dinsdag 18 maart 2014

Rondje tuin



Vorige week heb ik een rondje tuin gedaan. Veranderingen in huis liggen momenteel stil, dus dan maar naar buiten en daar wat foto's gemaakt. Het was dan ook wel heerlijk weer!

Dit is de deur van ons kippenhok wat niet meer in gebruik is. Het hok moet eigenlijk gesloopt worden maar ik kan het niet weg doen, en zeker niet met deze oude verweerde deur. Het hok staat niet in het zicht dus mag van mij blijven staan.







Betonnen bollen heb ik hier aan de voet van deze zuil gelegd en om het borstbeeld hangt de krans van HOP.
Dit is het terras naast onze tuinkamer waar we in de zomer vaak ontbijten onder de dak platanen die voor schaduw zorgen.





 De glazen stolpen kunnen ook weer naar buiten......

De volgende foto's zijn genomen in onze verbouwde schuur. Je kunt deze schuur niet zien vanuit ons huis, dus als je hier zit ben je een beetje "op vakantie".

Ik had bij mijn vader in de garage deze kleine verweerde kleine pallet gevonden. Ik heb hem in de Paste Wax kleur: taupe gezet en heb er een haakje aan gemaakt zodat je er verschillende decoratie's aan op kunt hangen. 

De pallet staat op een grote commode die we twee jaar geleden bij de kringloop hebben gekocht en nu dienst doet als buitenkeuken. Er staat een klein ijskastje in en we hebben er een ouderwets tweepits gasstel op staan. Hier brengen we in de zomer heel wat uurtjes door met familie en vrienden. Ik moet hier nog flink poetsen maar wilde jullie toch al iets laten proeven van de sfeer.




En tot slot de Magnolia struik in volle bloei!


















Ik heb geen lang verhaal geschreven omdat het voor mijn ogen nog te intensief is om lang achter mijn PC te zitten, maar sfeerfoto's kijken is ook altijd leuk, toch....?
Ik hoop dat ik snel weer reactie's bij jullie kan plaatsen, maar ik moet helaas veel geduld hebben, dus rustig aan doen.

Inmiddels zijn er weer nieuwe volgers bij gekomen! Welkom!

Groetjes Anita

29 opmerkingen:

  1. Heerlijk rondje zeg! Mooie deur en prachtige oude deco in de keuken
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk blog heb je, ik kom via, via op je blog leuk rondje. Ik vind je plekje in de schuur geweldig gezellig hoor. Daar zal je heel wat prettige uurtjes doorbrengen. Ik ga je volgen hoor, ik wil je uitnodigen eens een kijkje op mijn blog te nemen.
    Fijne avond groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee die commode buiten met het gasstel en de koelkast! Hij is stijlvol, hier in de buurt zou ik ook vele uurtjes doorbrengen! Mooi gedaan!

    Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's en wat een heerlijk plekje......
    Nog even en we kunnen weer buiten vertoeven,....
    Sterkte met je ogen...hopelijk kan je straks weer langer achter de pc....
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie rondleiding, Anita!
    Heerlijk zo'n buitenverblijf met van alles bij de hand.
    En ik heb je kruiken en potten bewonderd.
    Ik hoop van harte dat je ogen weer opknappen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi buitenverblijf, het ziet er wat inrichting en stijl betreft ook prachtig uit. De goede maanden komen er weer aan ;-)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zo'n rondje door je tuin. Ziet er erg gezellig en sfeervol uit. Nog even geduld en dan komt de tijd weer dat je lekker buiten kunt leven en in zo'n mooie ruimte gaat dat zeker lukken...

    Lieve groet Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke sfeer bij jou, wat zul je genieten daar buiten, je hebt wel een heerlijk vakantieplekje hoor:) dat moet een goed gevoel zijn om daar in de zomer te zitten.
    Je pallet is een leuk idee.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja hoe gaat het nu met je? Zo te horen krijg je weer wat energie, dat is goed om te lezen! En wat is die magnolia mooi!!
    Dat buiten zitten zal wel genieten zijn, vooral omdat het zo'n leuke sfeer heeft!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er bij jou alweer zo leuk uit...
    Hier word een begin gemaakt. Fijn dat je weer wat kunt doen, maar rustig aan hoor...

    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk zo`n buitenverblijf op eigen terrein:-) ziet erg gezellig uit!
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig hoor en superleuk om te zien, je kunt vast niet wachten om weer gebruik te kunnen maken van die buitenkeuken!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk buitenverblijf. Een heerlijke sfeer.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn buitenverblijfje (met de nadruk op -je) is bijna af en dus nog helemaal leeg, ook leuk om dat van lieverlee beetje in te richten. Leuk om bij jou even sfeer te proeven, logisch dat je daar zoveel mogelijk in de zomer zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi buitenverblijf, kan me voorstellen dat je daar heel wat uurtjes door brengt.
    Het ziet er allemaal heel gezellig uit bij je.
    Fijne Dag.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je kunt zo echt wel lekker vakantie vieren in je eigen tuin! Heerlijk sfeertje...
    Leuk gedaan die pallet. Hihi, ook de Paste wax ontdekt, mooi spul hé...
    Ik kan ook niet wachten dat ik 'mijn' schuur kan inrichten. Zeker als ik deze foto's zie...Beterschap met je ogen!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk als je een schuur hebt waar je lekker in de zomer kunt bivakkeren.
    Ziet er gezellig uit! En wat is de magnoliaboom mooi deze tijd! Als ik vanuit mijn werk rijd, zie ik ook altijd zo n boom staan, en wat zijn ze mooi!

    Fijne dag en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat sfeervol bij jullie buiten. Wij maken ook altijd veel gebruik van onze veranda. Buiten gaat er bij ons ook wat veranderen straks!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie plaatjes van je tuin dat borstbeeld is echt gaaf :-)
    En je verbouwde schuur ziet er ook heel sfeervol uit lekker genieteh van al dat moois!!
    Liefs Johanna (Elfies home)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi hoor je post heerlijk even in je tuin te mogen kijken......doe rusitg aan...en hoop dat je snel weer de oude bent...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat gaaf dat je nog een ruimte hebt waar je heerlijk kunt decoreren. Ziet er allemaal superleuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. je oude kippenhok is mega, zeker niet weghalen, en je "schuur"die is echt te gek, leuk gedaan zo!
    goed idee:)

    groetejs, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Kan wel begrijpen dat je dat kippenhok niet weg wil doen, een plaatje is het met die mooie verweerde deur!! Volgens mij hebben jullie een prachtige tuin en dan die schuur met alle leuke spullen, dat maakt het helemaal af! Mooi!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat n mooie sfeer buiten, en die oude deur, geweldig!
    Stolpen op de tuintafel zijn ook gaaf!

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hai Anita, ik ben nog even teruggegaan naar de post van jou over dat biedermeiertafeltje.
    Die van mij zag er precies zo uit als die van jou, toen ik m kocht.
    Het blad is van eiken en de onderkant van een hardere houtsoort, omdat dat hout is dat gedraaid is. Ik heb er een afbijtmiddel opgezet en van het eiken bovenblad vloog die laklaag eraf maar met het onderstel heb ik meer moeite gehad en heel lang geschuurd. Voor een oud uiterlijk heb ik het tafeltje een colorwash gegeven van een heel klein beetje zwarte verf vermengd met veel water en met een sponsje opgebracht.
    ik maak er nog een post over, ik heb ook een foto van hoe die was toen ik m kocht en op die foto is het tafeltje identiek aan die van jou.
    Ik weet niet of een afbijtmiddel bij jouw tafeltje zou werken, als de grondverf die er nu opzit op waterbasis is, zal het moeilijk worden, is ie op terpentine basis dan kun je het wel proberen, anders is zandstralen nog een optie, alleen is dat weer wat duurder natuurlijk.
    Op de blog van Petranel staat ook dit tafeltje en ook kaal geschuurd, heb je dat al gezien?

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh ... so many beautiful things so lovely decorated!!! Love your style!
    Sunny days
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Anita,
    Ik heb net je berichtje gelezen. Hihi
    Nu heb ik ook jouw mooie blog ontdekt.

    Prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een heerlijke plek is dit. En wat een goed idee om een commode zo om te bouwen dat het een buitenkeuken wordt. Heel erg geslaagd. Je tuin is ook al zo mooi!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Anita,

    Prachtig buitenverblijf hebben jullie.
    Vraagje, hoe hebben jullie het gedaan met het oude gasstel mbt tot de aansluiting.
    Wij hebben ook zon oud gaststel, maar overal lezen we dat we er niet een gewone gasfles op aan kunnen sluiten.

    Graag hoor ik van je

    alien (

    BeantwoordenVerwijderen