potten zie staan, vind ik het nog altijd mooi! 


 Ook bedankt voor jullie lieve reactie's op mijn vorige post! En de nieuwe volgers.....WELKOM!

Lieve groetjes Anita

21 opmerkingen:

  1. Tja, als je zo'n grote magnolia in de tuin hebt staan, snap ik wel dat het voor jou binnen niet zo bijzonder meer is...;-)
    Mooie kruik heb je gescoord bij de kringloop, die kom je zo vaak niet meer tegen!
    Fijne dag!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En toch blijven ze prachtig die magnoliatakken maar ik begrijp je wel hoor! MOoie potten weer!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een pracht kruik die je gekocht hebt zeg!, die kom je inderdaad niet vaak meer tegen, zoiets staat overal mooi.
    En je magnolia boom.....geweldig:-)
    Fijne dag.

    Lieve groet, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahh jij hebt gewoon zo'n prachtige boom!!! Ik vind de boom zo prachtig, maar manlief niet...snap je dat nu? En de vaas vind ik het mooist staan in de keuken, maar dat is maar mijn smaak!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je hebt wel gelijk. Zo'n kruik hoort eigenlijk in een keuken te staan!

      Verwijderen
  5. We lopen weleens langs zo'n mooie boom, en dan denk ik: zal ik....? Maar dat doe ik natuurlijk niet ;-)
    Wel geweldig dat jij er 1 in je tuin hebt staan. Straks al de bloemen komen zal hij ook wel heel mooi zijn!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, als hij in bloei staat is hij inderdaad mooi, maar je hebt er ook vreselijk veel afval van. Hij is ook weer snel uitgebloeid.

      Verwijderen
  6. Daar kun je heel veel kruiken mee vullen, in bloei in de tuin vind ik het altijd een prachtig gezicht. Jammer dat je er dan zo kort plezier van hebt.

    Ik zie dat je antwoord geeft op reacties. De betreffende blogster krijgt daar alleen geen melding van en zou dus hier (toevallig) terug moeten komen om je antwoord te zien. Aangezien ik zelf circa 300 blogs volg, is dat voor mij sowieso geen doen...om telkens bij iedereen te kijken of iemand een antwoord bij mijn reactie heeft geplaatst. Ik weet niet meer of ik dit al eerder tegen je heb gezegd...bij nieuwe blogsters geef ik dat meestal wel even aan, maar ik onthou eigenlijk nooit bij wie wel en wie niet ;-).

    Je kunt beter een bericht bij de betreffende blog achterlaten of via de mail een antwoord sturen. Het is zonde dat jij tijd steekt in lieve berichtjes terug, maar deze waarschijnlijk niet worden gelezen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, als je er op uitgekeken bent, kom ik wel even langs een bosje halen! Hihi, je woont tenslotte in het zuiden? Ik gok dan toch Limburg, of niet?
    Ze zijn in alle fases mooi, ongeopend of mooi in bloei. Ik zie ze ook wel eens in voortuinen staan en ben dan toch een beetje jaloers (wij hebben niet eens een voortuin). Maar als de bloesem gaat vallen begrijp ik ook dat er minder leuke kanten aan zo'n boom zitten. Maar voor eventjes steelt ie wel de show...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eigenlijk vind ik de boom zelf ook maar zo zo... en dat komt voornamelijk omdat hij zo snel uitgebloeid is, en er een ontzettende troep van krijgt. Maar als tak ben ik hem nooit zat.
    En die kruik is echt een hele mooie vondst.

    Fijne avond;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij mijn buurvrouw staat een klein boompje in de tuin. Vorige week heeft iemand de mooiste takken er uit geknipt. Zo zonde joh. Zelf heb ik nog takken liggen van vorig jaar die zijn nog zo mooi. Wat een geluk om zo'n mooie kruik te vinden. Heb je hem zo onbehandeld in de paste wax gezet? Zelf zou ik mijn LB bankje er mee willen behandelen. Nog een fijne avond. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kruik is prachtig...en je boom heel mooi. Ik ben gek op die takken. Ze moeten wel in de knop zitten zodra ze uitkomen vind ik ze minder mooi. Bij mij gaan ze in een pot zonder water. Blijven ze mooi dicht.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met een laagje Paste Wax kijk je weer anders tegen je kruiken aan, mooi!
    Super dat je zo'n grote Magnolia in je tuin hebt staan; je kan wel een aantal bosjes verkopen in een stalletje aan de weg :-)!
    Fijne avond, liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie kruiken...jij hebt met die paste wax een geweldig idee aangereikt hoor, ze zien er zo mooi uit.
    Je Magnoliaboom is prachtig, ik droom van zo'n boom in de tuin...nu alleen maar op de vaas:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hele mooie kruik, en magnolia takken ik hou er ook van.

    Liefs Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Anita,
    Wat surfend door de bloggen heen, kom ik bij je. Was al wel een keer je naam tegengekomen.
    Wat een leuk blog heb je en ik kom je graag volgen. Ook bij mij ben je van harte welkom.
    Wat een schitterende pot heb je bij de kringloop gevonden. Je hebt hem mooi gemaakt.
    En hoewel het nog heel vroeg is, kun je al mooie takken vinden.
    Van de magnolia vind ik altijd jammer dat ze al weer zo snel is uitgebloeid.
    Nog een fijne avond verder!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Anita....leuk he dat heen en weer geschuif met je spulletjes doe ik ook graag hoor......erg leuk allemaal......liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo dat is een supervondst, mooi hoor ik ben er gek op!!
    Het is inderdaad jammer dat de Magnolia maar zo kort bloeit en dat je daarna heel veel op te ruimen hebt, maar toch vind ik het altijd mooi hoor als ie bloeit!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind die combi op je kast wel heel erg mooi zo en zou dat lekker laten staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een pracht van een boom!
    die van mij wordt steeds weer gekortwiekt:) ik kan het niet laten...
    maar buiten bloeit ie toch maar even, en binnen heb je er veel langer plezier van , zo denk ik maar.....zo,n takkenbos aan je kast is ook leuk:)
    succes met een plekje vinden:)))))
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige boom heb je in je tuin! En die is zo maar van jou! Ik heb laatst op mijn blog ook een foto gezet van zo'n grote boom maar die was helaas niet van mezelf, maar ik had wel de neiging om met de snoeischaar langs te gaan!
    Maar ik ben netjes opgevoed dus.......niet gedaan.
    Ik kan me wel voorstellen dat je zelf daar niet zoveel aan vind maar dan verkoop je ze toch!! haha. reken maar uit: ik zag ze voor 3.95 per tak!!
    Mooie kruik trouwens, ik snap niet dat die bij de kringloop staat want ze staan nog in de winkels. Iemand zeker er snel op uitgekeken, snap je niet hè.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen