woensdag 8 oktober 2014

Update HAL

De hal heeft een update gekregen. 

Allereerst hangt op de voordeur een wortelkrans met de magnolia knoppen van het voorjaar die ik er toen tussen heb gestopt. Bij ons verder geen poespas aan de voordeur. De voordeur bevind zich in het midden van het huis en aan allebei de zijde van de voordeur zijn er ramen.
Hierdoor oogt het al gauw veel te druk.



Naast de voordeur hangt een kandelaar, althans dat heb ik er van gemaakt, was dus eerst een lampje. Kabels eruit gehaald en hem geverfd met muurverf en heel subtiel het koper erdoor laten komen.


In het smalle gedeelte van de hal staat een sitetable behandeld met paste wax carbon. Ik heb later de wax weer van het bovenblad afgehaald, straalt wat meer warmte uit. Boven de sitetable hangt de plank wat eerst boven de buitenkeuken in de open schuur hing. Ik dacht ik doe het gewoon, altijd maar een schilderij of spiegel......

De kruiken (kringloop)zijn behandeld met muurvuller, bloem en paste wax. De oude lijst is eveneens bewerkt met paste wax.





 Deze pot heb ik ook bewerkt met muurvuller en Paste Wax.




Dan gaan we naar het andere gedeelte van de hal. De muur heeft de zelfde kleur gekregen als de rest van de hal in het smallere gedeelte. Ik was nog altijd aan het twijfelen.....maar ben nu toch blij dat we het gedaan hebben. Het is ook weer veel rustiger en nu komt de kast beter tot zijn recht.

Het krukje heb ik voor 2 euro bij de kringloop gekocht. Het is een Thonet barkruk geweest wat ik niet in de gaten had toen ik het mee naar huis nam. De poten waren al zo afgezaagt maar er zat nog van het nepleer op enz. Ik heb het krukje helemaal gestript en ingesmeert met ontstopper. Tip van Inge van My Choice. Ik had er twee meegenomen en het andere krukje moet ik nog strippen en behandelen. Maar ja dit komt er natuurlijk niet van.....

De houten lampenvoet is ook van de .....kringloop. 




De boeken heb ik uit de kast gehaald. Ik heb geprobeert om het rustig te houden in de kast. Al vind ik dit soms best moeilijk om niet te veel neer te zetten.

Oude krans van de kringloop


De bewerkte pot die eerst in de woonkamer stond heb ik nu op de kast gezet. Het kruikje lag al jaren in de tuin bij mijn ouders, ik heb hem niet behandeld, hij is vanzelf nu mooi verweerd.



De kristallen kroonluchter die ik hier opgehangen heb was eerst voor de keuken bestemd. Maar ik kon niet wennen aan het lichteffect wat deze lamp gaf in de keuken. In de keuken vind ik het mooier als alleen de eettafel verlicht word en niet de hele keuken. De kroonluchter heb ik ook bewerkt met Paste Wax carbon en hier en daar komt het goud nog door.

De trap moet, althans dat hoop ik, van de winter geverft worden. Hij is nog bruin
maar wil hem graag in een donkere grijstint......dat is nog een hele klus!



Ondertussen zijn er al weer heel wat volgers bijgekomen nadat ik mijn Give-Away verloot heb.
Welkom en vind het heel leuk dat jullie interesse hebben voor mijn blog.

Groetjes Anita

40 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig geheel is het geworden zeg! En wat een goed idee van die kandelaar naast de deur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh,..wat heb je het gezellig in huis. Heel knus en warm, geniet ervan!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je er en mooie hal van gemaakt.
    Een mooie rustige omgeving.
    De kransen zijn ook leuk, zijn altijd mooi in deze tijd.
    Fijne dag!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De hal is prachtig geworden. Mooie sfeer en goed op elkaar afgestemd.
    De wortelkrans aan de voordeur vind ik ook erg mooi. Eenvoudig, maar natuurlijk en stoer. En meer heeft de voordeur ook niet nodig.
    Succes met de trap. Ben benieuwd hoe die gaat worden.
    Fijne dag nog.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je een mooie, ruime hal! Dat is hier wel anders, je kunt hier je .... amper keren ;-). Mooi ook dat je er een kast in kwijt kunt. Wat ik ook zo leuk vind, is dat je zoveel mooie items hebt, die bij de kringloop vandaan komen. Je hoeft dus echt geen Hoffz te hebben om een mooie sfeer te krijgen. Je hal is een hele mooie binnenkomer!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie hal zeg....gaat goed hé met ontstopper...
    De trap staat hier ook in een donker grijze tint...moet hem nog één keer doen...ben er zeer tevreden over....
    Fijne Week nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er heel gezellig uit.een warm welkom.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de hele sfeer echt super mooi,
    het straalt rust uit allemaal.. het is echt een geheel
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hal is echt een visitekaartje geworden, wow! Hier voel je je meteen verwelkomt, gezellig. Mooi hoe je lampen een echte metamorfose zijn ondergaan met de Paste wax. Ik heb hier ook nog een paar exemplaren die dat kunnen gebruiken...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat hebben jullie een prachtige grote hal. Het is erg mooi geworden. Een mooie warme binnenkomer...

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk warm welkom in je huis....Zo'n hal, ik zou er blijven zitten ;)
    Je hebt dus een notaris woning....oh....daar droom ik van...
    Heb genoten van je beelden.

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtige hal hebben jullie, Anita! Heel sfeervol! Leuk dat je kringloopspullen lekker zelf opknapt; zo maak je het mooi naar je eigen smaak.
    Fijne dag, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk z'n ruime hal vol met kringloop vondsten. Mooi hoor! Ik vind je trap zo ook mooi...een beetje hout geeft altijd sfeer vind ik!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaf hoor Anita, ik vind alles mooi bij je!!
    Ik vind de trap eigenlijk ook prachtig zoals ie nu is, staat warm!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gezellige hal !!!! Je trap is zo ook wel héél mooi ... ik ben altijd bang dat op een donkere trap je zoveel stof gaat zien liggen .. de trap is zowizo al een echte stofaantrekker ....

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie binnenkomer en wat een ruimte in die hal, daar kan je je helemaal uitleven met hoekjes, leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is jouw hal mooi en gezellig . Ik zou er graag een keertje op bezoek willen komen , zo uitnodigend ....je voelt je er direct thuis.
    Ik ben ook gek op de zwarte voordeur met krans , kortom alles is gewoon héél mooi.
    Lieve groet christel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En dat staat allemaal bij jou in de gang. Mooi hoor!
    Vind alles erg leuk staan bij je, en die trap komt vast nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo wat een mooie hal hebben jullie, chique hoor en wat straalt er een rust uit. Je weet hele mooie combinaties te maken...genieten dit.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ziet er wel heel gezellig en sfeervol bij je uit.

    Groet, marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je voelt je heerlijk welkom bij je in huis!
    Eerlijk gezegd vind ik je trap helemaal geweldig zo....ga je hem echt verven?
    Maar ja.....smaken verschillen.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Anita wat mooi allemaal....ik weet niet waar ik moet beginnen,
    de kast is zo mooi en de potten die je aangepakt hebt... wat een
    gezellige sfeervolle hall heb je ...
    héél fijne avond nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De voordeur heeft ook niet meer nodig dan deze prachtige krans. Het staat geweldig. En volgens mij heb je ook een ruime hal als je ruimte hebt voor zo'n kast. Ik vind het een hele mooie ruimte. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige hal! Mooi aangekleed en ondanks de soberheid zeer warm!

    Uitnodigend!

    Liefs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een warm welkom als je bij jou naar binnen stapt Anita.
    Wat mooi allemaal.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. dank voor je rondleiding! je kast vind ik echt heel gaaf! je hebt m helemaal goed ingericht:)
    je kruiken zijn mooi, en je wandkandelaar is ook een leuk idee.
    ontstopper kende ik nog niet, jahoe;-) slecht zijn wij eigenlijk he? het milieu.......oeps...
    enne je trap, ik vind m juist erg sfeervol...! bij ons is het van dat donkerder ""mahonie"" kleur, maar bij jou is het een gave hout kleur.
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw Anita het ziet er prachtig uit bij jou en wat zijn je projecten met muurvuller en paste wax super mooi geworden. Ik vind de trap eigenlijk wel zo mooi als die is...alles ziet er mooi uit....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie hal heb je, en een prachtige voordeur zo met die krans!
    Fijn weekend!

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een schitterende hal en wat een mooie kleuren heb je gebruikt, ik ben zelf ook helemaal weg van kroonluchters en deze is prachtig! Ik vind je kruiken ook echt supermooi, ik moet het zelf ook nog een keer proberen maar ben nu nog even te druk met verbouwen, maar mijn handen jeuken als ik dit soort kruiken zie en vooral als ze zo perfect gelukt zijn! Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ben al vaker op je blog beland, maar vergeet mij elke keer aan te melden ;-) Nu snel gedaan! Maar wat een prachtige hal, en je voordeur heeft ook niet veel nodig, wat een plaatje! En ik zou de trap ook zo laten ... staat juist heel sfeervol zo.
    Fijn weekend,
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig allemaal. Enig om altijd jouw blog te lezen. Ik heb een vraagje hoe krijg je de paste wax eraf? En nog een vraagje ontstopper smeer je dat er gewoon op en spel je het hoe lang erna af? alvast bedankt groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hallo,
    Ik hoop dat je dit leest want ik kan je op geen andere manier bereiken.
    Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog!
    Ik heb de paste wax eraf gehaald met thinner en toen ben ik nog met een verfkrabber erover
    gegaan.
    De vloeibare ontstopper smeer je in en laat het een nacht inweken. Dan goed afspoelen. Eventueel nog eens herhalen. Dit gaat niet bij alle hout goed. Het ligt er ook aan of er een laag boenwas op zit oid. Maar dit heb je al gauw genoeg in de gaten.....
    Ik zie dat je ook een blog hebt maar nog geen posten? Ik hou het in de gaten....

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtige hal, wat een ruimte zeg, echt heel sfeervol!

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Anita wat heb je een praaaaachtige hal! Echt ontzettend mooi ALLES! Ik moet toch ook maar eens de paste wax aanschaffen;) super mooi effect geeft dat! Je trap vind ik nu ook al prachtig..al zal een grijstint vast ook mooi zijn! Nog heel erg bedankt voor je lieve reacties op mijn blog! Ik dacht dat ik je al volgde maar toch niet.. Vanaf nu wel!;) liefs Daniëlle

    ( thofhuisje.blogspot.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Zo leuk dat jij van niets weer iets weet te maken. Wat ziet de binnenkomst bij jou er sfeervol uit, gewoon heel bijzonder, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hey ik zie dat mijn mama hier al iets op gezegd heeft ( zo als altijd is dat een raket in het reageren op berichten) maar ik wou toch ook iets zeggen.
    Ik vind die deuren int zwart KEI MOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik zou uiteraard ook wel eens willen op bezoek komen en wat inspiratie op doen :-D
    Groetjes Jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een gezellige binnenkomen/kijker bij je. Prachtig allemaal en hier moet onze trap ook nog geverfd, wil hem ook graag heel donkergrijs. Zou het eerst zelf doen, maar laat het denk ik toch maar aan een schilder over, omdat dat iets is wat wel goed gedaan moet worden, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Alles is echt super, een plaatje!! Je voordeur met die krans!!
    Fijne zondag
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een gezellige hal zeg! Erg mooi.
    Mag ik je vragen hoe je dat hebt gedaan met die zwart/donkergrijze pot?
    Ik probeer zo'n look te creëren maar vraag me af hoe. Tips zijn welkom!
    Fijne dag!
    Lieve groet Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  40. QHi ! I love your blog ! You have a new follower
    Angelica

    BeantwoordenVerwijderen