dinsdag 27 mei 2014

Kast....Open Schuur


In mijn vorige post noemde ik de schuur een "overkapte schuur". Toen ik de post terug las, vond ik het zelf een rare benaming. Ik weet het zelf niet hoe ik de schuur moet benoemen. Wij zeggen hier thuis "ik ben even achter". Ik heb besloten hem voortaan de "open schuur". 












Ik ben natuurlijk met de Paste Wax kwast ook naar buiten gegaan, en heb de kast in de open schuur voorzien van Paste Wax kleur Carbon. Hij stond in de muurverf Cotton White van PTP. (klik). Dus ik begon met de kwast een paar strepen te maken, en ik dacht dat wrijf ik wel een beetje uit met een doek.  
De strepen lieten zich niet meer uitwrijven, en moest ik de hele kast zo bewerken. Op het laatst heb ik de randjes nog wat door geschuurd waardoor het grenen iets er door heen komt. Het was niet de bedoeling dat de kast zo druk bewerkt werd. Je weet ook bijna nooit als je hieraan begint hoe het uit gaat pakken.....maar uiteindelijk vindt ik hem toch wel mooi geworden. 


Het stoeltje is ook van de kringloop. Het was eerst bruin en doordat het in de regen en in de zon heeft gestaan heeft het nu een mooie vergrijsde kleur. Ik heb hier ook nog een schommelstoel van maar deze moet nog een beetje vergrijzen. 

De poer..hi...hi..is een bloempot die ik op z'n kop heb gezet. Ik wens me nog wel eens een echte poer.
De foto's heb ik vorige week gemaakt en zoals jullie zien kan de decoratie bij mij nog weleens verschillen van dag tot dag. De tinnen bordjes heb ik met Paste Wax kleur: Carbon bewerkt en toen er een beetje bloem over gestrooid.

Schelpen van het Noordwijkse strand die ik opgebonden heb op touwtjes.
De witte keukentafel is nu wel erg wit, maar ik ben nog steeds geen andere tafel tegengekomen. Ik koop er pas een als ik hem echt mooi vind. In het vereden kon ik nooit wachten en dan koop je iets wat het eigenlijk toch niet moet zijn. Dus geduld.....Op de tafel staat een foodcover van RM en een pot die ik bewerkt heb met muurvuller.

Bedankt voor jullie leuke reactie's op mijn vorige post en nieuwe volgers WELCOME.

Ik wil de nieuwe volgers op Bloglovin soms graag een reactie terug sturen. Helaas kan dit vaker niet omdat jullie geen e-mail adres of blog hebben. Als jullie een reactie bij mij op het blog plaatsen beantwoord ik deze via mijn blog. Dus......als jullie dan even willen terug lezen.

Oooh ja...ik 
had vorige week bij Gea van G style (klik) een mooie grote broodplank gekocht. Hierover meer in mijn volgende post.

Veel groetjes Anita

35 opmerkingen:

  1. Wat een mooi effect op die kast! Gaaf. En alles bij elkaar, zo'n leuke en gezellige sfeer. Erg mooi.
    Fijne avond.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een heel sfeervol plaatje ! Je poer is om te gillen! Wat een goed idee, vandaag ook nog even bij een paar poeren staan kijken. Ze blijven mooi, maar dit is ook een goed idee!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kast is mooi geworden, Anita. Door het lezen van je post bedacht ik mij dat ik hier al een tijd paste wax in de kast heb staan, maar er nog nooit iets mee heb gedaan. Daar moet maar eens verandering in komen.

    De tafel moet inderdaad geen overhaaste aankoop worden, want dan krijg je er mogelijk spijt van. Je loopt er vanzelf wel een keer tegen aan.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is je kast mooi geworden. Wat is pasta wax toch geweldig. Ik moet het ook eens uitproberen. Een mooi plaatje en je poer hi hi. Wat een uitvinding.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellige overkapte, open schuur! Het ziet er uit om héééél vaak te zitten!
    Die kast is toch geweldig geworden ook al had je het idee: er gaat iets mis. Het is net of je het zo hebt bedoeld toch?
    En die poer.....wat een idee.....krijgt navolging denk ik. Ik vind ze altijd leuk maar te duur!
    Geniet maar van je open schuur, zal nu me die regen wel lukken; je zit tenminste droog. Heb je er trouwens ook een kacheltje in?

    Groet TRijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, nog niet. Er staat een houtkacheltje in de garage en moet eigenlijk nog in de schuur geplaatst worden. Maar dan moet er weer een lange pijp door het dak enz....misschien in de toekomst?

      Verwijderen
  6. Je kan toch gewoon een reactie achterlaten bij blogs die met bloglovin lezen ikzelf doe dat ook gewoon hoor ...geen problemen mee....trouwens ik vind het echt een mooie leeslijst beter dan bij blogger die ik heel vaak niet zag zo raar...nou ik vind je poor gaaf hoor...ik zag echt niet dat het een bloempot was....nou meis fijne week verder...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kast is mooi geworden, Anita!
    Wat heerlijk dat je zo'n open schuur hebt. Lijkt me ook heerlijk om te hobbyen, enz.
    Of bij wat minder weer toch "lekker buiten" te zitten.
    Prachtig die omgekeerde pot, je zou hem ook kunnen bewerken en niemand zie het meer en je hebt een prachtige poer.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind je 'waxproject' geslaagd! Hij ziet er goed verweerd uit. Ik gebruikte bij mijn witte kast een nat schuursponsje om wat er teveel op zat aan wax er weer wat af te krijgen.
    Maar zo'n open schuur lijkt me heerlijk! Ik hoop dat je er deze zomer veel van kan genieten (maar ook buiten de schuur natuurlijk).
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gedaan ja kast, ik begrijp dat je dacht: O, ik kan het niet meer uitvegen...:-) maar in dat geval alleen maar goed, hij is prachtig zo!!

    Groetjes Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, die bloempot, die is top!! Ik had het niet gezien hoor, als je het niet gezegd had!! Je kast is natuurlijk ook prachtig!! Gr. Jac....Ps de reactie van hierboven was ook van mij,had verkeerde account gepakt dus ff overnieuw gedaan sorry!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk allemaal en die kast, ik vind het wel wat hebben hoor!
    Leuk idee van die stompkaars op een omgekeerde bloempot, super toch?
    Die tafel, daar loop je vast snel tegenaan en dan zeg je tegen jezelf: maar goed dat ik niks overhaast heb gekocht, want deze is het!!

    liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het bij jullie achter...geweldig!
    Wat een sfeer!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ondanks dat het niet de bedoeling was zo met die strepen vind ik het eindresultaat heel erg geslaagd. Mooie verweerde uitstraling heeft hij gekregen zo. Dat van de poer, geweldig. je moet er maar op komen. Nu ik goed kijk, zie ik het ook wel maar mijn eerste blik vertelde me dat het een hele gave poer was haha.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind je kast prachtig geworden zo! En die poer, ik dacht echt dat het een poer was haha. Dus je trucje is goed gelukt hoor! Dat bloem strooien over de wax ga ik ook eens proberen. Je hebt een mooi geheel zo bij jullie achter :) Fijne dag nog, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lekker stoer is je kast geworden, super hoor!
    En die poer...wat een dee om de bloempot om te draaien!! Ik geloof dat ik hem ook wat zou vergrijzen, maar das persoonlijk!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi is je kast geworden, en het stoeltje van de kringloop is super!
    Een idee zeg om een bloempot om te draaien.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De kast is mooi geworden en heerlijk zo,n plek 'achter"
    Heeft de plank al een mooie plek gekregen ?
    Die zie ik vast nog wel eens langs komen ;-)

    Fijne dag nog , hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind je kast erg goed gelukt! Ik had wel hetzelfde met de paste wax. Ik had het op mijn tafel uitgeprobeerd maar dat werden ook strepen. Dus toen heb ik het er weer afgeschuurd. Zo blijven we altijd bezig he :-)

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zoiets heb ik nu ook steeds met dat wax.....mij lukt t niet krijg ook strepen, enz....ik baal daar daarvan, ik vind m wel mooi zo bij je staan, sowiezo gave plaatjes!
    en als je de kast zat weer zat schilder je m gewoon weer;-)
    je "poer"is top!! ik trapte er met beide beentjes in, haha
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Anita wat heb ik weer genoten van je post....je kast vind ik wel super mooi hoor....
    en wat een goed idee ...die poer...haha kunnen we gaan zoeken naar mooie vierkante
    potten die kunnen gedraaid worden :-):-) hihi.....de tinnen schaal is ook mooi geworden,
    heb er ook nog één staan... droogt die paste-wax dan op als je het op tin aanbrengt ?
    Blijft het niet vettig.... vooraleer ik probeer :-)
    fijn lang weekend
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind de kast ook leuk geworden hoor. Al was het dan eigenlijk niet de bedoeling. Bedoel je geen kapschuur, dat is toch ook een schuur die open is aan de voorkant?
    Het idee van de poer is leuk. Ik zou hem denk ik ook een betonlook of zo geven, lijkt het nog echter. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind je kast heel mooi geworden....vind het sowieso een mooie ruimte.
    Fijn lang Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Anita,
    Vind de kast erg mooi geworden. Juist door de strepen wordt hij stoerder!!
    Het zijn mooie en sfeervolle foto's.
    Een heel fijn weekend gewenst en groetjes,
    Silvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi hoor, je kast. Inderdaad wel anders dan je voor ogen had maar ik vind hem heel goed gelukt, hoor. Je poer is een goede vondst zeg! Leuk, dat je dat zo ontdekt hebt.
    Leuke post weer!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat zullen jullie genieten daar achter in de tuin . Dit zou ook mijn lievelingsplekje worden , mooie sfeer ,een drankje , een kaarsje aan en.....
    Ik zie mezelf daar al zitten :)))))
    Fijn lang weekend
    Groetjes jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Bij jullie achter is het super gezellig en sfeervol ,dat wordt een hele zomer genieten daar.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Anita. Ik vindt je kast heel stoer geworden en je stoeltje prachtig zeg..

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Goh weer zo mooi allemaal !!! En héél erg bedankt voor je superlieve berichtje op mijn blog !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jouw open schuur is echt heel mooi hoor...even naar achter is bij jou dus gewoon een heerlijke plek om te vertoeven.
    Ik moet nog aan de slag met Paste wax, de resultaten bij jou zijn weer mooi, wat krijg je toch mooie effecten met die wax.
    Ik wens je een fijne dag.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heerlijke veranda hoor en de paste wax moet je inderdaad een beetje mee experimenteren. Op sommige verf dringt het er gelijk in zodat je het niet meer uit kunt vegen. Ik heb er ook al heel wat mee gedaan en het ene wordt mooier dan het andere, maar dat maakt het juist leuk toch?? Ik vind de kast prachtig geworden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een super mooie veranda! lijkt me heerlijke om nog tot laat in de avond buiten te kunnen zitten!
    Je kast is ook heel leuk geworden.
    Fijn weekend!

    Bisou, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een heerlijke ruimte om lekker buiten te kunnen zitten. Je hebt het ook erg sfeervol aangekleed. En nu genieten maar van lange zomeravonden.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hahahaha, dacht al dat ik hem bij jou gezien had!! Leuk idee van je

    BeantwoordenVerwijderen