vrijdag 22 augustus 2014

Pompoenen


Het is weer pompoenentijd!
Ik houd wel van pompoenen vooral voor de vorm. Maar helaas vind ik de oranje kleur niet mooi in ons interieur. Dus dat werd verven... Ik heb ze geverfd met de restjes kalkverf die ik nog had staan en daarna zo hier en daar met een beetje Paste Wax bewerkt.
Ik heb de kleuren gemengd met de kalkverf van de kast (klik) die in de woonkamer staat. Zo komt de kleur toch weer ergens terug in de woonkamer. Ik heb ze bij elkaar in een stenen schaal gelegd. 
De pompoenen staan nu in de woonkamer, daar hebben ze natuurlijk alle hoeken van de kamer gezien hi...hi.

Trouwens de ombouw van de haard moet nog steeds in een andere kleur worden geverfd. Hier ben ik helaas nog steeds niet aan toe gekomen. Ik moet het voorlopig even bij kleinere projecten houden.




Ze staan natuurlijk ook heel leuk in een rieten mand op de keukentafel.




Ter herinnering voor diegene die nog graag mee willen doen met de give-away (klik): je kunt je nog aanmelden tot en met 12 september.

Fijn weekend Groetjes Anita

25 opmerkingen:

  1. Een goed idee om de pompoenen te verven, zo krijg je ze in elke gewenste kleur. Ik neem ze sowieso nooit in oranje, mijn voorkeur gaat uit naar groen en wit, al heb je er volgens mij ook al pompoenen bij zitten die als natuurlijke kleur de kleur grijs hebben. Ze staan leuk op je schaal.

    Voor je mooie give away heb ik mij allang aangemeld hoor ;-).

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze lijken wel van beton nu. Leuk idee!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaha...pompoenen verfen ..leuk gedaan hoor !!..gaat mij net iets te ver hoor...ik vind de grijsgroene superrrr mooi en de witte.....en de donkergroene..passen perfekt hoor in je inrichting.....!!..enne owwww die give away blijft maar in mijn hoofd zitten zo leuk !!!....fijn weekend liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi effect hoor! En ja, ze staan overal leuk. Je give away sla ik over; ik heb best wel wat give aways gewonnen, ik moet andere blogsters ook wat gunnen, hihi.
    Fijn weekend, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lachen,..wat een goed idee. Maybe houd je ze zo ook wat langer, echt goed idee. Staat gezellig!! Geniet ervan.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben benieuwd als ze wat gaan verdrogen, hoe ze er dan uit zien of dat ze juist nu zo blijven omdat er een 'jasje' overheen zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend leuk zijn ze geworden! Ik had deze week ook bedacht om ze te gaan schilderen (ook omdat ik niet van oranje houd hi hi) maar ben er nog niet aan toegekomen. Ik weet nu zeker dat ik het ook ga doen want het resultaat is super!
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo zijn ze prachtig! Ik had al eens gezien dat je dat ermee kon doen, nadat ik ze vorig jaar had weggekieperd, ik kreeg ze van een vriendin in de kleuren oranje, geel en groen. Afschuwelijk vond ik ze! Eerst nog in de keuken gelegd,daarna een deurtje verder in de tuin, en daarna weer een deurtje verder naar de afvalbak haha. Maar zo zou ik ze ook wel willen! Fijn weekend, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oranje is ook niet mijn kleur, gaaf idee om ze grijs te verven!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee! Ga ik zeker ook uit proberen :)
    Fijn weekend!
    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk idee, had er ook van de buurvrouw gekregen en verbannen naar de tuin.;))
    Nu weet ik wat je ermee kan doen...
    Groetjes en fijn weekend
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een idee! Ben benieuwd hoe dat houdt? Ach, altijd het proberen waard hé, want in oranje vind ik ze ook niet zo mooi. Gelukkig zijn er ook groene en zelfs in het wit zie je ze vaker. Toevallig heb ik deze week ook een paar pompoentjes wit geverfd, maar ja, die waren dan ook van gips...
    Fijn weekend!
    liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anita, ik kan me alleen maar aansluiten bij alle bovenstaande reacties
    wat een super idee.... ik hou ook niet zo van die "oranje dingen" in mijn
    interieur... schilderen...nooit aan gedacht....
    Ze staan héél mooi en gaan helemaal mee in je interieur ...!!
    héél fijne zondag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Staat bij jou vast mooi in je interieur maar mij gaat dit wat te ver! Ik vind de natuur is de natuur en oranje vind ik idd ook niet mooi in de kamer. Ik zoek altijd groene of witte: die zijn prachtig!
    Ik hoop dat je er niet boos over zult worden dat ik niet met je idee meega maar dat mag toch wel in blogland?
    Hoop tenminste dat ik nog steeds met je give-away mee mag doen?? hihi.

    Groet Trijnie

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik hou eigenlijk helemaal niet van pompoenen, ook niet van groene, witte of gele, maar ik vind het idee wel erg leuk hoor om ze te verven met kalkverf en ze staat heel leuk zo met elkaar in een schaal. Leuk gedaan!

    Liefs Monica

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke manier om ze op deze manier in je interieur te passen.
    Oranje is hier ook niet favoriet, in de tuin mogen er wel een paar oranje liggen:)

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtig blog en wat een schitterende foto's! Ik heb al je posts gelezen, je hebt echt een supermooi huis en tuin! Echt genieten dit, Groetjes, Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind pompoenen leuk, maar inderdaad geen gele of oranje. Verven zou ik ze echter niet snel. Ik koop liever de van nature grijze en witte pompoenen.
    Ik ben ook benieuwd hoe ze zich houden onder het verflaagje!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ohh dit vind ik echt een toppertje!! hahahhaahha
    goed ideeeeeeeee
    heel leuk
    tien keer beter dan die oranje gevallen

    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een geniaal idee, helemaal in stijl!

    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lijkt wel steen inderdaad, leuk bedacht zeg! :)

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk die pompoenen in de kalkverf....ja ik vind zo ook altijd zo opzichtig van kleur. Mooi bij een ander, maar dit geeft een mooi sober sfeertje!
    Graag wil ik nog meedoen met de give-away als het nog mogelijk is!
    Alvast fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Anita, they look adorable! Great work, so very elegant!
    All my best from Austria and a happy happy weekend
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen