vrijdag 2 mei 2014

Tuinkamer

Bij deze een lang beloofde post over onze tuinkamer. Hier maken de kinderen hun huiswerk en zitten we hier vaak met familie en vrienden. Kortom we zijn hier vaak te vinden omdat het een lichte kamer is met veel tuincontact. De muren zijn geverfd in de kleur Stone van PTP. 

Drie weken geleden hebben we onze white wash grutterskast verkocht. Ik wilde graag eens iets anders en had ook graag een dichte kast. Ik vond de grutterskast erg druk in combinatie met alle tuindeuren in deze kamer en ik was natuurlijk een beetje verslaaft geraakt nadat de kast in de woonkamer (klik) zo mooi was geworden.



De kast  heb ik op MP gevonden, natuurlijk niet in deze staat.
Hij was bruin en is geverfd met krijtverf van P&O in de kleur "Black Smoke".
De binnenkant is geverfd in de kleur "Toendra". De kleuren wijken erg af met de staaltjes heb ik inmiddels ondervonden. De kast moest eigenlijk donkerder van kleur worden maar manlief ging hem echt niet nog een keer voor mij oververven. Nu moet ik zeggen nu hij daarna in de Paste Wax kleur"cement" is gezet vind ik de kast toch wel mooi.

Het everzwijn heb ik overgehouden uit mijn "Engelse stijl" periode en hij hangt in de nok van deze kamer. Hij hangt hier goed want hij heeft immers geen charmante kop om te zien.


Binnenkant kast in de kleur "Toendra". 



Deze stoel heb ik ook gevonden op MP en past perfect bij de rest.


Het kussen wat ik in de woonkamer (klik) had, gebruik ik nu in onze tuinkamer, het komt hier beter tot zijn recht. Het wijntafeltje moet ik nog helemaal kaal schuren, maar dit lukt mij op het moment nog niet, ik heb veel last van hoge spierspanning in mijn nek. 
Er liggen twee kransen op met in het midden een koperen kandelaar.
Een tijdje terug heb ik deze graanschep gevonden op een overdekte rommelmarkt in Belgie. 

Aan de andere kant van de tafel staat de kruiklamp wat eerst in de woonkamer stond op het Frans kaarttafeltje (klik). Dit tafeltje staat inmiddels in de garage, paste toch niet meer zo mooi in onze woonkamer. Ik had twee van deze kruiken bewerkt met muurvuller, dus een kruik staat in de woonkamer en deze hier in de tuinkamer met de geverfde lampenkap.
En tot slot......De kast toen hij nog niet geverfd was!

Bedankt voor jullie reacties op mijn vorige post. Nieuwe en ook stille volgers.... Welkom!
 Een fijn weekend.

Groetjes Anita



38 opmerkingen:

  1. Anita wat heb ik genoten van je post.....zo mooi is het bij jullie in de tuinkamer...
    héél gezellig en prachtig is je kast .....ik vind dat everzwijn wel mooi hoor daar zo
    in de nok.....ook de zetel past inderdaad héél goed bij de rest...
    geniet maar van je super mooie tuinkamer want ik kan me héél goed inbeelden dat
    het er gezellig vertoeven is !!!
    Fijn weekend
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet de kast er nu anders uit! Heel mooi geworden en met dichte deuren zal het inderdaad rustiger ogen. Een aanwinst voor de toch al mooie tuinkamer.

    Fijn weekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het mooi geworden, complimenten hoor! Echt knap!
    Het kussen staat nu veel mooier in deze stoel en met de kast op de achtergrond.
    Heel mooi allemaal.

    Fijn weekend.
    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een mooie ruimte zeg. Je kast is erg mooi geworden. Ik denk dat je er erg blij mee bent. Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor! Wat een verschil met hoe hij eerst was, veel beter!
    Ook je stoeltje vind ik prachtig. Mooi detail van het hout...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ah die kast was lelijk! en wat is ie nu opgeknapt zeg:)) de kleur is mooi hoor, heb zelf ook zo,n soort binnenkleur van de kast.
    enne waardeer je man maar! al zul je het vast het liefste allemaal zelf willen doen;( balen voor je zeg.
    zelf ga ik altijd door en door, dat werkt bij mij juist ontspannend...hoe meer pijn ik heb hoe meer ik wat ga doen....tsja....ik weet helaas wat het is spierpijn, en hoop voor je dat je ergens baat bij hebt, therapie? massage? want zelf schilderen is zoooo leuk!
    je hebt het weer leuk gemaakt zo, die "kop"is leuk!!
    je tafeltje in de afbijt? is dat nog een ideetje? dat kun je wie weet zelf doen(wel buiten!)
    leuk dat je ook je lampenkap hebt geverfd:) gaat goed he?

    fijne avond, groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een ware metamorfose je kast, wow di eis zo mooi geworden!!!
    Je tuinkamer lijkt me een heerlijke plek om te vertoeven, lekker lang tafelen of gewoon genieten van het uitzicht, je boft met zo'n mooie ruimte.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige tuinkamer , en de kast is héél mooi geworden !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo, deze kast heeft een flinke make-over gekregen. Hij is mooi geworden! En wat een prachtige lichte tuinkamer hebben jullie. Kan me helemaal voorstellen dat je daar graag vertoeft, mooi uitzicht op de tuin.
    Gewoon heerlijk van genieten!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wowww mooie kast en ook de stoel is erg mooi...!...fijn weekend liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is je kast geweldig geworden, net zo'n Hoffz-kast. Was ook mijn bedoeling met de kast die nu in onze kamer staat. Die was ook maar 30 euro. Vind jouw model mooier, maar daar loop ik ook nog wel een keer tegenaan hahaha. De was er overheen geeft ook een heel gaaf effect. Prachtig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het lijkt me heerlijk, zo'n tuinkamer! Ook weer zo leuk om in te richten, jullie hebben een mooie kast gescoord, althans, dat is'ie geworden. Past helemaal goed bij de rest!
    Je stoel is ook een fraaie vondst. Fijn weekend, Anita!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi zo'n tuinkamer! en je kast ik vind hem super! Ga hem even aan mijn dochter laten zien want die heeft net een houten secretaire gescoord in dezelfde stijl! Denk dat ze dit wel helemaal te gek vind!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kast zeg! Heel erg mooi bewerkt qua kleur zo. Je stoeltje vind ik ook superstoer met die bekleding en mooie details. Het kussen past perfect bij dat sfeertje. :)

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er allemaal heel gezellig uit!

    Groetjes Jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi is je kast geworden zeg...cement Paste Wax heb ik nog niet, maar ik ga het nu wel bestellen...een heel mooi effect op je kast.
    Mooie tuinkamer heb je.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een fijne plek om te zitten heel gezellig en de kast is prachtig groetjes caro

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie kast en een geweldig stoeltje heb je gevonden....ik hou van die stijl, heerlijke plekjes in je huis....

    Groetjes Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je kast is mooi geworden. Het stoeltje past mooi bij je sfeer, en die is ook mooi!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige tuinkamer!
    Je kast is super mooi geworden net als je stoeltje die je op MP hebt gevonden...
    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb je blog in mn lijstje gezet.....je zet een leuk sfeertje weg in je huis en tuin, super
    Fijne zondag
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat is weer een zeer geslaagde metamorfose, echt mooi geworden!!
    Fijne zondag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke plek zeg! En je kast is goed gelukt! En je kussentje zette me opnieuw aan het denken..hihihi Ik ben ook zo verliefd op je ramen..een hele rustige ruimte..gaaf!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kast is goed geslaagd!
    Leuk stoeltje ook...
    fijn sfeertje allemaal en wat een mooie raampartij met een mooi uitzicht op je tuin!

    Fijne zondag,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jeeeeetje wat een werk hebben jullie dan gehad aan die kast of niet? Heel mooi sfeertje neergezet zowel met accessoires als de meubels! (Weet niet of het mag en je het fijn vind, maar mag ik vragen of die vloer er al lang lag? Die past er niet zo mooi bij vind ik... Sorry!

    Liefs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijke plek, jullie tuinkamer. Mooi zo dat uitzicht op de tuin. Je kast is erg mooi geworden en het stoeltje past er ook goed bij. Fijne zondag nog.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lekker veel veranderingen.
    Mooi is de kast geworden.
    Heerlijk gezellig zo.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat is je kast prachtig geworden! knap gedaan! Het lijkt me een heerlijke ruimte!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel mooi de kast, wat een andere kleur al niet kan doen, je hebt trouwens een hele gezellige sfeer in je tuinkamer!
    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi, ik ben je nieuwe volger. Wat heb je een mooie blog. En dat uitzicht naar je tuin. Super!! Gr. Jac.....

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo Anita,

    Ik wil me even voorstellen, aangezien ik je blog sinds kort volg. Mooie tuinkamer en wat een geweldig leuk kussen in die stoel. Ik heb zelf geen blog, nog niet. Maar een stille volger zijn ligt niet zo in mijn aard dus maar even voorstellen. Ik ben Marion en woon samen met man en kinderen in het midden van Limburg (net als jij begreep ik, wie weet wonen we niet ver van elkaar). Ik heb eigenlijk pas sinds kort de woonblogs ontdekt en doe hier graag inspiratie maar ook enthousiasme op.

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marion, ik weet niet of je dit nog leest, maar ik vind het heel leuk dat je me volgt...we wonen inderdaad niet zo ver van elkaar vandaan zo'n 15 km....Sinds ik in januari dit jaar gestart ben met bloggen, heb ik zoveel inspiratie opgedaan en heel veel energie gekregen en je krijgt er een "andere wereld" bij. Heel leuk allemaal.
      Als je wilt gaan starten...hou me op de hoogte, dan kan ik jouw ook gaan volgen.

      Groetjes Anita

      Verwijderen
    2. Hallo Anita,

      Yep, ik lees dit nog. 15 km? Dat is niet ver inderdaad. Maar hoe weet je mijn woonplaats? Even gegoogled? Ik had je willen mailen maar kon geen adres vinden. Mocht je me willen bereiken is mijn adres: vandesande.ct@home.nl Mocht je leuke winkels of adresjes weten in de buurt mag je ze zeker doorgeven!

      Liefs,
      Marion

      Verwijderen
  32. Jeetje, wat een metamorfose van de kast zeg, heel mooi geworden. Vind het ook mooi dat de binnenkast mooi licht is qua kleur. Steekt mooi af tegen de stoere buitenkant.

    Oh ja, die tuindeuren.... wauw!

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat is die kast veranderd zeg! Mooi geworden. wat lijkt me dat heerlijk om een tuinkamer te hebben: een beetje buiten wonen lijkt me super!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een geweldig goed gelukte kast! Van marktplaats kun je soms zo blij worden he!
    Fijne dag, ik ga je volgen. Liefs Nathalie ( Thuis bij Huis & Haard)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat is de kast goed gelukt! Mooie kleur hoor. Ja, soms wijken de kleuren wel af van een staal, dat heb ik ook wel gemerkt.
    Heerlijk zo'n tuinkamer! En ook zo gezellig ingericht!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een plaatje is je "nieuwe" kast, ik vind hem echt práchtig! Lang leve marktplaats! ;) Geniet ervan! Liefs, Rutha

    BeantwoordenVerwijderen