maandag 1 december 2014

Kerstdecoratie

Ik ben begonnen met hier en daar een paar subtiele kerstdecoratie aan toe te voegen. Ik voeg liever iets toe dan dat ik speciaal iets maak dat alleen maar voor de kerst bestemd is. Natuurlijk een kerstboom voor de kids mag natuurlijk niet ontbreken. Verder zul je hier niet zo veel kerstdecoratie aantreffen, uiteraard wel veeeeel waxine lichtjes!

 Bij de wortelkrans op de voordeur heb ik een dadeltak, een strik van jute en twee rieten klokken van de kringloop aan toegevoegd.


Een toefje gemaakt van twijgjes uit onze tuin en heb er twee houten kerstboompjes bij gehangen.



De buste heb ik een krans van dennetakken omgehangen waarin ik takjes van de ilex in verwerkt heb.

De buitentafel wil ik ook nog wat aankleden maar dit zien jullie misschien wel een ander keertje voorbij komen......

Ze zeggen wel de donkere dagen voor kerstmis, maar het was vandaag echt een donkere dag hier in het zuiden. Nog te donker voor foto's te maken :(( dus dan maar weer gauw de kaarsjes aan!


Inmiddels zie ik dat er weer nieuwe volgers zijn bijgekomen! Welkom....., leuk dat jullie mij willen volgen!

Groetjes Anita

34 opmerkingen:

  1. Mooi om subtiel kerstdecoraties aan te brengen. Ik hou het ook rustig hoor, van teveel spullen word ik alleen maar onrustig. Zelfs een kerstboom zou van mij niet persé hoeven, maar onze jongste dochter van 17 vindt dat zó gezellig en hecht behoorlijk aan tradities.

    De krans om de buste hangt er ook mooi!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je mooie versieringen Anita, heel eenvoudig eigenlijk, maar wel heel mooi en landelijk.
    Je buste is superleuk zo, wat een idee, je bent al aardig in de stemming in ieder geval.

    Fijne week!

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook niet te veel hoor...ik voeg ook alleen maar iets toe, ik heb geen zin om in Januari alles weer op te moeten ruimen...
    Ik vind die krans om die buste super...je brengt me op een idee...
    Sfeervolle kerstdecoratie's heb je.
    Fijne Avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supergezellig allemaal bij je. Hier staat de kerstboom al. Husband en kids wilden dat graag. Ikzelf ben meer van de sobere kerstversiering, net als jij, maar ja .......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er gezellig uit! Ik doe zelf ook alleen een kerstboom.. verder niks speciaals eigenlijk..
    Vrijdag is het weer zover! dan ga ik al een kerstboom halen.

    fijne avond
    Liefs,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei, hier nog niks gedaan voor kerst, ik loop achter...
    Jouw krans aan de voordeur vind ik héél mooi met de dadeltak ( zien of het correct geschreven is hihi) .
    Ga ik misschien ook wel doen.
    Wij wonen in het middelpunt van België en het is hier ook héél koud en grijs.
    Wij hebben vandaag dan ook snel de kaarjes en haard aangestoken .
    Lieve groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anita, ik ben gisteren en vandaag ook druk in de weer geweest voor Kerst,
    ik droom al jaren van een sobere rieten of takken kerstboom, ik weet precies wat ik
    erin wil...maar....ik woon hier niet alleen... Nu de kerstboom er staat, in al zijn glorie..haha
    ben ik toch best blij dat het weer een tradionele kerst wordt...het brengt zoveel mooie herinneringen naar boven van vroeger , ik hou het nu wel al een paar jaar op goudkleurige
    decoratie...hij komt nog langs op het blog hoor ...
    Vandaag was het bij ons ook héél duister en somber echt een dag om niet buiten te komen, ik geniet momenteel van een weekje verlof...boordevol plannen .....maar vandaag ben ik niet buiten gekomen lekker opgeruimd en geschoven en kerst....
    héél fijne week nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het prachtig die subtiele kerstversieringen van jou, hier weinig kerst dit jaar, het is hier 1 grote verbouwingspuinhoop, maar ik ken mezelf, hier en daar ga ik toch wat sfeer ophangen, Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellige en mooie decoratie heb je. Zelf heb ik binnen nog niks, buiten onder de veranda wel n klein beetje!
    Leuk om bij iedereen zo z'n ideeen te zien :)
    Fijne week verder.

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Subtiele kerst, helemaal mijn ding. Alleen straks wat toevoegen maar zelfs daar wacht ik nog een hele tijd mee.
    Die krans om de buste is wel heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi Anita je kerstsfeertje....ik hou er van.
    Zeker een donkere dag en gisteren ook al....
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk die kerstsfeer! De klokken van de kringloop hangen al jaren met de juten strik op onze voordeur, haha! Maar goed dat ik nogal veel bewaar: jij als trendsetter wat betreft het landelijk wonen laat me dat wel zien!
    Wat een mooie krans om de buste heen en de toefjes....maar ik wacht nog even tot na Sinterklaas. Alleen de adventskaarsen en de adventsster heb ik wel al klaar.
    Het is weer genieten van alles hè...veel plezier er van!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Anita,
    Hier is het ook heel donker en erg koud! Ik kan niet fotograferen, zo donker.
    maar je hebt mooi subtiele versieringen gemaakt. De krans om de buste vind ik ook heel mooi!
    Zelf ben ik ook niet zo versierderig. Meestal haal ik een week voor kerst bolletjes en daar maak ik wat groendecoraties van met een steigerhouten kerstboom.
    Ik wens je een fijne maand toe!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie krans hangt aan je deur. En ook je buste is sfeervol versierd. Je ziet 'm er naar kijken...
    Hier 'sluipt' ook steeds meer kerstversieringen, heel subtiel, naar binnen. Komend weekend zetten we de boom en dan mogen we 'los'. Als het aan mij ligt, ook subtiel, maar ja, de kids willen bombarie. Ach, het zoeken naar de gulden middenweg zal het wel worden: subtiel met een beetje bombarie, hihi.
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi, Anita! Je hebt die subtiele veranderingen prachtig aangebracht.
    Super dat je ook uit je eigen tuin kan plukken! Fijn dat er kaarsjes bestaan,
    want het zijn soms wel hele donkere dagen. Dan maken we het gewoon
    zelf gezellig binnen met lichtjes!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Anita,

    Je bent al een aardig mooi sfeertje aan het creëren, prachtig!

    Fijne dag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooi hoor! Al ben ik hier al weer giga aan het uitpakken! hahahaha ik denk altijd oke nu een keer sober maar voor ik het weet vliegen de rode accenten de deur in bij mij hihihihi ik kan het niet laten. en het ruikt zoooo heerlijk!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heeel mooi hoor,
    ik ben vooral verliefd op de laatse foto..

    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  19. moooiiii, je krans op de voordeur is prachtig, en leuk zo, die buste met krans.
    ja hier ook zo donker...gezellig hoor;-) vroeg kaarsjes aan:)
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ziet er mooi uit, subtiele kerst ja daar hou ik ook van, ik heb al wel een grote krans met lichtjes klaar en buiten opgehangen staat toch wel heel gezellig.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je subtiele kerstversieringen zijn heel mooi. Het kerstboompje is heel erg leuk en ook de krans. Hier wordt bijna het hele huis verbouwd met kerst, dus nog even werk hihi...fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi hoor al je decoraties ....liefs van mij....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuke blog heb je, het ziet er allemaal zo sfeervol uit! Ik ga je volgen! Fijne decemberdagen, lieve groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hier ook zo, niet te uitbundig maar subtiel, heerlijk sfeertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuke sfeer heb je al neergezet en ik heb dat ook hoor. Niet teveel speciaal voor kerst maar gewoon meer sfeer in de vorm van groen en kaarsjes.

    Geniet ervan en fijne zondag verder , hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Anita, mooie kerstdecoratie heb je gemaakt, ik ga vandaag maar eens aan de slag, kan mooie ideetjes bij je opdoen. Je vroeg naar de kleur van de gordijnen, volgens mij hadden ze ook lichtgrijs en een soort van licht taupe, maar mijn oog viel direct op de donkere kleur dus heb ik alles genegeerd haha. Op de site van Ikea kun je ook veel vinden, succes! Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtige krans aan de deur. Ik hou van jute en die dadeltak! Je hebt een hele mooie blog, heerlijke sfeer zeg! Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog Liefs Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  28. prachtige kerst decoraties heb je gemaakt altijd genieten ervan .... heerlijk zo sfeertje in huis en het ruikt ook zo lekker ... ik zou zeggen geniet lekker van deze dagen ... een fijne dagen ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie decoraties en vind de krans om het beeld een topper!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Bedankt voor je reactie op mijn blog.
    Ik wil je alvast een fijne jaarwisseling wensen en veel goeds
    voor het nieuwe jaar !
    En natuurlijk voor je dochter een mooie verjaardag.
    Altijd visite dus op nieuwjaarsdag ;-)

    Hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen