zondag 11 januari 2015

Dressoir & Wandpaneel

Zoals ik zei heb ik de laatste weken niet stilgezeten en heb ik hier in huis een paar veranderingen gedaan.
Waar eerst onze kast in de woonkamer (klik) stond staat nu een stoere robuuste dressoir.
Waarom deze kast plaats moest maken voor deze dressoir vertel ik jullie een ander keertje....
Ik heb de kast op MP staan voor de verkoop met nog wat andere spulletjes. Deze spulletjes staan ook op mijn verkoopblog, maar het gaat soms wat makkelijker en sneller om iets op mp te zetten. 



Ik zocht een dressoir in de Art Deco stijl  (1920-1939) met sobere uitstraling zonder panelen o.i.d. en het liefst met ronde hoeken. Gewoon een stoere blok, zal ik maar zeggen. In de Art Deco stijl vind je nog deze rondingen. 
Het blad heb ik kaal geschuurd en de kast is in de kalkverf gezet "Deep Earth" van P&O. 
Toen we de dressoir kochten zaten er geen sleuteltjes meer bij :(( Hiervoor moet ik nog op zoek gaan.
De eerste twee foto's zijn wel erg gekleurd, de foto's die volgen zijn origineler van kleur. ik maak nog steeds mijn foto's met mijn smartphone...vandaar.

 
Het grote smeedijzeren wandpaneel heb ik op een rommelmarkt op de kop getikt. Ik heb het geverfd met muurverf Putty van P.T.P zodat het een beetje weg zou vallen in de muur wat het uiteindelijk toch niet zo doet. Ik heb er ook nog ruw een laagje Paste Wax overheen gedaan in de kleur: Carbon. 
Een nadeel, het is loodzwaar en kan het zelf niet verplaatsen, of is dat een voordeel? 
Normaal zou dit paneel al alle hoeken van de kamer hebben gezien hi....hi...






----------------------------------------------

Nieuwe spulletjes op mijn verkoopblog!(klik)

 Eiken balusters

 Koffieblik verweerd

Houten potje met deksel

Groetjes Anita

25 opmerkingen:

  1. Het dressoir staat heel mooi zo! Je hebt het ook een mooie kleur gegeven!
    Je wandpaneel vind ik ook echt een plaatje!
    Wat een vondst!
    Fijne dag nog!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anita, Ik vind het wandpaneel heel erg goed gelukt hoor.
    Heb je er alleen Putty op gesmeerd of zie ik ook nog iets wits?
    Het komt allemaal heel erg mooi uit op je nieuwe dressoir. Goed gevonden hoor!

    Groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh héél mooi zo , en je wandpaneel is prachtig !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is inderdaad heel mooi geworden , de kleur van de kast ook.
    En op jouw wandpaneel ben ik verliefd ;))
    Lieve groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig geheel, dat paneel is schitterend, alsof ie er voor gemaakt is om daar te staan!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anita wat mooi je dressoir...héél mooi gedaan, weer eens iets anders
    dan een wandmeubel, alhoewel ik het ook héél mooi vond dus héél benieuwd
    naar de reden van de verandering, misschien best dat je het smeedijzeren
    wandpaneel niet alleen kan verplaatsen want het staat er super mooi !!
    Héél gezellige en sfeervolle post alweer !
    Héél fijne week alvast
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je het dressoir een mooie kleur gegeven, prachtig zeg.
    Je smeedijzeren paneel is ook heel mooi, lekker laten staan:)

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat mooi, zo'n dressoir is weer eens heel wat anders; prachtige kleuren heb je toegepast en ik vind het wandpaneel echt een plaatje!
    Lekker van genieten! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh, ben weg van je wandpaneel, wat sierlijk...prachtig. Mooi laten staan..hihi..
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooi geheel zo, dat paneel staat geweldig leuk op je dressoir, die moet je daar lekker laten staan, helemaal goed zo!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat past het allemaal mooi bij elkaar, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi zo met elkaar. Prachtig dat wandpaneel! Je ziet op de foto niet dat het zo'n zwaar ding is. Het lijkt of je het zo naar de andere kant kan schuiven haha.Heerlijk he zo creatief stylen. Fijne week, liefs Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je dressoir zorgt volgens mij voor een rustige basis, waardoor spullen die erop staan veel meer tot hun recht komen, zoals je prachtige wandpaneel. Een heel mooi hoekje heb je zo gecreëerd. En soms is het idd handiger als iets te zwaar is...dit is gewoon de perfecte plek!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk, wat een mooie nieuwe spulletjes! Geniet ervan.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk kastje.
    Jammer dat je geen voor foto heb.
    Ja moet ik nodig zeggen vergeet het zelf meestal ha ha.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gaaf hoor en zo echt je eigen stijl, niet iets wat iedereen heeft. Het paneel ook super, altijd zo gaaf zulke vondsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een mooi, niet alledaags dressoir, Anita!
    Een mooie hoek waar het wandpaneel ook mooi tot haar recht komt!
    Goed geslaagd!
    Ik wens je een mooie week!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi hoor en dat wandpaneel is helemaal geweldig. De kleur is ook helemaal goed en ik zou zeggen: lekker laten staan daar, het staat super!

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super mooi geworden en het wandpaneel is echt geweldig....fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De kast is mooi geworden. Het paneel is een hele mooie vondst.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wowwww de kast is mooi hoor...prachtig !...fijne week liefs Ria..x!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. je paneel is apart zeg! maar goed dat ie zo zwaar is:))
    groetjes, inge

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige dressoir zeg! Heel erg mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen