zaterdag 24 januari 2015

Nieuwe gordijnen & tuinkruikjes

Inmiddels zijn onze gordijnen verkocht. Ze hingen nu 10 jaar en ze waren een overblijfsel uit ons "Engelse stijl" interieur. Donkerbruine velours met bruine chintz voering.
Eigenlijk paste ze best wel bij de inrichting die we nu hebben maar soms ben je er gewoon op uitgekeken en wil je iets anders. Manlief vond het maar niets....je gaat zo'n dure gordijnen toch niet weg doen. Maar ja, jullie weten hoe dat gaat.....uiteindelijk zijn ze toch verkocht....:)) 

Ik wist dat ik linnen gordijnen wilde, maar waar ga je hier voor kijken en wilde ook niet al te veel geld uitgeven. Dan is het ook niet erg als je eens wilt veranderen.
Totdat ik de post voorbij zag komen van "Thuis bij Huis & Haard" (klik). Nathalie had nieuwe linnen gordijnen gekocht in het grootste woonwarenhuis van Nederland voor een mooie prijs. Dus op naar I*kea!


Ik heb voor de lichtgrijze linnen gordijnen gekozen. Ze hangen lekker nonchalant.....gekreukt en op de grond! Ik had ze ook nog het liefst op een roede gehad hangen.....maar de gordijnrail was er al, dus......anders blijven we bezig......
De kleur paste het beste in de woonkamer en in de hal. De voordeur bevindt zich in het midden van het huis en aan een kant is het raam van de woonkamer en andere kant het raam van de hal.


 Inmiddels is ook de sidetable in de hal beland. Ik heb er eigenlijk geen plek meer voor in de woonkamer, maar wil hem ook niet weg doen. Er zal vast en zeker wel weer een tijd komen dat ik hem nodig heb hi....hi.....Maar het wordt hierdoor wel een beetje vol in de hal.


Op de sidetable staat een stenen schaal van de kringloop met allemaal verschillende verweerde tuinkruikjes, ook verzameld van de kringloop. Ze kosten bijna niets en door ze bij elkaar te leggen in een bak of schaal heb je een stoere decoratie.



En post van de woonkamer volgt....ik ben nog niet helemaal tevreden...., ook niet over de kleur van de dressoir ...pffhhhh....toch maar een ander kleurtje misschien!

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!

Groetjes Anita

43 opmerkingen:

  1. Mooie linnen gordijnen, Anita! Een prima adres en ook beter betaalbaar, ik heb de stof onlangs ook in de hand gehad. Het zit super glad op de rol, maar je hoeft er maar in te knijpen of het kreukt al heel goed. Mooie sfeerplaatjes heb je gemaakt.

    Fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anita, je gordijnen hangen mooi hoor.
    Het probleem van spullen over hebben maar niet weg willen doen is herkenbaar hoor.
    Ik heb ook vaak spullen waar ik geen afstand van wil doen maar ook nog niet kwijt wil, dan ben ik weer blij dat ik een zolder heb :)
    Fijn weekend
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De gordijnen zijn super leuk en bij het zweeds warenhuis hebben ze soms best leuke dingen.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh, Anita , je gordijnen zijn mooi zeg. Zo nonchalant over de vloer , mooi .
    En ik ken dat hoor , niks willen weg doen , zo geraakt het echt wel vol.
    Ik heb ook een Engelse periode achter de rug maar dat is echt wel opgeborgen .
    De oude potten staan heel leuk in de schaal .
    Zoals bij mij word het beetje bij beetje , de stijl waar we voor vallen
    Lieve groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, ja zo blijven we lekker bezig. Had de gordijnen ook al zien hangen, super toch?? Heel gezellig en sfeervol geheel zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je gordijnen zijn in elk geval heel mooi!
    Die potten staan heel leuk, en hoe de rest van de woonkamer eruit gaat zien, we wachten rustig af!
    Misschien moet je een wisselkast maken van spullen die je niet kwijt wil, maar die je dan af en toe om kunt wisselen.
    Ik wens je nog een mooie voortzetting van het weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dat Nathalie daar zo goed gelaagd was weet ik ook nog en ook bij jou hangen ze super, meteen een ander huis. Heel mooi geworden!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie gordijnen Anita...past er helemaal bij.
    Fijne Zondag.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer een verandering in je huis en leuk dat dit dan gewoon van het blauw gele warenhuis komt. Staat mooi zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi Anita, ik heb vorige week ook bij Ikea gekeken, maar deze heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Mag ik vragen welke naam de gordijnen hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De gordijnen heten Aina in de kleur lichtgrijs. Het zijn kantenklaar gordijnen. Je hoeft er alleen nog maar de haakjes in te doen.

      Verwijderen
  11. De gordijnen hangen heel mooi. Vind het altijd mooi als ze echt op de grond hangen, helaas gaat dat hier niet door met al die kattenharen.

    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. k vind ze super en een goed idee:)))
    je gang is ook echt een blikvanger hoor!
    en je sidetable zou ik lekker laten staan, gaat vest zo:)
    ik ken dat.......je wilt m niet meer maar toch ook nog wel...hahha bij mij verdwijnt het dan vaak naar buiten of naar boven, en op een dag staat ie dan toch weer in huis....ik zou eens de potjes van blanc& le noir gebruiken, van de karwei, proefpotjes....en dan de muurverf nuance, kan je geen buil aan vallen voor twee of drie potjes;-) is echt gave verf!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anita wat zijn jouw gordijnen mooi...ik vind je hall prachtig, misschien vind jij het vol
    maar ach..het is ook maar passeren dat je in een hall doet ?? Ik vind het in ieder geval
    sfeervol hoor ... ik kan helemaal niks zetten, tenzij een klein hoog tafeltje van 30x30, wij wonen op het verdiep, dus heb ik beneden en boven een (véééél) te kleine hall om leuke
    spullen te zetten :-( Maar de tip van de gordijnen hou ik bij ...ik las al de naam ervan,
    héél mooi die linnen gordijnen...
    héél fijne zondag
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een goede keus gordijnen. Ik blijf linnen gordijnen toch het mooist vinden hoor. Wat heb je toch een geweldige gang. Zo sfeervol. Je sidetabel past er zo mooi bij, lekker laten staan hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie gordijnen.
    En wat een leuke stoere hal heb je.

    fijne zondag gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie stoere gordijnen heb je hangen, leuk dat gekreukelde.
    Je hal ziet er sowieso heel sfeervol uit met die geblokte vloer, wat een binnenkomer. Super! Je kruikjes liggen ook mooi in die schaal, lekker verweerd. Ik heb ze nog in de tuin liggen...nog wel...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig staan je gordijnen, ik heb ook linnen gordijnen van de HenM waar ze ook prachtige dekbedhoezen verkopen. Linnen blijft toch een mooi sober materiaal.
    Fijne week.
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen

  18. Wat geweldig Anita....het ziet er super mooi uit....alles bij elkaar en ook de kleurencombinaties vind ik prachtig...ik zou er niets meer aan doen....ik heb ook voor enige tijd geleden zitten te zoeken voor betaalbare linnen gordijnen en toen toch maar een alternatief gekocht....nu balen natuurlijk....ook je foto's zijn mooi...fijne zondag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig , ze staan zo mooi bij de rest !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gaaf hoor, je gordijnen. Ze vallen zo heerlijk nonchalant, daar hou ik van!
    Ik haal mijn (linnen) gordijnen ook altijd daar, dan durf je inderdaad nog eens te wisselen.
    Ik ben benieuwd hoe je dressoir wordt...
    Fijne dag! Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt prachtige gordijnen uitgezocht!
    Ze staan heel mooi bij de rest..echt een geheel zo!
    Je hebt een gave hal zeg! Heerlijk ruim ook daar kan die sidetable best staan hier! ;)
    Enne ben al benieuwd naar de woonkamer!

    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja ook ik hou van linnen gordijnen die van mij ooit laten maken bij de Hema en fijn om te weten dat er nog een leuk adresje is. Ik vind je gordijnen prachtig!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh wat heb je toch een prachtige hal! Bedankt voor de tip, ik ben ook nog op zoek naar mooie gordijnen voor een leuke prijs, ik ga er zeker even kijken! Die kruikjes vind ik ook heel erg origineel, wat een gaaf idee!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De gordijnen staan prachtig....jullie hal ziet er prachtig uit.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige gordijnen, ik zag ze op de website van Ikea.
    Nu ik ze bij jou zie hangen zijn ze nog mooier dan ik dacht.
    Wat een leuk idee om de kleine kruikjes op een schaal te leggen, staat super.

    Fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je gordijnen zijn superrrrr.....leuk hoor de hal...ben benieuwd naar de woonkamer.....liefs Ria..x!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel mooi de linnen gordijnen, had ze ook al tegengekomen in Ikea en dacht: "als ik nieuwe gordijnen wil, gaan het deze worden"!
    Fijne week, lieve grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie gordijnen..ze hangen prachtig..ook de kruikjes zijn super!

    Lieve groetjes Marja..

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Anita

    Zo zie je maar een verandering hoeft niet altijd duur te zijn.
    En wat fijn dat je dan door een mede blogster op ideeën komt.
    Ze zijn heel mooi, geniet er dus maar heel lang van!

    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Anita

    Zo zie je maar een verandering hoeft niet altijd duur te zijn.
    En wat fijn dat je dan door een mede blogster op ideeën komt.
    Ze zijn heel mooi, geniet er dus maar heel lang van!

    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super mooi zijn ze, je gordijnen! En wat een mooie hal heb je toch...

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige gordijnen, en een heerlijk sfeertje zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ja joh dat gaat prima! gewoon doen, haha
    je moet wel even goed kijken dat je het potje neemt waarop staat, sleets effect....die is echt goed, ik heb ze ook op mn blog staan, heb je vast gezien, ben je ws voor nog geen 10 euro helemaal klaar, denk nog wel minder...:) succes!
    groetjes, ingeR

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel mooi.....
    Bedankt voor de tip, wij willen nog andere gordijnen op de slaapkamer 😉

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  35. En nu allemaal op naar de Ikea! Wat zijn ze mooi! Alleen....ik heb ze niet nodig, dat is dan wel weer jammer!
    En die kruikjes staan idd stoer in zo'n schaal......leuk bedacht!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ziet er super uit zeg en Ikea niets mis mee hoor ... is een prachtig geheel geworden zo ... geniet er lekker van fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Als nieuwe volger, het ziet er erg mooi uit! Mooi sfeerplaatje zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Robin voor je reactie en dat je me gaat volgen!

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  38. Staat leuk Anita, hou wel van die natuurlijke materialen. Mooie sfeerfoto,s wat zul je blij zijn, groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Super je gordijnen! Ik ben ook gek op linnen en jute. binnenkort opent er een nieuwe Ikea in Zwolle. Daar zit ik echt op te wachten, dan ga ik ze halen voor mijn dochter. Ze is nl aan het verhuizen. Maar ik vind je hal er erg leuk uitzien hoor, mag van mij wel beetje druk zijn.Lieve groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Mooi hoor die gordijnen. Als wij hier in het voorjaar de verbouwing van de open haard doen, wil ik ook graag de gordijnen vervangen. De muren moeten toch opnieuw geverfd worden en dan kunnen de rails weg en wil ik ook roedes.
    Maar ja....misschien vergt die verbouwing wel zo veel van ons, dat we er niet eens aan toe komen, ha, ha! Ik ken mezelf.
    Veel plezier van je nieuwe aanwinsten.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Een beetje late reactie hoor:) ik loop achter met lezen...
    Wat heeft het woonwarenhuis toch vaak leuke spullen, daar kocht ik laatst voor onze logeerkamer ook de gordijnen.
    Het staat heel mooi in je interieur, lekker gevoel als alles dan weer helemaal naar je zin is.

    Mooie zondag nog.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen