zaterdag 1 februari 2014

METAMORFOSE... kaarttafeltje en kruiklamp



Ik wil jullie allemaal bedanken voor de leuke en spontane reactie's die ik weer van jullie mocht ontvangen bij mijn vorige post.
Ik wens ook de nieuwe volgers (ook stille) en bloggers die er weer bij zijn gekomen, welkom!







Ik ben van de week voor het eerst in de weer geweest met muurvuller. Hier hebben de meeste van jullie natuurlijk al mee gewerkt. Ik had op de zolder nog twee kruiklampen staan met een reliëf van een guirlande. De lampenkap heb ik geverfd in de kleur Soft Black van PTP. De kleur van de muur is Pepper van PTP. 



De spiegel met houten lijst heb ik vorige week bij de kringloop gevonden. Hij is niet zo groot, zodat je hem snel ergens neer kunt zetten om te decoreren. Ik heb de lijst ook Soft Black van PTP geverfd, omdat ik dit potje nog had staan. Ik weet nog niet of ik het zo laat..




Dus deze heb ik onderhanden genomen. Eerst muurvuller, toen licht grijs geverfd met muurverf, toen Paste Wax carbon en op het laatst ingewreven met koffiedrap en tuinaarde. De andere kruik moet ik nog afwerken. 


Het Frans kaarttafeltje staat in dezelfde grondverf als het kastje. Het tafeltje heeft een leren ingelegd blad, dat ik in de Paste Wax carbon heb gezet. De kleine meubeltjes die we hebben verander ik nu tijdelijk, tot ik iets anders tegenkom. Dus voorlopig moet ik het hiermee doen.

voorheen


24 opmerkingen:

  1. Je lamp is mooi geworden zeg....net of je hem zo gekocht hebt.
    Ook je tafeltje vind ik super gaaf.
    Projecten gelukt zou ik zeggen.
    Fijn Weekend Anita.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De lamp is echt héél mooi zo !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn de lamp en de tafel mooi geworden, Anita! Het lijkt mij zo leuk om met tegellijm aan de slag te gaan, maar ik nog geen geschikt model gevonden. Ik vind het bij jou bijzonder geslaagd.

    Fijn weekend nog! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed geslaagde projecten dus, leuk hoor!
    Fijn weekend verder, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je lamp staat heel mooi op het tafeltje.

    Fijn weekend!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Anita, wat is dit mooi geworden. Ik heb vorige week heerlijk met muurvuller zitten "kliederen" maar het is nog niet af. Práchtig zoals je lampvoet er nu uitziet...mooie foto's ook in je vorige post, fijne zondag....lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En zo wordt die lamp dan weer helemaal van deze tijd he, zo kun je er weer jarenlang plezier van hebben, goed gelukt hoor.
    Het tafeltje ook, een likje verf en die wax doet wonderen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Admiring the persistence you put into your site and detailed information
    you present. It's great to come across a blog every once in a while that isn't the same old rehashed material.

    Great read! I've saved your site and I'm adding your
    RSS feeds to my Google account.

    Here is my site: seo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je lampenvoet is heel mooi geworden!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi gedaan, past allemaal perfect bij elkaar.
    fijne zondag, grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk! Ik was aan het zoeken naar het na-plaatje, maar toen zag ik dat de eerste foto een na-plaatje was! Goed gedaan...ik had het niet herkend.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En die lampenvoet, is mooi geworden! Er komt echt een dag en dan ga ik er ook mee aan de slag..tot die tijd geniet ik bij andere zoals nu bij jou!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat was echt een gouden tip van Monica over de muurvuller. Ik heb al veel leuke spullen voorbij zien komen, waaronder ook jouw mooie lamp. Groetjes, Nancy.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is dat tafeltje opgeknapt, Anita! En je lamp is ook prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Anita ik had je post nog niet gelezen maar heb nu ingesteld dat jouw blog ook in mijn lijst met "blogs die ik volg" komt….moet je soms een updaten als je je hebt aangemeld om een nieuwe blog te gaan volgen, en was ik helemaal vergeten…
    Eerst en vooral je lamp is super geworden, ik hou er ook zo van …is leuk om doen en geeft voldoening, mijn vriendin uit mijn "beton-post" had een soortgelijke lamp met een tekening erop, daar heeft zij de beton overgezet en dan zie je nog wel de tekening…maar de jouwe is de max met die zwarte kap…prachtig !!
    Ook het tafeltje is supermooi …amai wat een verandering het vormt een super geheel
    met de spiegel en de lamp….gezellig….
    Zou je niet denken…maar de lamp,de tafel en de kandelaars kregen dezelfde behandeling, op het tafeltje zette ik een primer, 2 laagjes krijtverf River Silt van P&0
    en daarna een behandeling met vernis-was zwart van Polyvine, is een was en vernis in één is een dik vloeibaar.. maar zoals jij overweg kan met paste-wax kan die misschien hiermee ook lukken??? eventjes testen op iets kleins….?? Maar ik gebruik de vernis-was al lang en ben het zo gewoon om mee te werken…..
    Veel succes
    Ik wens je een héél fijne week Anita
    doe zo voort zou ik zeggen :-)
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waaauw, wat een prachtige metamorfose zeg! Liefs, Rutha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super mooi gelukt je lamp, helemaal anno nu :-)

    Lieve groet, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt weer super gedaan hoor!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat tafeltje is er mooi geworden en als ik eerlijk moet zijn vond ik de lampvoeten ook voor je ze aanpakte al heel mooi!

    Groetjes,

    Véronique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. t is je goed afgegaan! das leuk zo,n lamp op zolder hebben liggen zo zie je maar!
    geniet ervan, en ik blijf je andere bezigheden volgen:)


    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Likje verf en pasta was doet wonderen ;-)

    Mooi geworden!

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen