donderdag 19 maart 2015

Luikjes & linnen gordijntje

Wij hebben een witte keuken en zou graag de kastjes willen verven. Maar manlief ziet dat niet zo zitten....Dus hoe kan ik op een andere manier de keuken een beetje oppimpen in de landelijke sfeer.
Nu wilde ik al een tijdje luikjes in de keuken. Maar omdat mijn man geen "timmerman" is, kwam het er maar niet van.
Het mocht niet te moeilijk worden en daarom hebben we gekozen voor gewone effen luikjes.


Ik kan bijna geen goede foto's maken door het daglicht. Daarom heb ik toen het donker was ook nog wat foto's gemaakt.



Ik heb de luikjes in de kleur van de muur geverfd. 
Wij hebben 10 jaar geleden de tegels en de muren geverfd in een zwart/grijze tint en dit bevalt nog altijd. 
Er lijkt een witte vlek op het luikje te zitten, dit is in het echt niet zo. Ik weet ook niet hoe dit komt.....krijg het niet beter op de foto??

Al een tijdje liep ik met het idee rond om een gordijntje toe te passen in de keuken. Ik zie het altijd bij Patricia van Huize Vizzini (klik) in haar keuken en vind het altijd sfeer uitstralen!
Toen ik het bij Petra van At home by me (klik) ook een gordijntje voorbij zag komen, toen wist ik het zeker. Maar hoe bevestig je zoiets?
Petra stuurde me een foto hoe ze het gordijntje had gemaakt. Dus ik aan de slag.
Bedankt Petra!

Ik heb gekozen voor mooi grof grijs linnen stof.


Door de luikjes en het linnen gordijntje heeft de keuken weer meer dat beetje extra gekregen!


Hier en daar heb ik heel subtiel wat gestyled voor pasen. 


Deze koperen melkschep/waterschep (kringloopvondst) hangt in de keuken aan een grote broodplank gevuld met de kwartel eitjes van de A*ction.



Op de keukentafel

Vandaag grauw weer, valt dat even tegen na een paar mooie zonnige dagen :((
Maar we gaan de goede kant op :))

Groetjes Anita

54 opmerkingen:

  1. Het verhaal over de luiken had de mijne kunnen zijn. Ik wil ze graag op de slaapkamer, maar mijn man is totaal niet handig en vindt klussen ook niet leuk...dat gaat hem dus niet worden. En dan komt het er op de een of andere manier niet van om het te gaan regelen.

    Maar yes...jij hebt het voor elkaar! Mooi hoor! Samen met het linnen gordijn geeft het de keuken inderdaad een andere, landelijke uitstraling.

    Hier was het weliswaar niet stralend, maar zeker ook niet grauw vandaag. Maar volgens mij is dat al een paar dagen plaatselijk heel verschillend.

    Fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig, Anita! Dat heb je mooi gemaakt..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heel gezellig uit. En die subtiele paasversiering is ook zo mooi, maar weer eens kijken of de heren er dit jaar wel vanaf kunnen blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja MOOI je luiken heb ze al een tijdje in de slaapkamer en ben er zelf ook nog zo blij mee!
    En ja leuk, het gordijntje voor de keuken mooi linnen en natuurlijk de melkschep hihi!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk Anita dat je toch met een paar aanpassingen de landelijke uitstraling kunt krijgen.
    Ik vind het gordijntje heel erg mooi!
    En je luikjes staan ook mooi!
    En die koperen schep vind ik ook heel mooi!
    Een mooie avond gewenst!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die luikjes zijn echt mooi geworden, het geeft inderdaad een landelijke uitstraling.
    Het gordijntje past er ook goed bij in die kleur.
    Je hebt het weer gezellig gemaakt.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De luikjes zijn super leuk geworden , mooi geheel samen met de muur en het everzwijnshoofd.
    Mijn man wil ook niet weten van keukenkasten te verven daarom alleen de muren .
    Mijn keuken heeft een moderne look die ik ook een beetje landelijk wil , moeilijke opgave maar een dure keuken zomaar wegdoen .....
    Leuke styling...
    Groetjes
    Christel , garcysplace

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie uitstraling heb je zo op de slaapkamer, wij hebben heel brede ramen, luiken zijn hier geen optie, daarom kozen wij voor houten jaloezieën.
    De sfeer in je keuken is heel mooi, ik vind het gordijntje ook prachtig, doet me denken aan mijn oma die een grof geweven doek voor het middelste keukenkastje had hangen, als ze eens wist dat wij dit nu heel mooi vinden:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Anita,
    Door die mooie luikjes en het gordijntje bereik je toch een prachtige sfeer!
    Je hebt t mooi stoer gestyled. Heel sfeervol.
    En op z'n Brabants: kei-gezellig!!

    Groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat gezellig een kijkje in je keuken vandaag....leuk hoor..!...liefs fijne avond Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Terug naar de jaren vijftig, zestig van de vorige eeuw, met die gordijntjes. Iedereen had ze toen in de keuken, meestal van geblokte of gestreepte stof. 't Staat allemaal goed bij elkaar.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En zo heb je toch die landelijke touch in je keuken, leuk hoor! Met een paar aanpassingen, zonder de hele keuken op de schop te nemen. Mooi die luiken! Ik hoop ze ooit nog eens in de kamer te krijgen...echte oude zullen het wel niet worden i.v.m de prijzen tegenwoordig, maar ik heb al een plaatje in mijn hoofd hoe ze te fabriceren...alleen moet ik manlief ook eens lief aankijken...Bij jou heeft het in ieder geval gewerkt, haha!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gaaf geworden hoor, Anita! Kleine aanpassingen met groots resultaat. Ooit zijn de deurtjes aan vervanging toe, dan kan je alsnog 'toeslaan', maar voorlopig is dit een hele goede oplossing.
    Fijne avond, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi geworden zo! Wat luikjes en een beetje stof al niet kunnen doen. Ik vind het erg sfeervol staan.

    Liefs Marieke
    WONEN a la Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi de luiken en sfeervol .

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi je luiken, geeft gelijk sfeer.
    Sfeervolle plaatjes laat je zien...mooi hoor!

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk hor Anita, zo krijgt je witte keuken toch die landelijke gezelligheid. Heel sfeervol!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hor moet natuurlijk hoor zijn hihi ;-)

      Verwijderen
  18. Ziet er super gezellig uit met die luiken...ook het linnen gordijn geeft een mooie landelijke sfeer. Ik ben ook aan het overwegen mijn witte keuken te gaan schilderen. Plannen genoeg haha
    Fijn weekend, groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi dat je de kleur van de muren door laat lopen op de nieuwe luiken! Een heerlijk rustige uitstraling heeft je keuken!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel erg mooi zo die luikjes en het gordijntje. Mijn oma had die vroeger ook met bloemetjes erop. Je hebt een mooie stof ervoor gebruikt.

    Fijn weekend,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig die luiken. En zo'n gordijntje loop ik ook al poos mee in mn hoofd. Manlief lacht me alleen vierkant uit, haha! Prachtige styling. En zo n donkere dag? Niets om geven en lekker de kaarsen aan ;-)
    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super je luikjes, ook de kleur die je laat doorlopen....prachtig. Sfeervol en gezellig keukentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat zijn je luikjes mooi Anita, heb je ze gewoon van vurenhout gemaakt en daarna gekalkt? Ik loop ook al een poosje met dat idee rond.....
    Fijn weekend. De kaarsen kunnen nog blijven branden met zulk donker mistig weer.
    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn van mdf planken gemaakt. We waren bang dat het anders scheef ging trekken want er staat altijd de zon op. Ze zijn eerst geverfd met zwarte grondverf, krijtverf voor muren en toen een vernis van Mia Colore.
      Succes!

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  24. Dat hebben jullie mooi gedaan!
    Herkenbaar dat je, je stoort aan de witte deurtjes..
    Op deze manier heb je toch een prachtige keuken!
    Fijn weekend, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Anita,

    Mijn moeder had vroeger ook altijd een gordijntje onder de wasbak in de keuken, hierdoor zag je de zwanenhals niet! Grappig dat dit nog steeds gedaan wordt! En wat heb je verder een leuke sfeerplaatjes gemaakt!

    Fijn weekend
    Liefs Vittoria ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Anita,

    Mijn moeder had vroeger ook altijd een gordijntje onder de wasbak in de keuken, hierdoor zag je de zwanenhals niet! Grappig dat dit nog steeds gedaan wordt! En wat heb je verder een leuke sfeerplaatjes gemaakt!

    Fijn weekend
    Liefs Vittoria ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Anita,

    Mijn moeder had vroeger ook altijd een gordijntje onder de wasbak in de keuken, hierdoor zag je de zwanenhals niet! Grappig dat dit nog steeds gedaan wordt! En wat heb je verder een leuke sfeerplaatjes gemaakt!

    Fijn weekend
    Liefs Vittoria ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi zeg, je luiken. Wat staat dat sfeervol. En het gordijntje maakt het helemaal af.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat staat dat allemaal mooi. Het geeft gelijk zoveel meer sfeer. Het gordijntje hangt hier al 8 jaar. Altijd linnen, soms verander ik van kleur. Het was 8 jaar geleden een noodoplossing. Er was geen geld voor nog een extra kastje hihi daardoor is het gordijntjes idee ontstaan. Heb hem nooit weggehaald, ik vind het wel mooi zo.
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat staat het geweldig. Dat gordijntje is heel herkenbaar heel nostalgisch. En wat een enig idee de luikjes. De keuken heeft meteen een andere uitstraling.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Anita wat gezellig bij jouw, het is telkens opnieuw genieten van je plaatjes !
    Je keuken is héél mooi hoor..ik heb ook nog een klassieke witte keuken en
    zou daar ook graag verandering in brengen...maar tja...ik woon hier niet alleen
    hé ...:-) voorlopig blijft het nog bij dromen haha
    héél fijn weekend
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige metamorfose Anita....ziet er direct heel anders uit echt landelijk en mooie kleuren ook de linnen gordijnen...super mooi....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooi geworden met je luikjes en dat gordijntje is ook erg sfeervol!!

    Lieve groetjes Marja..

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Via via kom ik op je prachtige blog terecht, wat een inspirerende posten vind ik hier, heerlijk, ik ga je volgen. Fijne zondag, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leuke aanvulling in je keuken. Zo lijkt het inderdaad ineens een stuk stoerder allemaal. Ik vind je luikjes super, echt een goed idee om het zo te doen.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heel mooi en de luiken geven zo veel sfeer, ik heb ze nu al een paar jaar en ben er nog steeds blij mee.

    Fijne dag!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een stoer uiterlijk heeft je keuken nu gekregen zeg! Mooi!
    Jaren geleden zouden we een lapje stof bij het aanrecht vreselijk tuttig gevonden hebben (vaak roodgeblokt of zoiets, mijn moeder had het ook) en nu vinden we het weer stoer!
    Wat kan er veel veranderen hè!
    En die luikjes zijn ook helemaal geweldig!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hallo, wat ziet het er allemaal mooi uit! Ik kwam op je site omdat ik op zoek ben naar luikjes. Voor in de slaapkamer, maar wel in de stoere sobere stijl ☺️... Hoe heb je ze nog gemaakt? Kun je me wat tips geven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Brenda,
      Bedankt voor je compliment.
      Eigenlijk kan ik niet zo veel zeggen over de luikjes. We hebben ze heel simpel gehouden omdat mijn man niet handig is met houtbewerking. We hebben 4 mdf plankjes op maat laten zagen.....geverfd, scharniertjes aan de luiken en toen aan de kozijnen bevestigd.
      Je krijgt gelijk en landelijke sobere uitstraling!
      Als je nog iets wil weten, mail gerust!
      Succes!

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  39. Prachtig de luiken, we hadden hier het ontwerp van luiken klaar liggen voor onze ramen, toen in me bedacht dat het misschien toch niet mooi zou staan, wij hebben namelijk witte roede verdeling in het glas, maar ik zie jullie ook, en het kan prima, dus wie weet haha.
    Mooie landelijke stijl heb je nu in je keuken!

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had de kleur van de roedeverdeling nu ook graag anders gezien. Maar ze zitten eenmaal tussen het glas en kan ze niet verven:((

      Verwijderen
  40. Oh Anita , toen ik de post van Dinka net voorbij zag komen wist ik direct dat ik waarschijnlijk een post van jou gemist had .... geen idee hoe het komt ik probeer toch alle dagen alle posten bij de houden ...
    Kijk eens hoe mooi seg , je keuken is echt wel héél mooi landelijk nu he , met je luikjes en je gordijntje ... supermooi zelfs !!!! En graag gedaan hoor ;-)

    Liefs petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is niet erg Petra! Mij glipt ook wel eens een post erdoor.
      Ik ben heel blij met mijn gordijntje....gelijk sfeer!

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  41. Super geworden, heel gaaf en heel landelijk en stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een super mooie sfeer heb je gecreerd in je keuken met die luiken en dat gordijntje! Wauw het ziet er zo mooi uit allemaal!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik ben nieuw op je blog, maar wat mooi gedaan zeg!
    Inderdaad creëer je met de luikjes een landelijke sfeer!
    Nu heb ik geen raam in mijn keuken maar mochten we ooit eens gaan verhuizen staat dat wel boven aan mijn verlangenlijstje.. zo gezellig!

    Een hartelijke groet van Priscilla

    Kom je ook eens op mijn blog kijken? ;-)
    diybypepris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Volgde ik jou nou helemaal nog niet? Kennelijk niet dus. Maar ik ben zojuist wel volger geworden hoor. Super mooie blog heb je met goeie ideeën.
    Dat gordijntje in de keuken heeft echt wel wat en de luikjes ook.
    Groetjes,
    Barry
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi,

    Wat een geweldig sfeertje is je keuken geworden , ik vind dat gordijntje ook erg leuk , mag ik vragen waar jij die linnen stof gekocht heb? ben er al een tijdje naar op zoek, maar kom alleen dunne linnen stoffen tegen.

    groet ,
    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Danielle,
      Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog!
      De stof is van Ikea en ook nog voor een heel leuk prijsje! Ik heb de stof wel eerst gewassen, hierdoor wordt hij wat voller.

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  46. hoi , hoe zit het gordijntje vast?

    BeantwoordenVerwijderen