donderdag 9 april 2015

Dressoir, kringloopvondsten, loogbeits


Eindelijk, de dressoir heeft een ander kleurtje gekregen! Ik had er nu al zo lang tegenaan gekeken en de kleur beviel mij steeds minder. Het was niet geworden wat ik eigenlijk bedoelde.....
De kleur "Deep Earth" van Pure&Original was op het staaltje veel donkerder dan wat ik op de dressoir had gezet (klik).
Het was zo'n groot verschil, het was veel te licht uitgevallen. De kleur kwam totaal niet overeen met het staaltje. 
Daarom heb ik nu voor de donkerste kleur kalkverf gekozen "Slate Grey" van Pure&Original. Nu is hij voor mij af, hij oogt nu veel stoerder wat ik ook in gedachten had.




 Het blad had ik eerst al kaal geschuurd maar heb ik nu in de wasvernis Walnoot van Esatto gezet. 

De grove grote mand en trog heb ik bij een kringloop gevonden! Ja....jullie lezen het goed....een trog bij de kringloop!! Ik was hier en daar op internet al eens op zoek naar zo'n trog, en staat hij dus gewoon in de kringloop! Soms vraag je je af hoe komt nu zoiets daar terecht.....?


Voorlopig heb ik er de oude houten franse ballen in gelegd die ik mee had genomen van de brocante markt in Lille.

Eerst dacht ik, ik ga de mand vergrijzen, maar ik denk dat ik hem zo laat...?



 Ook heb ik al een tijdje mijn zelfgemaakte loogbeits van de blog Huisje Weltevree 
hier staan en al eens een paar dingetjes hiermee gedaan, maar deed meestal niet veel.
 Ik had twee houten borden en heb toen een bord hiermee behandeld. 
Deze keer ging het goed. Het hout verkleurde vrijwel direkt. 



  Onder het bord met de loogbeits zie je het andere bord wat niet behandeld is met de eigen gemaakte loogbeits.
Het waxine houdertje is van de A*ction en heb ik voorzien van een laagje Paste Wax.




 Ik wil jullie weer bedanken voor de leuke reactie's die ik altijd van jullie krijg en de nieuwe volgers.....welkom op mijn blog!


Groetjes Anita




44 opmerkingen:

  1. prachtig hoor!! ik zou de mand ook lekker zo laten, het kan altijd nog!
    Soms moet je maar net tegen zulke mooie dingen aanlopen hoor bij de kringloop!
    veel plezier ervan.

    liefs,
    mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gelukstreffers!! Daar word je vrolijk van!:)
    En je dressoir is inderdaad stoerder zo!
    Kun je weer heerlijk van genieten!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi.......
    Mooi kleur is je kast!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi geworden. Mand zou ik ook zo laten staan, staat erg gezellig. Wat een bof zeg dat je een trog bij de kringloop vond...is mij helaas nog niet gelukt om die tegen te komen op zo´n prijsvriendelijke plek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja moeilijk is dat vaak he met verf, dan pakt het anders uit dan de kleur op het staaltje en dat is het dan net niet, je dressoir ziet er top uit! Die trog is echt een mazzeltje, je hebt echt superveel geluk gehad!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig mooi je dressoir! Dan zoek je ook net zo lang totdat het klopt qua kleur! Wat een geluk de TROG, geweldig! Je mand is heel stoer, naturel mooi, maar ik ben nogal van het verven momenteel...;-) Maar....hij moet bij jou in huis staan!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zo-wie-zo al een prachtig dressoir!
    En nu toch naar je zin geworden!
    Wat leuk om zo'n mooie trog en mand bij de Kringloop te vinden! Ik zou de mand zo laten, want anders wordt alles zo egaal, zo gelijk. Het is mooi als er af en toe iets uitlicht. En je zwakt hem al weer mooi af met een kleed.
    Ik wens je genietvolle zonnige dagen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je dressoir is prachtig. En wat een vondst zeg, daar wordt je vrolijk van!!

    Lieve groet.
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gave vondst, het is een hele mooie trog die ook nog eens heel goed staat op het dressoir. De juiste kleur verf kiezen vind ik ook altijd erg lastig. Ik had het een paar jaar terug met onze schutting. Zonde van de liters verf maar we hebben toch een andere kleur gehaald, die nu nog steeds naar mijn zijn is. Je dressoir is erg mooi geworden hoor!

    Fijne avond. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja prachtige kleur, kan niet anders hier staan ook twee tafels en een kast in deze kleur hihi!
    En mooi het met loogbeits behandelde bord!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat bof je met je prachtige spullen van de kringloop, iemand had hier geen behoefte meer aan...jij bent de gelukkige eigenaar...leuk toch!
    Je dressoir is heel mooi, na la je inspanningen kun je er van genieten.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mazzel zeg die trog bij de kringloop gevonden. Je kastje is heel mooi geworden met de vernis. Die kleur wil ik denk ik ook voor mijn tafel, of nog net wat donkerder. Mijn eigen gemaakte loogbeits doet het niet. Ik heb schoonmaak azijn met een pannensponsje gedaan. Maar misschien is staalwol toch nog anders. Ga ik ook proberen

    Gezellige avond, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het moet minimaal een week staan zonder deksel met een brillosponsje, werkt super!!

      Verwijderen
  13. Ik ben ook zo gek op die kleur, heb daar al heel wat kastjes mee gedaan. Lekker spul hè die loogbeits, je moet alleen niet te snel willen, heeft even tijd nodig

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pardon? Die trog bij de kringloop gevonden? Dan had je echt geluk!
    Mooi kleurtje hoor, slate grey, ik heb ook deze kleur hier in huis toegepast,
    dus ik kan erover meepraten! Je kan het inderdaad dan maar beter aanpakken,
    wanneer je het niet helemaal naar je zin is.
    Fijne avond! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gaaf, Anita! Er staat vaak zoveel moois bij de KL, gek eigenlijk dat mensen dat weg kunnen doen. De mand vind ik prachtig, zoiets zoek ik nog voor in onze woonkamer. Staat zo gezellig zo`n grote mand,..je kan er van alles mee! Geniet ervan..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bij de kringloop???....wie doet er nou zo'n trog weg...mooi model ook.
    Je bord met je zelfgemaakte loogbeits is ook goed gelukt...zal ook eens zo'n pot maken.
    Fijn Weekend alvast.

    Groetjes,
    Inge, my choice.

    p.s. vergeet je dressoir...ook mooi...veel stoerder zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je dressoir is prachtig geworden! Mooie kleur. En wat een geluk had je bij de kringloop, supermooi je trog. Gezellig staat zo'n mand altijd...

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie eigengemaakte beits zeg! Ik zou de mand zo houden kleurt mooi bij alle grijs tinten! Ook je dressoir is mooi gelukt zeker met het bovenblad wat je in het bruin hebt gehouden.

    Hartelijke groetjes, van Priscilla
    diybypepris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tjonge, dat is nog eens leuk. Soms zie je niks bij de kringloop en soms heb je echt geluk. Mooie vondsten.
    En een gezellige en stoere sfeer heb je weten te creëren zo als ik de foto's zie.

    Fijn weekend alvast.
    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Eerst en vooral , die dressoir, wat een mooie kleur.samen met het bovenblad vormt het een prachtig geheel.
    Wie ? In godsnaam laat zo'n mooie trog achter bij de kringloop , gelukkig voor jou heb je hem op tijd gezien ......haha diegene die hem nu op jouw blog ziet zal ook balen .
    En die beits dat moet ik absoluut ook eens proberen , gewoon prachtig ...
    Fijne avond nog
    Groetjes Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Soms heb je dus echt mazzel bij de kringloop, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een geweldige kringloopvondsten! Zoiets kom ik nooit tegen , ik shop vast bij de verkeerde kringloopwinkels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een megavondst zeg, echt super!
    Je dressoir is ook prachtig geworden!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie vondsten bij de kringloopwinkel, ik vind je mand en trog erg mooi.
    Ik zie zelden wat bij de kringloop en ga dan een paar weken weer niet, tot ik je blog zie en denk oh ja... ik moet ook weer eens gaan, want wie weet....
    Geniet van het prachtige weer vandaag.

    Groetjes Inge, de knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Anita wat heb jij een geluk gehad bij de kringloop...héél mooi hoor je trog en je rieten mand, leuk toch als je daar zoiets scoort ... ik kom (bijna) elke week eens in de kringwinkel is ook (gevaarlijk) héél dichtbij :-)
    Persoonlijk vind ik de rieten mand ook mooi zoals ze is ....
    héél fijn weekend alvast
    genieten van het prachtige lenteweer
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Waaw prachtig seg !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi geworden en leuke aankopen.

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je kast is mooi geworden. En wat een mooie vondsten heb je bij de kringloop gedaan.
    Die trog is super. Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een geluk om zo'n mooie trog te vinden bij de Kring!
    En op de dressoir staat hij heel mooi te wezen.
    Geniet er van.
    Fijn weekend, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik denk dat je Pure & Original bedoeld.

    Painting the Past heeft geen deep earth kleur in het assortiment. Bovendien is dat krijtverf en geen Kalkverf.

    Slate heeft Painting the Past wel, in de rustic@ lijn.
    Daar zit extra krijt in.

    Desalniettemin is het resultaat mooi. En wat een super vondst de trog.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik denk dat je Pure & Original bedoeld.

    Painting the Past heeft geen deep earth kleur in het assortiment. Bovendien is dat krijtverf en geen Kalkverf.

    Slate heeft Painting the Past wel, in de rustic@ lijn.
    Daar zit extra krijt in.

    Desalniettemin is het resultaat mooi. En wat een super vondst de trog.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt wat betreft de kleur Deep Earth is inderdaad van Pure&Original foutje.... Maar Slate Grey is toch echt de kalkverf.....ik heb de kast eerst in de primer moeten zetten.
      Ik ga het gelijk aanpassen!

      Verwijderen
    2. "Slate grey" van Pure & Original

      Verwijderen
  32. Mooie sfeer zo, de nieuwe kleur van je dressoir. En wat een gelukstreffer, die trog. Je was kennelijk precies op tijd.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wie komt er nou een trog tegen bij de kringloop....jij had mazzel! En je kast is ook mooi geworden alleen jammer van je dubbele werk, maar nu heb je het voor je gevoel goed!
    De zelfgemaakte loog lukt bij mij totaal niet, weet niet wat ik verkeerd doe....

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er achter gekomen dat het aan het houtsoort ligt welke kleur de loogbeits gaat geven. Soms doet het ook helemaal niets.

      Verwijderen
  34. Geweldig he? Wat sommige mensen weg doen! Ik hou zo veel van die kleuren die jij in huis hebt, en als je dan ook kunt vertellen dat jou dure hoffz look voor een prikkie gekocht is, kun je helemaal lachen :) heel mooi!

    Groetjes,

    Leoni

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jeetje, bofbips: Een trog bij de kringloop!!! En misschien heeft het eventjes geduurd voordat je dit prachtige resultaat kreeg, maar het is de verflagen dubbel en dwars waard: Wat een mooie dressoir!!!
    Verder ben ik benieuwd hoe lang je mand zo blijft;-)

    Fijn weekend X

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik vind het zo ook mooier....staat geweldig bij elkaar en ook mooi de schaal erop met de houten ballen....geweldige styling....fijne zondag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Tjee, dat scoor jij gewoon bij de kringloop, super! Lucky you;-) de mand vind ik zo ook erg mooi.
    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een prachtig dressoir zeg! Ben helemaal fan van steigerhout dus heb laatst een dressoir van dat materiaal in huis gehaald, geeft zoveel karakter zo'n houten dressoir!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dit zijn allemaal spullen die ook gelijk wil hebben, wat mooi allemaal. Wij hebben kortgeleden een kloostertafel gekocht, nu MOET ik natuurlijk ook bijpassende accessoires kopen.

    BeantwoordenVerwijderen