zondag 22 februari 2015

2 dagjes Noordwijk en 2 dagjes Rijnsburg

Wij houden niet zo van Carnaval vieren en daarom gaan we meestal een paar dagjes naar Noordwijk. Lekker uitwaaien aan zee, de zon scheen dus hebben we een paar heerlijke dagen gehad.


Maar Noordwijk werd natuurlijk ook Rijnsburg naar de prachtige winkel Esatto. Ik heb eigenlijk nooit geweten dat het zo dicht bij Noordwijk lag??
Ik ging voor onze teakhouten tafel die in de tuinkamer staat. Ik stoor mij al een hele tijd aan de oranje kleur wat de tafel heeft.
We werden hartelijk en enthousiast ontvangen en hebben een heel goede uitleg gekregen.
van de eigenaresse. Ze maakte voorbeelden met de loogbeits op een teakhouten plank. 
Deze loogbeits moest wel nog ongeveer 6 uur z'n werk doen voordat het eindresultaat te zien was.
Hier konden we natuurlijk niet op wachten, dus hadden we afgesproken dat we de volgende dag terug zouden komen om de kleur te bekijken wat de verschillende loogbeitsen hadden gedaan op de teakhouten plank.
Dit was dus helemaal geen straf voor mij, al dachten de kids er anders over.....
We vonden dat de loogbeits verbrande eik het mooiste resultaat gaf op teakhout. Na de uitleg kochten we het pakketje "vanalles".
Ook kregen we nog een heel mooi cadeautje mee naar huis, een flesje geloogde eik voor op een van mijn wijntafeltjes.
Dat is toch ontzettend lief!


Bij thuiskomst heb ik de loogbeits gelijk geprobeerd op een houten kandelaar die ik al eens in de chloor had gezet en er nog te geel uitzag naar mijn mening.

Wat een super spul......dat wordt weer een verslaving.....hi..hi....


De kruik heb ik behandeld met muurvuller en touwtjes en dan nog met vanalles en nog wat. Het was eerst een melkglazen vaas voor bloemen in te zetten. Het model was perfect.


De tafel moet nog even wachten.....dat is nog een hele klus! Hij is 3.20m lang en heeft 3 zuilen als poten.

Maar die zullen jullie vast en zeker een keer voorbij zien komen.....ik verheug me er al op!

Groetjes Anita

27 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad een mooie winkel en de ontvangst was ook bij ons bijzonder hartelijk. De beits van Esatto is inmiddels echt een naam geworden, ik heb er zelf nooit mee gewerkt maar ik hoor er hele goede geluiden over. Ik ben heel benieuwd hoe de tafel gaat worden. Succes!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anita, wat mooi is je kandelaar geworden, ik heb ook al met de loogbeits van Esatto
    gewerkt en zoals je zegt het werkt verslavend (mooi) ...haha.... héél benieuwd hoe je
    tafel er straks gaat uitzien ! Veel succes ermee !
    Héél fijne zondagavond nog
    Liefs Kathy
    Housebythewaterhole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooiere manier om de carnavalsdagen door te komen is er volgend mij niet ;-) Zee, strand en een woonwinkel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha echt toevallig hè we zijn hetzelfde van plan!
    Benieuwd hoe het gaat worden bij allebei!;)
    Best spannend hoor maar komt vast goed!
    Wat een heerlijke combinatie van uitwaaien aan zee en een woonwinkel bezoeken!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja heerlijk hè het winkeltje en spontaan krijg je ook allerlei ideeën om van alles te gaan veranderen hihi! Ja geweldige kleuren loogbeits hè je kaarsenstandaard en vaas zijn super geworden. Altijd fijn eerst op iets kleins uit te proberen voordat je aan de grote tafel begint, zelf had ik ook zo'n oranje tafel en ben zooo blij dat dit anders is geworden dus.... ben erg benieuwd hoe jouw metamorfose van de tafel gaat worden!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kandelaar is al prima gelukt dus dan zal de tafel ook wel goed komen.
    Heerlijk genoten van het strand en de mooie woonwinkel dat heb je goed gecombineerd.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om dat zo te combineren. En heb je ook in alle rust nog eens de kleuren kunnen bekijken en uitzoeken.
    De kandelaar geeft al een mooi voorproefje.
    En dat het nu maar gauw mooi weer mag worden zodat je met de tafel kunt beginnen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Esatto is zeker een leuke zaak...en je wordt er heel hartelijk ontvangen...kunnen sommige woonwinkels nog iets van leren.
    Je kandelaar is mooi geworden...pas maar op...voordat je het weet is het net zo verslavend als paste wax....eerlijk gezegd vindt ik loogbeits mooier.
    Wij zijn ook geen carnavalvierders...leuk dat je een oaar dagen weggeweest bent.
    Fijne avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje, aankomende zaterdag op de bloggers dag ben ik benieuwd naar al die tips en tools bij Esato in Rijnsburg. Jij bent in elk geval mooi geslaagd!

    Lieve groet Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kruik is goed gelukt. De kleur van je kandelaar is ook prachtig! Esatto krijgt het zaterdag maar druk met de loogbeits hihi
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, jij ook al gevlucht voor carnaval....wij zijn 1 dag op en neer naar de kust geweest om even uit te waaien. Heerlijk!
    Ben benieuwd naar je tafel. Je kandelaar beloofd al heel wat...Mooi!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank zij onze blogs word de loogbeits echt een rage , vooral met projecten zoals jouw kandelaar , super geslaagd .
    De kruik is ook een plaatje geworden, leuk met dat touw.
    Ben benieuwd naar jouw tafel ...
    Fijne avond nog
    Lieve groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Topspul he Anita en je vaas is ook een plaatje geworden.
    Succes met je tafel!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk dat je er een paar dagen tussenuit bent geweest en het werd nog leuker
    met de combinatie Esatto! Handig dat je er zo dichtbij zat, je kon makkelijk even terug.
    Je kandelaar is heel mooi geworden en die vaas heb je ook weer een super behandeling gegeven, het is niet meer voor te stellen dat 'ie van melkglas was (is).
    Fijne dag! Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben heel benieuwd hoe je tafel wordt.....ik wil mijn tafel ook gaan behandelen, dus wacht ik eerst jouw resultaat af :)
    Je kandelaar is ook prachtig. Succes met je tafel!

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je vaas is super geworden!! Ik heb voor de verhuis 2,5 jaar terug zoveel weggedaan waarvan ik nu heb, die hadden met een ander jasje nog heel wat jaartjes meegekunnen :))
    Ben benieuwd naar het eindresultaat van je tafel
    Fijne week
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super, wat leuk dat je `iets` mee kreeg naar huis, Anita! Ik moet er nog steeds eens heen gaan, maar voor mij is het niet naast de deur. Ook maar een dagje Noordwijk van maken ;) ! Fijne week,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk en een aantal dagen erop uit te trekken, en dan ook nog eens leuke winkels bezoeken. Ben benieuwd naar het loogbeits effect, zien we vast wel in een van de volgende blogberichten. De foto,s zijn trouwens mooie sfeerfoto,s, groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi zeg de kandelaar! Benieuwd naar je tafel, succes ermee! Fijne avond, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je vaas is prachtig geworden! Ik kom ook heel graag bij Esatto, neem altijd vanalles mee, super spul is dat he, je ziet t gewoon opknappen! Succes met je tafel.
    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk dat je bij Esatto bent geweest. En je hebt me op een idee gebracht :). We zitten een midweekje in Den Haag ... en ...dat is ook niet ver van Rijnsburg. Dus misschien ga ik ook wel even een kijkje nemen.
    Ik ben erg benieuwd naar je tafel. Je kandelaar en vaas zijn erg mooi geworden!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk om daar naar toe te gaan: ik wil er ook eens heen maar dan moet je, net zoals jij, in de buurt zij want anders is het wel een dure aankoop vanuit mijn woonplaats!
    De kandelaar is er mooi door geworden! Ik denk dat we binnenkort allemaal aan de loogbeits verslaafd raken als ik dat zo her en der lees. Ach....je moet maar zo denken: er zijn ergere verslavingen....toch?

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk een paar dagen weg! En dat moet natuurlijk gecombineerd worden met een woonwinkel;-) Dat is wel mooi spul zeg, die loogbeits. Ben benieuwd hoe je tafel gaat worden. Succes!

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dit zou ook meer mijn voorkeur hebben dan carnaval vieren hoor, heerlijk naar het strand en naar een mooie winkel, succes met de loogbeits!
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. toen ik je pot zag moest ik wel lachen hoor ik heb bijna dezelfde pot met touwtjes hier al in de muurvuller staan (zie mijn blog) grappig he? Wat fijn dat jullie even weg zijn geweest. En natuurlijk zo'n mooie winkel aangedaan. De loogbeits is super he ik heb er mijn lb bankje mee bewerkt.
    fijne week, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Anneke...het wordt nu wel allemaal het zelfde hé... Maar het is zo leuk om te doen!
      Tijd voor iets nieuws.....

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  26. Via via ben ik op je blog terecht gekomen en heb me meteen aangemeld als volger.

    Heerlijk spul hè, die loogbeits. En zo makkelijk ook! Jij hebt er dus weer een verslaving bij;-) En die muurvuller... ik ben er ook weer mee aan de slag gegaan: Blijft leuk!

    BeantwoordenVerwijderen