dinsdag 15 april 2014

Wisteria in bloei


doorkijkje vanuit garage






















Toch nog even gauw een post plaatsen over de Blauwe Regen (Wisteria) voordat hij strakjes is uitgebloeid.
Hij staat nu volop in bloei en ruikt heerlijk. Nog even en dan verschijnen de bladeren al weer.
In de zomer bloeit de Blauwe Regen nog een keer, maar niet zo uitbundig. Hier en daar verschijnt nog een tros met bloemen.
Jammer dat we hier niet kunnen zitten nu hij zo in bloei staat, want het is echt koud buiten, brrr...!


 Wij kunnen de Blauwe Regen niet zien vanuit ons woonhuis. Dus elke dag ga ik even kijken, ook om de heerlijke geur op te snuiven.
Niet handig hè, een Blauwe Regen boven een waterpartij.....



Bedankt voor de reactie's op mijn vorige post.

Sinds ikzelf een blog ben gestart en vele mooie blogs volg, staat mijn hele huis op z'n kop hi...hi.... Door zelf andere mooie posten te volgen krijg ik zoveel inspiratie en vooral veel energie!

Groetjes Anita


36 opmerkingen:

  1. Oh, Anita, wat mooi!
    Ja, ik ben een bloemenmens!
    Zit met open mond te kijken dat de wisteria al zo rijk bloeit.
    Komende dagen wordt het weer warmer, misschien kun je dan toch nog even genieten van dit wondertje.
    Leuk al die inspiratie he?
    Geniet ervan!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja...mooi he...de mijne bloeit ook...en ik heb ook een witte, maar de blauwe heeft mijn voorkeur...ik loop ook dagelijks even naar de Wisteria om de geur op te snuiven.
    Die van jouw staat wel heel mooi prominent in de tuin...heel mooi.
    Fijne Week nog,

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig de Blauwe Regen nu hij zo mooi in bloei staat.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De wisteria staat er prachtig bij, jammer dat je het vanuit huis niet kunt zien. Hier in de tuin staat bij het water ook een wisteria, maar deze bloeit jammer genoeg niet uitbundig.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk dat je zoveel inspiratie krijg van andere bloggers. En wat staat je blauwe regen er mooi bij. Ze geuren inderdaad heerlijk he? Ik vind trouwen dat hart ook erg leuk. Heb je dat zelf gemaakt?
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij heb ik het ooit bij de Action gekocht.

      Verwijderen
  6. Oh werkelijk prachtig!! En wat heb je een mooie tuin, wauw!!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die is mooi zeg. Echt prachtig. Jullie hebben een hele mooie tuin.
    Groetjes, Nancy.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooo wat hebben jullie een mooie tuin zeg.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige tuin zeg!
    Hier ook blauwe regen, maar die van mij bloeit altijd wat later, de trossen zijn er al maar ze bloeien nog niet zo uitbundig, ik kan niet wachten en wat ruikt het altijd lekker he?

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi... Hier nu alweer een paar jaar gen blauwe regen, en als ik die foto zie dan mis ik het toch wel hoor.
    En de geur......, heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat mooi is ie!! Wij hebben er ook één maar die heeft alleen maar knoppen dus dat beloofd nog wel wat, alleen geurt deze niet zo. Ik denk dat het 't soort is, je moet ze ook altijd bloeiend kopen zeggen ze. Dat hebben we niet gedaan dus is de kleur ook niet goed!
    Die van jou is prachtig, jammer dat je er voor door de kou naar buiten moet om 'm te kunnen zien!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw! wat een bloemenpracht is dat zeg :-)
    duurt het lang eer ze zo mooi groot zijn en uitbundig bloeien?
    ik wilde een druif kopen maar als ik zit zo zie.... hmmmmmm......

    liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ho zeg zo mooi. De eerste foto vind ik ook zo leuk, precies of je komt binnen in een sprookje

    Groetjes Jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ho zeg zo mooi. De eerste foto vind ik ook zo leuk, precies of je komt binnen in een sprookje

    Groetjes Jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi, dat kiekje door de deur, of je een 'secret garden' binnengaat. En dat klopt ook wel: wat een prachtige tuin, lijkt wel een park! Wat staat je blauwe regen er mooi bij! Het is een prachtige kleur, iets violet. Hier begint ie net te ontluiken, nog niet met zo'n volle bloei, maar het is wel het eerste jaar dát ie zo vol trossen zit.
    En als ik dit nu zo bij jou zie....wow, wat een pracht!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig hé die blauwe regen…zou een ganse zomer lang bloemen
    moeten dragen….wat is het weer fijn hé…de lentedagen straks de zomer…
    geniet er van
    fijne dag nog
    liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hij is prachtig! Ik vind de blauwe regen één van de mooiste tuinplanten. Vanwege de nieuwbouw van onze schuur moest hij hier weg maar vorig jaar hebben we een grote bij mijn zus uit haar tuin gestoken en warempel hij begint. Hij heeft het wel zwaar maar hij loopt gelukkig uit. Je hebt trouwens een prachtige grote tuin, genieten is dat hè?

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige bloemen, maar ook de tuin zelf!

    Mooie overkapping ook, heerlijk om daar straks te gaan zitten!

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. PRACHTIG.....geniet er nog van!

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ja dat is inderdaad prachtig zeg! k zou heeeeeellll veul foto,s ervan nemen! leuk om zelf kaarten van te maken:) weer een idee, haha
    leuk dat je zoveel inspiratie krijgt van de blogs, soms moet je gewoon ff niet kijken;-) want altijd ga je wel weer aan de slag he?
    denk dat ik toch ook maar eens aan manlief zo,n wisteria ga vragen, wow! heb er ooit eentje gehad maar dat was een mislukkeling:(

    geniet ervan!!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh ja de geur van de wisteria.....zalige zoete geur.....
    Hier is hij helaas 2 jaar terug kapot gevroren......
    De pergola staat nog steeds leeg......
    Nou kon er nu toch even van genieten...behalve dan van de geur hihi....
    Prachtig Anita.....
    Fijne dag en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh dat doorkijkje prachtig !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat is' ie mooi net als je tuin. Verstandig dat je elke dag even goed gaat kijken, want voor je het weet is het voorbij!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi hoor die blauwe regen....mooie foto's heb je gemaakt vooral de eerste foto vind ik echt goed geslaagd.
    Je tuin is ook prachtig!

    Fijne week,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie doorkijkjes Anita, op die manier geniet je toch nog van de Blauwe regen, alhoewel ik nu ook graag buiten zou zijn hoor.
    Je tuin ziet er al zo gezellig uit....laat de zon maar komen.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jullie hebben een mooie tuin en de blauwe regen ziet er prachtig uit. Dat geeft de tuin toch weer dat ietsje meer. Mooie foto's hoor!
    Fijne avond, grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een bloemenpracht, hier wil het niet zo lukken met de blauwe regen helaas, we hebben een pergola maar...het is nog allemaal erg ielig:-(
    Jullie tuin is ook echt een plaatje hoor!

    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat hebben jullie een mooie tuin, Anita! En die blauwe regen is inderdaad schitterend. Hier bloeit de blauwe regen ook, maar het is een betrekkelijk nieuwe (zo'n drie jaar geleden gepoot) dus hij is nog niet zo erg imposant. Maar dat gaat vanzelf.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw wat mooi.

    Fijn Paasweekend.
    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Anita. Ik kom per toeval op je blog terecht. En gelukkig maar want wat heb jij een mooie blog. Het ziet er super sfeervol uit bij jou. En je tuin is ook prachtig!
    Je hebt er een volger bij hoor!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Anita,
    Bedankt voor je reactie op mijn blog. Ik kom ook even bij jou kijken hoor!
    Het Hoogehuys is wel iets verder bij ons vandaan (omgeving Eindhoven) maar ik rijdt daar af en toe graag een stukje voor. Ik vind t daar ook prachtig en doe daar vaak ideetjes op (plank achter de bank, schemerlampjes zelfgemaakt naar hun stijl) hahaha.
    En bloggen werkt echt verslavend he. Sinds ik blog zie ik zoveel moois overal voorbij komen....
    Hele fijne avond nog en ik ga jou ook volgen hoor.

    Groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een prachtige tuin. De blauwe regen is inderdaad super zoals ze bloeit.
    Mijn wisteria heeft helaas nog geen bloei laten zien maar ze staat er ook
    nog maar voor het tweede jaar dus dat komt nog wel.
    Het blad dat over de pergola groeit is ook al sfeervol vind ik.

    Fijne zondag verder, hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtig zeg die zou je wel in de hele zomer en winter zou mooi willen hebben! Ook een prachtige poort trouwens..hihi ik hou heel veel van dat soort poorten!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen