woensdag 4 februari 2015

Tv kast & en nog veel meer.....


 In een van mijn vorige posts vertelde ik dat de kast in de woonkamer plaats moest maken voor een sober dressoir. 
 Ik heb de kast die eerst in de tuinkamer stond verplaatst naar de woonkamer en daar de tv ingezet. 
Twee kasten in onze woonkamer vond ik te veel, maar er moest wel iets anders in de plaats komen want waar laat je al je spullen! 
Ik ben er zo blij mee, altijd zoeken waar de lelijke tv op moest staan.....kastje... nee toch maar niet....tafeltje....nee dat is het ook niet. 
De woonkamer is niet groot dus de tv was altijd heel erg aanwezig 
 En nu hup... deuren dicht en weg tv!! Zo fijn!!
Het is nogal een drukke kast met allemaal hoeken en panelen dus daarom ook het sobere model dressoir.



 En als de deuren openstaan is er in het bovenste gedeelte van de kast nog plaats voor een leuke decoratie.


 Ik vind de lange vloerkandelaars toch zo gaaf maar ik ben er nog geen tegen gekomen,
en dan ga je weer denken.......totdat ik dacht aan mijn vloerlampen.....kan ik hier niet zolang een kandelaar van maken? In de fitting pastte precies een kaars. En voila....hij staat naast de kast, wel nog met snoer. Als ik echt geen kandelaar kan vinden gaat het snoer er wel af hoor, hi....hi....ik heb het snoer een beetje verstopt achter het gordijn.



Blijft lastig om met een smartphone rechte foto's te nemen.


 Op de kast liggen wel een stuk of vier dadeltakken. 
Ik zie ze altijd "liggen bij Monica van "Het Moonhuis" op haar kast en vind dit altijd zo mooi! 
Dus Monica als je dit leest....ik heb je nageaapt als je het niet erg vindt? :))




Het velours stoeltje heb ik op MP gevonden voor weinig. 



Een tijdje geleden heb ik bij de kringloop een grote kruiklamp gevonden. 
Met muurvuller aan de slag, touwtje er om heen, geverfd en met van alles en nog wat ingesmeerd......
Hier heb ik de deksel en fitting er al afgehaald.


En zo is de lamp geworden



En tot slot heb ik nog een mooie plaid gevonden bij LB in visgraat motief. De plaid is 100% katoen en is afgewerkt met een feston steek. 


Ik zie dat er weer volgers zijn bij gekomen. Welkom op mijn blog!
En natuurlijk ook de stille volgers niet te vergeten!

Groetjes Anita

49 opmerkingen:

  1. Wauw, je lamp is echt heel gaaf geworden! Hoe bewerk je hem na de muurvuller? Zo mooi krijg ik ze niet hoor!! Wat fijn dat je de tv nu in de kast hebt weggewerkt, dat zou ik ook wel willen maar dat vind vriendlief een heel slecht plan hier :(
    Prachtige plaatjes zijn het weer!

    Geniet er van.
    Liefs,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mandy,
      Na de muurvuller verf ik het meestal met lichtgrijze verf van de action. Daarna gaat er van alles overheen...paste wax....tuinaarde...net zo lang totdat ik tevreden ben.

      Verwijderen
  2. Super mooi die lamp! Ik ben er ook volop mee bezig! Lijkt me ook heel mooi om mijn tv niet meer te zien wanneer ik het niet wil, haha..

    Ik zou het leuk vinden als je ook een kijkje wilt nemen op mijn blog, ben weer net begonnen en mijn webadres ook aangepast!

    Liefs Lieke
    robust-posch.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi die lamp! Ik ben er ook volop mee bezig! Lijkt me ook heel mooi om mijn tv niet meer te zien wanneer ik het niet wil, haha..

    Ik zou het leuk vinden als je ook een kijkje wilt nemen op mijn blog, ben weer net begonnen en mijn webadres ook aangepast!

    Liefs Lieke
    robust-posch.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je lekker aan het schuiven geweest, heerlijk toch als alles
    weer een mooi plekje krijgt en als je dan geniet van de nieuwe opstelling.
    Je hebt weer geluk gehad met je mooie lamp, hij is lekker stoer geworden.

    Fijne week nog en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een SUPER metamorfose! !
    Wauw echt een gave lamp!
    Ook je kast vind ik heeeel mooi!
    Lijkt mij ook heel fijn als de tv uit et zicht is!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw wat gaaf allemaal
    mag ik vragen hoe je het gedaan heb met de vloerlamp om er een kandelaar van temaken?
    ik vindt ze ook zo mooi
    ik heb wel een vloer lamp net zoiets als die van jou die komt van Ikea die van mijn
    maar volgen mijn is de fiting te groot als ik het van jou zie
    heb je de kandelaar helemaal in de zelfde kleur geverfd ?
    en je kruikenlamp wauw wat is die super vet geworden
    en je kast zo een plaatje mooie post heb je er van gemaakt
    groetjes rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Rosetta,
    Bedankt voor je leuke reactie.
    Ik had deze vloerlamp al eens eerder geverfd in een grijze krijtverf. Ik heb een iets dikkere kaars in de fitting gestopt en hij zit best stevig vast. Anders moet je iets van plakband oid om de kaars draaien voor de stevigheid?
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Anita
    is die lamp ook van Ikea die van jou?
    ik heb wel die er staat lijkt er wel op
    ik ga er mee aan de slag als het een Ikea lamp is die van jou ik vindt hem geweldig gaaf geworden heb je de het schijfje er ook nog bij gebruikt wat je een kapje mee vast maakt is een beetje moeilijk te zien op de foto en heb je de fitting ook mee geverfd oei oei wat een vragen maar vindt hem zo mooi
    ik lees super graag jou post altijd een feest om te lezen
    groetjes rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of de lamp van Ikea is. Ik heb deze lamp ooit bij de kringloop gekocht.De fitting is aan de buitenkant meegeverfd en het schijfje zit helemaal bovenaan. Zo ontstaat er een leuk model houdertje.
      Ik weet zeker dat het je gaat lukken.
      Veel succes!!

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  9. Ja....ik heb ook altijd een hekel aan de tv in de kamer: we hebben 'm al jaren in de kast staan. Het is altijd zo aanwezig hè.
    Wat een mooie lamp heb je gemaakt zeg: super gelukt!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi sfeertje, Anita!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed idee om de tv in de kast te zetten. Ik heb ook zo'n hekel aan dat lelijke ding in t zicht. Helaas denkt mijn man daar anders over.....
    Ik vind je kruiklamp belachelijke goed gelukt. Prachtig! En dan te bedenken dat je daar anders zulke gigantische bedragen voor moet betalen. Dat maakt t dan nog eens extra leuk he.
    je hebt prachtige sfeervolle foto's geplaatst. Geniet ervan!!

    Lieve groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat prachtig is je lamp geworden een echt kunststuk! En wat een mooie oplossing om de tv in op te bergen!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ideaal wanneer je de tv zo mooi in een kast kunt wegwerken. Hier staat de tv mij op zich niet zo heel erg in de weg, maar het tv kastje is niet helemaal naar mijn zin. Wel het model maar het oogt te nieuw dus misschien zet ik het nog wel een keer in de verf.

    Wat is je lampenvoet mooi geworden! Wat een verschil zeg, je kent de lamp niet meer terug. Ook een erg leuk idee om een kaars op een staande lamp te plaatsen! De stoel van mp staat er ook heel mooi, wat had je daar een geluk mee.

    Ik wens je een fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind de kast heel erg mooi, van model en kleur.
    Jouw kruiklamp is echt heel gaaf geworden.
    Het staat allemaal heel erg goed in je woonkamer.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt je t.v. zo mooi weggewerkt...
    Wat een goed idee van je kaarsenstandaard...ik ben ook op zoek...ga dit idee van jou onthouden...je lamp vindt ik ook heel mooi...
    Fijne avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je bent weer heerlijk bezig geweest en met een top-resultaat! Je TV uit het zicht (lijkt me geweldig), een mooie staande kandelaar (heel sfeervol) en een prachtige kruiklamp (super stoer geworden). Je hebt er een heerlijke post van gemaakt, heel inspirerend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk gedaan zeg! Grappig dat er precies een kaars in de fitting past..;-)) en je lamp is ook prachtig geworden zeg! Goed gedaan!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik ga ermee bezig vandeweek dank je wel voor de uitleg
    en geniet van je mooie inrichting mooi sfeertje heb je ervan gemaakt
    groetjes rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Anita , wat is jouw lamp geweldig mooi geworden , of het het te zeggen de kruik .
    Moest je niet hebben laten zien , zou geen mens het geloven , zo mooiiiii.
    De kast is ook een goed idee , maar ik heb zo'n groot exemplaar , dat krijg je niet in een kast.
    Leuke post , heb mijn ogen uitgekeken :))))
    groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ik vergeet je leuk zeteltje nog , super vondst!!

      Verwijderen
  20. Deze kast is prachtig, wat een mooie oplossing!
    Een tv is, vind ik, een doorn in het oog.
    Je kruiklamp is ook mooi geworden zeg!

    Groetjes Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  21. IK vind het een geweldige kast en probleem tv ken ik...ik had mijn vroegere dikke buik tv in de kast staan en toen kwam er een lcd en die was te breed voor de kast..kast geruild en nu staat hij weer op een klein tv kastje...en het stoort mij enorm...het ziet er super mooi uit bij jou ook de lamp is geweldig geworden en je stoel..wauw...wat een geluk...en je foto's met smartphone...zijn super goed....fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw.......wat mooi allemaal, en wat een super idee van je lampenvoet! Je kruiklamp is ook gaaf geworden, ik ben vanmorgen nog bij een kringloopwinkel geweest maar er zat helaas niet zo iets bij :(
    Veel plezier met alles!

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Anita, wat een mooie post...ik weet echt niet waar beginnen, maar toch eerst bij je prachtige tv kast...zo mooi !!! dan...de dadeltakken erop, super idee, heb er nog liggen
    in de berging, mooi ingedroogd maar door het schuiven geen plaats meer...dus ik weet al
    wat ik ga doen morgen ..:-):-) je lamp is ook super mooi geworden ....een echte eye-catcher...en het zeteltje ..daar ben ik ook helemaal weg van !!!
    geniet van je mooie spullen
    héél fijne avond nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Waar zal ik beginnen haha...., alles is even mooi!! de lamp is echt prachtig geworden, super gedaan, echt een plaatje. Dan die lange kandelaar, die staat ook nog op m`n wensen lijstje, maar bedankt voor de tip, als ik er ook geen 1 kan krijgen is dit ook een optie :-)
    De kast ook top net zoals het stoeltje, heerlijke sfeer, geniet ervan!
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige kast. Je lamp is prachtig geworden. De vloerkandelaars maken wij zelf en komen binnenkort in onze webwinkel. Ik heb ze al heel lang... ze staan prachtig!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gezellig sfeertje.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het ziet er weer supermooi uit bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De dadeltakken liggen daar prachtig op de toogkast ;-)
    Jeetje dan heb je mazzel hoor, dat je zo´n kruiklamp kunt vinden, het was dus al een lamp met deksel en fitting? Echt gaaf en ook heel mooi bewerkt top!!
    Het stoeltje is ook zo´n supervondst!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Monica, alles zat er op en er aan! :))

      Verwijderen
  29. Super dat je de tv weg hebt gewerkt in de kast (is bij mij ook zo)! Leuke oplossing om van je vloerlamp een kandelaar te maken. Boffen met je stoel zeg, die ziet er nog heel mooi uit! Je kruiklamp spant de kroon, wat heb je die mooi gemaakt zeg, complimenten!
    Liefs en een fijne dag, Anita! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een heerlijke post ik heb genoten van je verhaal en foto's. Toen ik je foto van de kast zag dacht ik dat je een Hoffzkast had gekocht. De dadeltakken staan mooi zo op de kast. En wat een leuk stoeltje heb je op mp gekocht. En dan je lamp zo mooi gemaakt.
    Je hebt me weer veel inspiratie gegeven hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. En ja..nu ga ik toch echt ook aan de slag met muurvuller, je lamp is zo gaaf geworden....

    Oh je kast is natuurlijk ook super,wij hebben geen tv, maar ik zou hem ook zo weg werken...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik kan al leen maar alle reacties bevestigen! Wat een super mooie bewerkte lamp, kast en kaarsen standaard. Ik ben mijn huis al rondgerend om te kijken of ik er iets van kon maken......het wordt toch zoeken bij de kringloop ;-)
    prachtig stoeltje ook met plaid"! Hele mooie post!

    Liefs dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een leuke veranderingen en je kruiklamp is super mooi geworden...zo zie je maar weer bij dw kringloop kan je soms prachtige dingen vinden. Je staande kaarsenstandaard vind ik ook een goede oplossing, staat gezellig naast de kast.
    Mooie foto's hoor!!
    Groetjes Lida Klever

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik ben enorm onder de indruk van jouw blog. Wat zet je een heerlijke sfeer neer, mijn complimenten. Ben erg blij met al jouw inspiratie, wie weet kom ik hierdoor weer wat meer in beweging. Thanx!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh wat gaaf allemaal, je kast is zo mooi! Ook ik heb de tv in een kast staan, ik vind het ook geen gezicht zo'n modern ding in de kamer! En ja die kruiklamp...wat is die ontzettend goed gelukt, als je die in de winkel zou moeten kopen dan zou je honderden euro's kwijt zijn, ik ben helemaal verliefd op jouw lamp! En die kaarsenstandaard vind ik geweldig bedacht, je moet er maar op komen, dat is wel heel erg vindingrijk haha! Ik kijk zo graag op jouw blog door dit soort dingen en de mooie foto's!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat ziet het er gezellig uit. En vind de kast ook heel mooi, en zeker makkelijk met de tv erin. Iets wat mij niet gaat lukken, maar och ik woon er niet alleen he...

    BeantwoordenVerwijderen
  37. OMG wat is die kruiklamp gaaf geworden zeg! Niet normaal....zou er toch zo eerst voorbij gelopen zijn....maar nu....EYEcather!
    En je stoel...WOW en je kast ook zo mooi....ach zit hier gewoon weer te genieten....

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Geweldig dat je tv is weggewerkt, hier zou dat trouwens weinig effect hebben en de deuren toch nog heel vaak open staan. Die kruiklamp trouwens ... wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. mag ik ff flauwvallen bij het zien va je kruiklamp???????????????????????????????????wat GAAAAAAAFFFFFFFFFF!
    eigenlijk vind ik je hele post super , wat een gave stoere dingen zeg, je kast is helemaal top, en die kandelaar woehahha, ik ken dat, en dan wordt je ineens heel crea;-)
    super gave sfeer bij je
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik wil ook graag een kast waar de tv in kan. Manlief denkt er anders over. Ik vind het een grappig idee om een lamp als kandelaar te gebruiken. Je kruiklamp is een plaatje geworden, echt prachtig. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Je kast staat super een prachtige sfeerhoek is het geworden en tja waarom van je lamp geen kandelaar hahaha staat super ... ook je lamp is super mooi geworden heerlijk om weer lekker creatief te zijn zonder dat het je veel geld kost ;-) ... lekker genieten ervan ... wens je een fijn weekend nog ... lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een supergave lamp!! Helemaal verliefd op.. Ik heb net een mooi steigerhouten kastje gevonden. Zou hij super op staan, verkoop je hem niet? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas Femke.....deze lamp doe ik voorlopig nog niet weg. Ik ben er zelf super blij mee :))
      Bedankt voor je reactie!

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  43. Wow waar zal ik beginnen :). Je kast is prachtig! Het stoeltje ernaast staat daar ook erg mooi. En je kruiklamp is echt super geworden. Het totaal levert prachtige sfeerplaatjes op!
    Fijne week. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Mooie vondsten allemaal, zeg. Heerlijk als je de tv in een kast kunt zetten. Heb ik nu ook maar na de verbouwing gaat de kast weg en dan kan er geen grote kast geplaatst worden, want dat staat niet naast de schouw.
    Ik moet daar nog eens een oplossing voor vinden.
    Ik vind je lamp echt super. Leuk, zo'n vondst, hoor.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen