donderdag 10 april 2014

Vervolg.... Kast Woonkamer


De kast in de woonkamer is klaar. De kast is eigenlijk wel erg klassiek, maar ik wilde gewoon kijken hoe zo'n kast eruit zou zien als hij geverfd zou zijn.
Ik heb hem ooit bij de kringloop gekocht, dus als het niets werd, jammer dan......dan moest ik op zoek naar een andere kast.

Nu hij klaar is vind ik de kast toch wel in ons interieur passen. En ook belangrijk......het heeft mij niet veel gekost.

Hij is geverfd met de kleur Blue Reef van Pure & Original, daarna behandeld met Paste Wax carbon. De kleur combineert mooi met het koperen beslag van de kast.



Het Biedermeier tafeltje met buste wat ik in de hal had staan heb ik nu in de woonkamer gezet. Misschien dat ik de verf er nog eens een keertje af haal en het tafeltje helemaal kaal ga schuren. Ik zag zo'n Biedemeier tafeltje voorbij komen op de blog van Monica van het Moonhuis en dacht, verdorie waarom heb ik het tafeltje nu geschilderd? Ik vind het toch wel mooier als het geschuurd is. Ja.....Ja.....zo blijven we bezig.


Stapje voor stapje wordt de woonkamer een geheel. De donkerbruine gordijnen, velours en gevoerd met chintz stof, en Engelse bank, gestoffeerd met Mulberry stof, heb ik overgehouden uit mijn "Engelse stijl " periode en het waren nogal prijzige stukken die je niet zomaar weg doet. Dus ze moeten toch weer in het geheel passen en dat is een heel stuk lastiger dan wanneer je helemaal blanco kunt beginnen.
Maar dan vind ik het juist wel een uitdaging om zo toch alles samen te laten smelten in een geheel andere sfeer.







De andere tabakspot die ik heb vermeld in mijn vorige post heb ik inmiddels ook kaal gemaakt. Deze is weer een strakker en kleiner exemplaar. Je hebt ze in zoveel verschillende maten en stijlen. Zo zijn er tabakspotten van porselein, hout enz........



















Of ik de Franse vaas met dadeltakken en de cloche op de kast laat staan dat weet ik nog niet. Zover ik mij ken staat er morgen alweer iets anders op.



De kast voorheen. De laden zijn er al uit gehaald, ik was bijna een foto vergeten te maken.


Ik ga jullie weer bedanken voor de lieve spontane reactie's bij mijn vorige post. Ik blijf het leuk vinden om ze te lezen. 
Nieuwe volgers Welkom!

Lieve groetjes Anita

39 opmerkingen:

  1. Heel mooi geworden je kast.
    Veel en veel beter ;-)
    Maar we moeten ook bezig blijven toch ?
    Maar het is wel zo leuk als alles een beetje bij elkaar past.
    Volgens mij is je dat goed gelukt.

    fijne dag.
    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is je kast mooi geworden, de kleur met de paste wax ervoverheen vind ik erg mooi!
    Je tafeltje met al je kruiken zo bij elkaar staat ook enig! Zelf heb ik zo'n zwart tafeltje, gewoon zwart gekocht, ik heb er ook spijt van dat ik geen houte gekocht heb toen ;) dat doet toch warmer aan he?
    Achja....zo blijven we wel bezig!

    Groetjes en n fijne week nog.
    Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kast is prachtig geworden Anita en ook hier beetje bij beetje verandering hoor....komt vanzelf
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor! Ach zo blijven we lekker bezig! Langzaam maar zeker verdwijnt uit mijn huis ook steeds meer de engelse stijl en toch zo af en toe denk ik .. het was toch wel heel mooi dus haal ik dan weer eens wat naar beneden (wegdoen kan altijd nog denk ik dan hahahaha je wilt hier niet boven komen!) De combi van jou is mooi zo!
    Ik vind je bank een plaatje hoor en past er toch prima bij zo.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och Anita ik vind dit zo leuk, ik ben natuurlijk gek op oude kasten en oude tafeltjes, die brengen juist de eigenheid in het interieur!
    Jij ben de enige die zo'n kast heeft hoor, in deze kleur geschilderd en met paste wax behandeld.
    Ik hou ook van een klassieke touch in het interieur, dus de engelse stijl combineert heel goed met de rest van je spullen, zo laten hoor, hartstikke leuk met die bank en mooie gordijnen!
    Wat heb je het schattige biedermeiertafeltje toch leuk gedecoreerd zo, ik ben ook hartstikke blij met dat tafeltje hoor, echt een schatje en daar heb je altijd wel ergens plek voor!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ben is bent trouwens (ik zit weer veel te snel te tikken) nu snel mn dochter uit school halen hihi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind je een moedig mens, om zomaar een kast te durven schilderen. Ik zou het je niet nadoen. Het is erg mooi geworden zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi is je kast geworden. Heb je de kast eerst ontvet en toen geverfd? Ik heb zelf ook een kast die ik heel graag wil verven ik denk dat het hetzelfde hout is als jouw kast. En je tafeltje vind ik ook leuk hoor. Leuk met die potten erop. Maar zou je me misschien een berichtje kunnen sturen hoe jij dat met de kast hebt aangepakt?
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, je kast is echt heel mooi geworden, super! Geniet ervan.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is de kast mooi geworden zeg! Dat is toch een erg leuke meevaller, nu hoef je in ieder geval niet op zoek naar een ander exemplaar. Het tafeltje met de potten vind ik er heel fraai mee combineren. Zoals je zegt, kun je niet alles ineens vervangen en ik denk dat elke keer een beetje zelfs veel leuker is!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind de eerste fotoos erg sfeervol en heel persoonlijk.Dat is ook een kunst! Blijf vooral bij jezelf. Alles wat je voorbij ziet komen een persoonlijke invulling geven,dat is knap.Je gordijnen zijn prachtig! Je hebt destijds niet voor niets daarvoor gekozen.Je kunt zo in het magazine van Mart Kleppe.........

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk dat een meubelstuk waarop je uitgekeken bent, ineens weer helemaal past in een ander geheel, he? Wat een verandering zeg, die kast. Ik heb ook stukken die erg duur zijn geweest en die nu eigenlijk niet meer passen in de landelijke stijl. Maar met kalkverf, wax, etc. kan er veel veranderd worden zodat het toch weer past. Ik ga mijn roomwitte gordijnen binnenkort toch maar wegdoen en er grijze gordijnen en luiken voor in de plaats hangen/zetten.
    De gordijnen hebben lang dienst gedaan dus dat vind ik dan wel weer geoorloofd:-)
    Veel plezier van je nieuwe oude kast!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind die tabakspotten echt super tof!.. Maar waarschijnlijk had ik dat al gezegd bij je vorige post.
    Ik ben er echt helemaal gek op!
    Je hebt een goed werkje achter de rug... Veel plezier met je vernieuwde kast
    Groetjes Jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super geworden, wat een verschil. Wij hebben vorig jaar onze antieke kast weggehaald (hij staat nu in onze box). Ik was er ook zo mee aan na 21 jaar. Heb nu ook een goedkope kast zwart geverfd. Hier staat nog een witte chesterfield uit mijn engelse periode hahaha. Misschien een tip voor je bank; maak er een leuke hoes omheen. Wij hadden precies zo'n bank en daar heb ik toen hoezen om gemaakt. Wel wat werk, maar gelijk een superresultaat! Vind het heel gezellig bij je trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is het sfeervol geworden zeg! De bruine kast.....zó mooi geworden, daar heb je goed door heen gekeken! Als je het witte tafeltje ooit wegdoet...dan ben ik de koper:-) Neem hem zo van je over! Staat prachtig met de potten erop.En je Engelse look...niet vervangen!

    Groetjes Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind je kast echt heel mooi geworden.
    En zoals Monica het al zegt, speciaal want die heeft niemand.
    De combinatie met je spullen in huis is heel leuk,
    Geniet er lekker van meid.

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Anita,toen ik je kast zag kon ik zonder naar beneden te hebben gescrold
    met al voorstellen hoe ze voor het schilderen uitzag, ze heeft van die typische
    elementjes die eigen zijn aan zo'n kast,ja het tafeltje van Monica is prachtig
    geworden,hou ik ook van de verweerde natuurlijke look wat niet wil zeggen dat ik
    jouw kast niet mooi vind, een hele metamorfose en ze gaat gelijk mee met de rest
    van je intérieur….
    geniet ervan en alvast een fijn weekend
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Anita, ik vind je kast prachtig geworden en zover ik op de foto's af kan gaan past hij prima bij de rest van je interieur. Ik vind hem nu mooier dan eerst, wat tijd en een kwast al niet kunnen doen...genoten heb ik van je post, lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je hebt heel wat werk verzet! Het is steeds weer verbazend hoe een kast verandert na de verfkwast. Je tafeltje met de kruiken vind ik ook heel mooi. Ik geloof dat ik er niets mee zou doen omdat de kleuren allemaal zo mooi in elkaar overlopen. Zowel op het tafeltje als naar de kast toe.
    Je hebt weer een karwei geklaard!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een sfeervol geheel zo, past helemaal in het plaatje en ja, dat tafeltje is ook heel mooi.
    Geniet ervan!

