vrijdag 28 november 2014

Haard en Oude Lijst



Een tijdje terug heb ik de haard ombouw voorzien van een laagje Paste Wax in de kleur carbon. Eerst wilde ik de ombouw in een wit/grijs tint verven maar dan ging hij erg opvallen. Het is een haard ombouw die je gewoon kan verplaatsen. Nu valt de haard een beetje weg in de muur. Want laten we eerlijk zijn, een echte schouw die mag van mij wel opvallen en heeft verder ook niet veel meer nodig. Omdat hij, zeg maar zo tegen de muur is aangeplakt, vind ik dat zo'n haardombouw meer body nodig heeft. Ik ben altijd aan het zoeken hoe en wat ik het beste op zo'n schouwtje kan neerzetten. 
Ik had nog een oud schilderij staan met een jachttafereel met goudkleurige lijst. Deze lijst had ik  inmiddels al geverfd en behandeld met Paste Wax. Dus deze lijst op de schouw geplaatst met de gietijzeren vaas die ik nog wat meer paste wax heb gegeven. 

 Het zonnetje scheen even heerlijk naar binnen
De spijker in de muur zat er ook nog in en zo kon ik gelijk de wortelkrans ophangen.
 Betonnen bollen van buiten naar binnen gehaald.


 Dadeltak in de krans of toch maar naast de gietijzeren vaas......

 Betonnen bol naast de gietijzeren vaas.......
Of toch maar de dadeltak.....

Hi....hi....dat zullen jullie vast wel herkennen.


Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!


Groetjes Anita

32 opmerkingen:

  1. Haha..en of ik dat herken..zit je lekker koffie te drinken..spring je op om het toch weer even anders neer te zetten...haha!
    Mooie foto's met een mooie sfeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ziet er heel sfeervol uit, Anita. In deze tijd van het jaar horen kransen er wat mij betreft helemaal bij en deze wortelkrans staat heel mooi, zo boven de schouw!

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi geworden, en ja dat herken ik, even zo, dan toch weer zo, dan weer zo, maar toch weer zo, hhihi..geniet van je styling!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan Anita!
    Ik vind de dadeltakken naast de vaas wel mooi.
    Het zijn allemaal mooie kleurtjes bij elkaar.
    Veel plezier met de styling!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihihihihi....heel herkenbaar.....ik zou de dadeltak ernaast leggen mooi!...fijn weekend liefs Ria ....!....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ik ben jaloers hoor op je schouwtje! ik heb er helemaal geen.. helaashelaas. Ik vind hem erg leuk met de dadeltak erbij. Een dadeltak kleed alles altijd zo sfeervol aan!

    Liefs,
    Mandy (secondhandsober)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dadeltak in de vaas...haha, nieuwe optie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat Hennie zegt dacht ik ook :-) Dadeltak op de vaas en de betonnen bol er naast.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Ga ik morgen even uitproberen hi..hi...

      Verwijderen
  9. Hihi...ik heb nog een versie: krans op vaas met bol erin, dadeltak aan de muur.
    Als je toch bezig bent...
    Maar het zijn wel allemaal mooie plaatjes, dat sowieso! Heel herkenbaar, dat geschuif...
    Fijn weekend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahhahahhahha ja!! dat herken ik helemaal, en weet je ik vind het beide super staan, dussssss, om de week wisselen maar:))
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi jouw haard met spiegel , wat zijn wij toch herkenbare wezens hè .
    Ik zou de dadelzak naast het vaasje leggen op erop misschien .
    ( gelukkig dat ik het herlees, mijn iPad verbeterde dadeltak naar doedelzak ,stel je voor ,haha.)
    Nog een fijn weekend
    Lieve groetjes Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk bezig zijn met decoreren...Ja het schuiven weet er alles van... Wat een prachtige vaas!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is een mooi plaatje geworden zo bij elkaar. Met pasta wax kan je veel doen....die dadeltak staat mooi naast de vaas en ook op de krans hi hi....
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat kun je er heerlijk mee stylen, die dadeltak verhuisd vast nog wel een keer naar een ander plekje...:)
    Mooi geheel zo!

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Eenvoud siert je kamer....mooi Anita, de kleur Carbon zo toegepast. En idd herkenbaar dat eeuwige geschuif tot het klopt!

    Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hihi: nog een optie: lijst op de vaas en de bol aan de muur!
    Flauw hè, maar je had al zoveel opties langs zien komen! Ik vind het mooi zoals het is hoor en vlg. week ligt het toch weer anders denk ik. Zo zijn we idd toch allemaal lekker bezig?

    fijn weekend.
    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. je kunt er alle kanten mee op :))
    Mooi die lijst
    fijn weekend
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh zo leuk! En ja; heel herkenbaar haha!
    Ik vind alle opties leuk en ook die hierboven nog genoemd zijn, ik zou gewoon iedere dag even schuiven!
    Fijn weekend! yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw...wat een mooie plaatjes laat je ons zien zeg...
    Fijn spul hé...paste wax...en ligt je dadeltak nu in de vaas...ik denk dat dat ook mooi is.
    Misschien laat je het nog eens zien.
    Fijn weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat laat je een mooie plaatjes zien ik vind elke optie mooi. Ik zou alleen de dadeltak niet in de krans hangen ik vind de krans zo mooi op zich. Maar verder heel mooi allemaal.
    Fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi zo met die lijst en krans erboven maar waar ligtje dadeltak nu?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het ziet er prachtig uit Anita....ik heb dezelfde haard omdat wij geen schoorsteen hebben was dit het alternatief...vind hem toch wel sfeervol maar ik heb hem ook al hier en daar iets afgeschuurd en er staat een haardscherm voor en houtblokken erbij. De paste wax is ook een idee. Heb je de haard eerst afgeschuurd of de wax er zo over heen gewreven.
    Je decoratie is super mooi en ik vind dat beide ideeën goed zijn....fijne zondag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi hoor Anita! Staat altijd gezellig zo'n haard ombouw. Leuk zo ook met de lijst en krans. En ja, dat geschuif dat herken ik wel, wordt soms moe van mezelf hihi.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi geworden en heerlijk om net zo lang bezig te blijven tot het voor jezelf klopt, ach je kunt ook nog afwisselen he ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ha Anita, mooie ombouw hoor. Net weer een ander sfeertje door de wax; kan je lekker weer opnieuw stylen...en opnieuw...en opnieuw...hihi, heel herkenbaar!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig allemaal. Ik heb ook van die ballen alleen die van mij zijn van zandsteen en ga ze ook eens binnen leggen.

    Liefs, marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat kun je toch een mooie effecten bereiken met de paste wax. Inge is er ook zo goed in. Ik vind het prachtig allemaal. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ooooo, heerlijk. Zo herkenbaar dat geschuif!!
    Allebei de opties vind ik mooi. Maar nu we richting kerst gaan zou ik voor de betonnen bal gaan. Wat kerstgroen er naast en je bent klaar.
    Je schouw is mooi geworden zo.
    Fijne week gewenst,

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat mooi zeg! Complimenten voor jou en je manier van stylen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Tineke voor het compliment! Altijd leuk om te horen.

      Groetjes Anita

      Verwijderen