vrijdag 4 april 2014

Tabakspotten en......

Ik zie ze vaker voorbij komen "tabakspotten", en wist dat ik ook twee van deze potten ergens had staan, maar ja waar ook weer....Ik had al eens eerder op zolder gekeken en kon ze toen niet vinden..... dat krijg je als je veel bergruimte hebt. Ik ben toch maar weer eens gaan zoeken en ja hoor ze stonden toch op zolder.
In mijn "engelse stijl" periode had ik ze bruin gepatineerd, dus dat moest er nu weer allemaal vanaf.
Thinner, chloor, schuren enz.daarna met een beetje Paste Wax carbon behandeld.





Ik heb gelijk de hoedenstandaard mee geschuurd en ook van een klein laagje Paste Wax carbon voorzien. De andere tabakspot moet ik nog kaal maken, die zien jullie wel een andere keer voorbij komen.

Eindelijk......de kast in de woonkamer is geverfd!!!! Mijn man heeft hem geverfd en ik heb de kast met Paste Wax behandeld. Hij is nog niet helemaal af. Het onderste gedeelte, de poten, moet mijn man helaas met de Paste Wax behandelen. Hi...hi.....dat is eigenlijk niets voor hem...., maar hiervoor moet ik mij te diep bukken en dat lukt nog niet zo goed. Hier moet ik dan weer op wachten grrrrr.....
Hier alvast een klein voorproefje.



                
         Bedankt voor jullie reactie op mijn vorige post en nieuwe volgers WELKOM.
Fijn weekend!

Groetjes Anita


22 opmerkingen:

  1. Wat heb je ze mooi opgeschuurd en bewerkt met paste wax, ze zien er heel mooi uit zo.
    Je kast is een plaatje, je man zal de poten wel voor zijn rekening nemen:)

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dus het zijn tabakspotten? Weer wat geleerd. Dat wist ik namelijk niet, Wel erg decoratief! Hij is mooi geworden na je behandeling!!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je gewoon even op zolder kan gaan " winkelen " . Mooie pot trouwens . En je kast ziet er veel belovend uit
    Groetjes jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Enig is je tabakspot. Fijn dát je hem weer hebt kunnen vinden op zolder. En wat is die mooi geworden. Wat heb je dan een eer van je werk he? En je kast vind ik ook een plaatje.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En zo blijven we lekker bezig! Goed dat je de tabakspotten bewaard hebt!
    Je kast is echt mooi geworden, die poten zien wij toch niet ;-).
    Fijn weekend, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je tabakspot is wel gaaf geworden, je kast heeft een mooie kleur gekregen. Succes verder.

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is je kast mooi geworden!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De kast lijkt veelbelovend, Anita!
    En je tabakspot is ook mooi geworden.
    Succes bij het afmaken der dingen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die pot is mooi, maar je kast is prachtig.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Anita,

    De kast ziet er veelbelovend uit, ik ben benieuwd naar het totaalplaatje. Ja, dat bewaren is wat. Ik weet soms ook niet goed wat ik waar heb staan, maar soms ook niet of ik het wel of niet meer heb ;-). De tabakspot is mooi geworden.

    Fijn weekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zowel de tabakspot als de kast is erg mooi geworden. De kast heeft een mooie kleur gekregen. Fijn weekend!

    Groetjes,
    Reineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk toch dat je zoiets bewaard hebt. En ook grappig dat je dan kunt zien in welke periode je toen zat qua inrichting. Nu kun je 'm weer helemaal naar deze tijd transformeren en dat is goed gelukt! Ook je kast wordt mooi. Vervelend dat je nog niet alles kunt, maar gelukkig heb je een paar extra handen...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ziet er zo weer stoer uit!
    je kast is erg mooi geworden, geniet er van, en hopelijk kun je tzt zelf de poten doen!
    groetjes, inge

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier staat ook een tabakspot in de kast en zijn heel veel modellen van, ik vind ze altijd wel leuk.
    Mooi is je kast geworden hoor, jullie hebben samengewerkt, mooi met ide paste wax erover.
    Fijn weekend!!

    Liefs, Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo zie je maar: wie wat bewaard die heeft wat...zeggen ze altijd! Niet te veel wegdoen, het blijkt nog altijd van pas te kunnen komen. En het is prachtig gelukt!

    Fijn weekend!
    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb niet dezelfde kast, maar wel met van die ruitjes. Mijn kast moet opnieuw, maar vooral die raamverdeling van de ruitjes zorgt ervoor dat ik het alsmaar uitstel. Vind je tabakspotten terwijl ze afgeschuurd en met paste wax behandeld zijn, wel heel stoer geworden!

    Fijn weekend en groetjes,
    Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig de kast en tabakspot!

    Fijn weekend verder, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wist niet dat dat tabakspotten waren , ze zijn wel heel mooi vind ik !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je kast is mooi geworden...fijn spul toch die Paste Wax.
    Ik heb laatst nog gezocht naar een tabakspot...je komt ze niet vaak tegen...ik vind ze heel mooi.
    Beterschap met je rug.

    Fijne Zondag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja...dat dacht ik eigenlijk nou net ook, nadat ik mijn reactie op je blog geplaatst had...het zou er voor door kunnen gaan dacht ik....hihi...
    Och ja...maakt eigenlijk niet uit wat het is...als het maar leuk is.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk dat je je als volger bij mij hebt gemeld. Van harte welkom!
    Die tabakspotten...wat een geluk dat je die nog ergens in je opgeslagen spullen kon vinden. Ze zijn zo mooi en passen zo in de stijl van nu! Zeker nu je ze zo mooi hebt bewerkt! Van je kast is maar een klein stukje te zien maar die is al mooi. Ben benieuwd naar het geheel!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen