zondag 23 november 2014

Kruiklamp

Diegene die mij volgen weten dat ik een grote terracotta kruik (klik) heb die ik al eens eerder voorzien heb van een laagje muurverf en paste wax. Ik liep al een tijdje met het idee rond om hier een lamp van te maken. Maar het kwam er steeds niet van en hoe ga je dat doen....? Met een beetje denkwerk ( ook van manlief voor het technische gedeelte hi...hi...) en een oud lampje te hebben gesloopt is dit het resultaat geworden.
De lampenkap wat ik eerst met zwarte muurverf had geverfd is nu voorzien van een ander kleurtje. In de toekomst wil ik er nog wel eens een andere kap op kopen. De kruik ziet wat vlekkerig uit op de foto, in werkelijkheid is dit niet zo.





Oeps, je ziet het het haakje nog op de muur van de embrasses van de gordijnen. Ik heb ze misschien verkocht :)) Dus er komt iets anders....Maar zit nu even te twijfelen of het luiken worden of linnen gordijnen?? 





Nog een tafereeltje op de kast met een grote takkenkrans die altijd overal inzetbaar is. En natuurlijk het beeld van de dame, houten kandelaar en dadeltakken.



Bedankt voor de leuke reactie's op mijn vorige post van onze schuur. De sfeer die ik hier heb zou ik ook graag binnen willen hebben. Alleen vinden ze het hier in huis echt niet kunnen... :((
En de basis is hier ook niet goed voor, dan moet je heel de boel binnen om gaan gooien, en ja....dat gaat hem toch echt niet worden. 
Maar het is toch ook wel leuk dat ik in de open schuur de sobere stijl kan neerzetten die ik ook zo mooi vind!

Nieuwe en stille volgers, van harte welkom!

Groetjes Anita

31 opmerkingen:

  1. project geslaagd! mooi geworden hoor!

    liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie lamp is het geworden...
    fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal mooi Anita, je idee is weer geslaagd.
    Wat een mooi tafereel op je kast, dat geeft ook heel veel sfeer.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een hele mooie lamp geworden, dat hebben jullie samen goed bedacht en uitgevoerd. Ik loop er hier ook vaak tegen aan dat mijn ideeën op weinig enthousiasme kunnen rekenen ;-). Sinds het bloggen ben ik wat interieur betreft erg veranderd, alsdus mijn man hihi. Maar ja, met zulke leuke posten bij iedereen doe ik ook wel heel veel inspiratie op :-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je lamp is echt prachtig geworden! Mooie sfeervolle plaatjes laat je zien!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk geworden en zoveel leuker als je zoiets zelf hebt gemaakt, dat geeft zoveel voldoening!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw! echt heel gaaf geworden de lamp, en wat een prachtige kast ook op de achtergrond. Super mooi.

    Liefs,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt heel mooi geworden, heb hier nog een oude lamp die ik van model wil veranderen, dit vind ik een heel mooi idee. De kleur vind ik ook heel erg mooi, je andere foto's vind ik ook erg geslaagd, heel mooi gestyled!
    Groetjes, yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat hebben jullie héél mooi gedaan , kruik en kap vormen een mooi geheel.
    En ik ken jouw gevoel om alles te veranderen maar ook ik kan gewoon niet alles gaan buiten gooien , dus combineer ik alles .
    Bij jounis het zeker geslaagd en prachtig ingericht.
    Lieve groetjes Christel van Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anita wat is je lamp mooi !!! Ik loop ook al een tijdje rond met het idee
    van zelf zo'n kruitlamp te maken, de pot heb ik al in de tuin staan....:-):-)
    alleen ook nog eens goed nadenken hoe eraan te beginnen, ik zag dat je
    online zo'n fitting-kit of hoe noemen ze dat kan kopen maar ik vind er geen
    onder de 50euro...is dat niet duur ?? misschien nog eens manlief inschakelen
    voor de ultieme-oplossing....
    Ik vind je interieur ook héél mooi en gezellig !
    héél fijne week nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig, Anita, wat een mooie lamp is het geworden en wat een geweldig sfeerhoekje. Echt heel gezellig, geniet ervan.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi zeg de lamp en het vlekkerige wat je op de foto ziet is ook in het echt wel mooi hoor,lekker stoer.
    Je hebt prachtige kleuren en spullen in huis.

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha, prachtig vind ik dat als mensen zelf gaan klussen en niet zomaar alles klakkeloos kopen in dure woonwinkels. Gebeurt hier ook heeeeel vaak. Hij is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit heb je heel mooi gedaan. En als je de dure lampen goed bekijkt, worden ze ook niet veel anders gemaakt hoor, alleen zijn ze dan niet zo vriendelijk van prijs.
    Staat ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige lamp geworden, Anita! Zul je veel plezier van hebben en helemaal met het idee zelf gemaakt!
    Je hebt een mooie huis met mooie spullen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh maar die prachtig! die staan voor heel veel geld te koop;-) ik dacht dat het een echte was! mooi, mooi.
    wat je zo op de kast heb vind ik ook echt prachtig, het staat heel goed, leuk idee.
    maar je hebt het binnen toch ook in de sobere sfeer zoals buiten? of zie ik het verkeerd? k zou al helemaal in mn folio zijn als ik zo,s uitsraling zou "" mogen "" in de woonkamer hahahaha, geniet ervan:)
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hartstikke mooi, Anita. Zo gaaf om zelf een kruik om te turnen naar een lamp!
    Net op tijd om meer sfeer te creëren in de donkere dagen (hoewel, ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier schijnt de zon weer heerlijk!). Fijne dag! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow, wat een blikvanger én sfeermaker ineen! Heel mooi gedaan.
    Door het bloggen zie ik ook steeds meer stijlen die mij ook aanspreken, maar ja, je kunt niet alles compleet omgooien. Hoeft ook niet, vind ik. De combinatie om die dingen er eruit te pikken die je aanspreken en veel zelf te maken maakt het ook juist persoonlijk. Net zoals deze lamp: daar mogen jullie héél trots op zijn, jij en je man voor het 'technische'. Hihi, hier ook zo hoor...waar zouden we zijn zonder onze mannen...
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jeetje Anita wat mooi gedaan zeg!! Hij is heel sfeervol, ook zo op je tafeltje!
    Scheelt je ook n hoop centjes in je portomonnee:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel erg mooi gedaan, nu heb je voor een leuk bedrag iets heel gaafs gemaakt,
    en wat heb je een mooie kast..

    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi je lamp geworden en vind je krans dadeltakken en beeld ook erg mooi dat kan ook niet anders hihi... heb ook de krans en dadeltakken maar alleen het beeld hihi is meerkleurig. Leuk om het nu bij jou zo in het grijs te zien!
    groetjes van Marijke (bij-marijke-thuis)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De lamp is heel mooi geworden en een super goed idee om van de kruik een lamp te maken. Sfeervolle beelden.
    Fijne week grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig is je kruiklamp! Is toch veel leuker om hem zelf te maken, ik kan daar soms dubbel zo blij van worden. Gezellig hoekje ook op je kast!! Fijne avond.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je lamp is heel mooi geworden, erg goed gelukt! Leuke sfeer zo!

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  25. goed gedaan hoor....fijne week liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goed gelukt zeg! Daar ben je wel tevreden over denk ik.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die is zeer goed gelukt Anita!
    Wat mooi.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh die lamp is mooi geworden !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Anita

    Ik was vanmorgen nog eens een keer door je blog gegaan.
    Heel erg mooi, ik lees, bekijk de foto's.
    En toen kwam ik bij deze, kijk de foto's en dacht, nou das een zeer bekende kast, die ken ik.
    Even een vrindin geappt. En ja hoor, die staat tegenwoordig bij een vrindin in haar huisje tepronken.
    Hoe leuk is dat dan!!!!
    Je kruiklamp is ook erg mooi geworden, ik heb er zelf ook gemaakt.
    Vind t keileuk om zelf decoraties temaken.
    En je blog... I <3 it.

    Grtjs Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Anita

    Ik was vanmorgen nog eens een keer door je blog gegaan.
    Heel erg mooi, ik lees, bekijk de foto's.
    En toen kwam ik bij deze, kijk de foto's en dacht, nou das een zeer bekende kast, die ken ik.
    Even een vrindin geappt. En ja hoor, die staat tegenwoordig bij een vrindin in haar huisje tepronken.
    Hoe leuk is dat dan!!!!
    Je kruiklamp is ook erg mooi geworden, ik heb er zelf ook gemaakt.
    Vind t keileuk om zelf decoraties temaken.
    En je blog... I <3 it.

    Grtjs Sonja

    BeantwoordenVerwijderen