    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk om zo steeds iets te veranderen, je kast is echt een plaatje geworden!
    Best een hele klus, maar je hebt eer van je werk! Met verf kan je zoveel doen.
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow, je kast ziet er helemaal anders uit, mooi! Goed dat je toen al die mogelijkheid zag.
    Je eerste foto kan zo in een woonblad, prachtig gemaakt!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. O je kast is echt veel mooier zo. Dat tafeltje zou ik ook kaal krabben, maar dat kan altijd nog. Zo is hij ook mooi, maar kaal zal het nog mooier staan.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo wat een opknapper zeg, wat een verfje wel niet kan doen hè.
    Hij past echt mooi in het geheel.

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je kast is super geworden, past perfect bij de rest. En wat betreft je "restanten" van je Engelse stijl? Mooi zo laten, het zorgt er juist voor dat het JOUW woonkamer is. Zo heb ik ook getwijfeld aan onze eettafel (en nog wel), maar die laat ik ook nog even zo. Fijn weekend.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een verschil zeg, die kast. Hij is heel mooi geworden. Zo zie je maar dat een lik verf zoveel verschil kan uitmaken. Wat passen die potten op de eerste foto mooi bij de kast!

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo hee, wat is je kast mooi geworden!! Lekker sfeertje in je huis. Ik ben nieuw hier en ga je snel volgen, gezellig!
    Prettig weekend. Groetjes van je naamgenoot, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nu ik zo teruglees, blijkt dat ik toch wel eerder hier geweest ben :-)
      Zal wel met Reader/Bloglovin te maken hebben. Maar nu sta ik weer tussen je volgens en kan ik niets meer missen :-) Daaag!

      Verwijderen
  28. Wat een klus Anita, maar wel met ene heel mooi resultaat, je kast is heel mooi en past zo goed bij je interieur.
    Je blijft soms bezig, maar dat is dan ook wel weer leuk, door die veranderingen is je interieur nooit saai:)

    Fijn weekend en lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hij past nu heel goed in je sfeer! En je bruine gordijnen vind ik zelf persoonlijk prima kunnen! Ik hou wel van bruin en grijs.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  30. bruin en grijs vind ik een mooie combinatie je gordijnen zijn prachtig laten hangen zou ik zeggen de kast wow wat je al niet kan doen met verf erg mooi geworden je hebt een zweer vol huis groetjes caro

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een verschil, en wat een werk! Maar een heel mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat is de kast mooi geworden, zo kun je met een likje verf zoveel verschil maken !
    Past nu heel goed bij alle andere spullen. Het blijft altijd leuk om te mixen met dat wat je al hebt en spullen die je later dan weer koopt.
    Er een geheel van maken is een echte uitdaging maar dat is
    je heel goed gelukt,vind ik.

    Fijn weekend , groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtplaatje is je kast geworden zo na je behandeling! Ik vind juist de combinatie met je gordijnen en vloer mooi, geeft wat meer warmte aan het geheel. Is juist leuk om met die mix van stijlen je eigen stijltje te maken.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Amai wat een metamorfose, echt super gedaan proficiat. Jullie zullen er wel trots op zijn.
    Fijn weekend, grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dank je wel voor je lieve reactie op mijn blog. Inmiddels heb ik het voor elkaar katoen om de ketting van mijn lamp weer te bekleden. Ik heb een reep katoen geknipt en het gewoon over de vorige bekleding gedraaid. Bovenaan heb ik het onzichtbaar geknoopt en onderaan vastgezet met een klein speldje een fluitje van een cent hi hi. En dank je wel voor de tip met de kast de verf heb ik al in huis hu nog schilderen. Mijn kast is van palissander hout . Is dat hetzelfde hout als wat jij hebt?
    Fijne zondag nog hoor xxxx Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat is de kast opgeknapt zeg!!
    Past inderdaad heel mooi bij het geheel!
    Ik kan me voorstellen hoor, dat je niet zomaar van stijl switcht...en misschien is de weg naar een interieur toe wel het meest inspirerende....;-))

    Leuk om bij je binnen te kijken!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Je kast is echt zo mooi geworden! Hier staat het dan toch echt in het paasweeekend op de planning en in antwoord op je vraag: ik ga nog even niet met paste wax op de kast. Huisbakker vindt eigenlijk altijd alles best, maar ik moet wat dat betreft in niet te grote stappen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi Anita,
    Wat is je kast mooi geworden zeg. En dat je dat vantevoren erin hebt kunnen zien. Heel goed hoor. Toen ik het laatste fotootje zag van de kast zoals ie eerst was,schrok ik een beetje. Wat lelijk dacht ik nog. Maar ik vind m nu PRACHTIG!!
    Het blijft leuk he, meubels een nieuw uiterlijk geven. Succes met je tafeltje (in de nabije toekomst waarschijnlijk) hihi.

    Groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen