zondag 31 augustus 2014

HOP

Mijn jaarlijkse terugkerende decoratieplant "HOP".

Ik heb hem jaren geleden in onze tuin geplant voor de decoratie in huis. 
Dus dit jaar ook weer naar binnen gehaald.

Nu dat ik in de tuinkamer deze andere kast heb staan had ik mij al bedacht dat de HOP hier wel mooi op zou liggen.






Of gewoon ergens een takje.......

                                 
.   


Ik wil nog graag iedereen bedanken voor de leuke en soms lieve reactie's die ik mocht ontvangen van mijn Give Away (klik) en mijn verkoopblog (klik). Ook natuurlijk de nieuwe volgers die er op het laatst nog bij zijn gekomen zodat ik al snel de 100 had gehaald.
Schroom je niet om nog mee te willen doen met de Give Away (tenminste... als je hem leuk vind natuurlijk). Je kunt nog meedoen t/m 12 september.

Fijne week met hopelijk nog een paar mooie zonnige dagen!

Groetjes Anita









30 opmerkingen:

  1. Een vriendin van mij heeft hop in haar tuin...ik kan haar wel eens vragen of ze nog iets over heeft. Want bij jou vind ik het erg mooi staan.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige plant is het toch. Ik kende hem eigenlijk niet zo goed. Maar ik zie hem zo nu en dan op blogs voorbijkomen. Goed idee om hem zelf in de tuin te gaan planten. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen! Je kunt er prachtig mee decoreren.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi de hop. Kun je dat ook drogen? Ik vind het zo mooi staan op je kast.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Anneke,
    Je kunt de Hop laten indrogen, dan word hij licht bruin van kleur.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kun je daar mooi mee decoreren! Prachtig! Heb je daar nou lang plezier van?
    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hem vandaag afgeknipt, dus is nog mooi vers. Het duurt wel een poosje voordat hij mooi lichtbruin van kleur is. Voordat hij is ingedroogd ben ik hem waarschijnlijk alweer moe.

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  6. Wat een leuk effect geeft die hopslinger Anita. Mooi zijn die "knoppen", lijken wel dichte dennenappeltjes in het groen...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi decoratie materiaal is hop zeg!, zou deze plant ook wel in de tuin willen, leuk ook je verkoopblog Anita.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi de hop om je kast heen.....mooi hoor ...hele fijne week liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi die hopslinger! Ik vind je deur ook gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is weer hoptijd! Ontzettend mooi en decoratief met z'n frisgroene kleur!!
    Mooi hoor, zo op de kast!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hop , als ik dat nu bij jou zie ,heb ik spijt dat ik de mijne heb weggedaan.
    Hij woekerde altijd zo, en dat was ik wel beu.
    Maar het blijft mooi ,ook ingedroogd
    Nog een fijne eerste septemberdag
    Groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie natuurlijke decoratie-slinger. Hij staat prachtig op je kast. Toch maar eens aan denken om 'm in mijn tuin te planten.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig, die hop. Staat mooi zo op je kast.
    Fijne zonnige week.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat staat dat toch mooi! Hop ik hou ervan!
    Op de kast komt het helemaal tot zijn recht
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! Mooi opgefrist de kast met de groen/limeachtige kleur van de hop
    En je toefjes zijn ook heel leuk.
    Wat een mooie beeldjes heb je!
    Nog een fijne dag!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige frisse kleur heeft de hop toch. Je kunt er zo veel leuke dingen mee doen. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het blijft een mooie plant om mee te decoreren, ook geweldig voor een krans, maar ook leuk zo aan je kast.
    Mooie sfeerplaatjes!!

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi , ik kende het niet zag het voor het eerst op de fb pagina van Inge !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jaren geleden vond ik "m ook zo mooi dus...aangeplant in de tuin van ons vorige huis om veel te oogsten!
    Tja....veel was het.....hééél veel! Na een paar jaar hebben we de tuin om moeten spitten om hem er weer uit te krijgen......wat een werk!
    En in dit huis stond ie tegen de achtermuur aan: onze zoon heeft het met veel spierballen geprobeerd om hem uit te scheppen maar het lukte niet. Gelukkig kwam er beton over de wortels heen maar in het begin dacht ik dat ie zelfs daar doorheen zou groeien!
    Dus......ik blijf het mooi vinden maar.....mag ik dan een stukje van jou??
    Want ,oh wat zij die foto's mooi geworden!
    Ben benieuwd hoe lang jij de plant al hebt. (wil je niet al te negatief over hem laten denken tenslotte)

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een hopslinger in plaats van een krans van hop, ook leuk als ik zo op je foto's kijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind het prachtig decoratiemateriaal; het hangt daar heel mooi op je kast. Zelf heb ik ook al jaren zo'n plant in de tuin (van een stekje uit het wild), maar er komt maar geen hop aan. Ik geloof dat je een mannetje en een vrouwtje moet hebben, heb ik weleens gelezen. Misschien kan ik ook maar beter naar een winkel gaan voor zoiets.
    Jij kan er tenminste wel van genieten!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. toen ik het woord hop zag staan, kreeg ik bijna braakneigingen, ik haat ondertussen bijna dat spul:((( wij hebben het ook ooit in onze tuin gezet, en het komt OVERAL op, en zit tussen alles, het is echt niet leuk meer, ben er altijd mee bezig, en het blijft maar doorgaan, GRRRRRRR onze hele heg aan de slootkant zit er volledig mee bedekt die heb ik voor de vakantie uit nijd helemaal afgesnoeid inclusief de HOP, gna, gna
    maarrrr.........................als ik dit bij jou zo zie............dat is wel heel erg gaaf! zou ik.....??? hahahaha ik heb er ooit kransen van gemaakt(toen vond ik m nog leuk)...dat is ook erg mooi, misschien ga ik dat weer eens doen, je brengt me wel op ideetjes!
    je schijnt er goed van te slapen, als je het in je kussensloop doet:))
    he groetjes! Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijn ouders hebben in de tuin ook een flink overwoekerende hop-plant die zich dan over de halve schutting verspreid, maar wat staat het leuk zeg en vooral ook zo in je huis!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi dat frisse groen van de hop op je kast.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat groen haalt even lekker op he! Mooi hoor, fijne dag, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh wat mooi! Vooral op je kast, echt supergaaf! Ik wou er al 1 planten, maar nu ik alle reacties zie denk ik dat ik dat maar niet ga doen haha!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. HI! I love your blog ! You have a new follower from Chile
    Hugs
    Angelica

    BeantwoordenVerwijderen
  28. altijd leuk dat hop zo maar ook een krans of gewoon een takje ... prachtig die kast een heerlijk sfeertje heb je ..... geniet van al het moois om je heen ..fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen