vrijdag 17 april 2015

Statues & Tabakspotje

Ik heb twee ornamentjes gemaakt of sjiek gezegd twee "Statues".
Ik was geinspireerd door de blog en het you tube filmpje van "Onder de beuk" en heb ze al vaker voorbij zien komen bij verschillende blogsters. Dit zijn mijn kunstwerkjes :))



Deze statue heb ik gemaakt van onderdelen van een lampenvoet van de kringloop. Hij stond bij mijn moeder en ze deed er niets meer mee. Ik heb de lampenvoet uit elkaar gehaald en..... stapelen maar. De bovenste knop komt van een kinderbed.


Ik heb de eikenhouten onderdelen een chloorbadje gegeven en daarna met de zelfgemaakte loogbeits (recept van de blog Huisje Weltevree) behandeld.


De houten klosjes heb ik op een staaf van betonijzer gezet. Ik heb ze een weekje buiten neergelegd en af en toe ondergedompeld in zoutwater. Hierdoor versnelt het roestproces.


Het ander ornamentje was een houten wandlampje dat ik ook uit elkaar heb gehaald. 
Het bovenste en het onderste gedeelte bestaat uit een stuk, dus hier hoefde ik niet te stapelen.



Dit tabakspotje kwam ik tegen, ja......jullie raden het al....bij de kringloop. Chloorbadje gegeven en daarna behandeld met de loogbeits van Esatto "verweerde eik".

Fijn weekend!
Groetjes Anita

34 opmerkingen:

  1. Hele mooie creaties Anita...leuk om te zien waar je de materialen vandaan haalt. Zo hoeft het niet veel te kosten en heb je er toch weer mooie aanwinsten bij.

    Fijn weekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn schitterend geworden.
    Wat een leuke blog he... Onder de beuk, ik kijk er zelf ook graag naar.

    Wens je een fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw statues zijn ontzettend goed gelukt, ik vind de voetjes ook prachtig! Leuk he om zo ideeen bij elkaar op te doen, goeie tip trouwens van het roestproces versnellen!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw ornamentjes zijn ook mooi geworden, en gemaakt met spulletjes die je niet hoefde te kopen leuk hoor.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kom overal de ornamentjes tegen. Die van jou zijn goed gelukt!
    Gr Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij jou zijn ze ook mooi geworden! :)
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waar lampenvoetjes al niet goed voor zijn! Jouw statues zijn bijzonder mooi geworden, evenals de tabakspot.
    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze statues zijn echt heel erg mooi geworden. Zo leuk hoe iedereen er mee aan de gang gaat. Ik heb ze ook gemaakt maar lang niet zo mooi als die van jouw. Ik lees dat jij de loogbeits hebt gebruikt van esatto nu heb ik er mijn tafel mee gedaan en die is naar mijn zin veels te donker geworden, Heb jij de beits verdunt met water?
    Fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ligt ook denk ik aan de houtsoort wat voor effect de loogbeits geeft. Ik probeer altijd eerst de loogbeits uit aan de onderkant...wel jammer dan van je tafel:((

      Verwijderen
  9. Leuk gedaan hoor Anita, ze zijn mooi geworden!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk zeg! En het heeft zo veel meer waarde als je ze zo zelf maakt uit verschillende onderdelen, dan dat je ze koopt.
    Fijn weekend gewenst.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn erg leuk geworden deze ornamentjes. Mooie houtkleur! Vooral leuk vind ik dat ze gemaakt zijn van spulletjes die je toch had liggen. Dat maakt ze eigenlijk nog waardevoller, helemaal je eigen creatieve inbreng!
    Fijn weekend!
    liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je ornamentjes zijn heel mooi geworden, erg leuK.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je ornamentjes zijn heel mooi geworden, erg leuK.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi hoor je ornamentjes...eerlijk gezegd vindt ik ze met dat roestige draadstaal mooier dan geverfde stokjes.
    Leuk om te doen hé...ik heb er ook nog een paar gemaakt.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey , toevallig ben ik ook aan eentje bezig , ik moet het wel nog verven enzo ...
    Bij mij zit er ook betondraad in , ik laat het nog wel zien .
    Super geslaagd hoor!!!
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook weer leuk gedaan! Zelf heb ik ze gemaakt van boomstamschijven, daarna ook vergrijsd. Heel eenvoudig maar ook mooi....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn super geworden, als je ze moest halen, was je een lekker kapitaaltje kwijt en dit is nog veel leuker ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super je ornamenten en tabakspot en helemaal super gemaakt zo!
    fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hartstikke mooi gedaan Anita! Die van mij zijn ook in aantocht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O wauw, Anita, deze zijn echt mooi geworden! Zo grappig dat je met wat voor onderdeel dan ook zoveel verschillende variaties kan maken! Super gelukt!
    Liefs en een heel gezellig weekend, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi gedaan Anita....die loogbeits heb ik nu ook uitgeprobeerd en dat is nu gelukt (eerst niet dus) zo kan je voor weinig geld toch iets moois in huis hebben!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je ornamentjes zijn leuk geworden hoor! Onder de beuk is inspirerend hè en soms zo simpel......

    Groetjes Inge
    deknotwilg.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ze zien er echt geweldig uit Anita.....ik heb zelf het oude schilderij gemaakt...zo leuk om te doen...wel in een andere kleur dat past bij mijn interieur....fijne zondag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het blijft heel leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen ornamenten maakt, zo creatie ook, iedere keer weer anders. Een geslaagd project!!!
    Je tabaksdoosje is een gouden vondst hoor, prachtig.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw wat leuk.
    Weer een idee om eens te gaan doen.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  26. O, deze zijn ook heel mooi. Voet ook prachtig.
    Grappig he, zo'n hype ineens! Onder de Beuk heeft wat op haar geweten, hi, hi.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hahahah de ornamentenvirus is uitgebroken maar leuk bij iedereen zijn ze weer anders .... altijd weer leuk om je creatief uit te leven ... super goed gedaan ... geniet ervan een fijne week ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het is heel leuk geworden hoor de ornamentjes! Goed idee om het ijzer wat te laten verroesten zo klopt het sfeertje helemaal!

    Groetjes van Priscilla
    diybypepris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel mooi zijn ze Anita!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Anita, ik heb je genomineerd! Kijk maar eens op mijn blog....
    Fijne zondag!
    liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hai Anita, ik kwam via via op je blog terecht... Ik zag je ornamentjes en wilde ze gelijk van dichtbij bekijken. Ik heb er zelf ook drie gemaakt en vind het zo leuk om te doen. Ik had die van mij geschilderd maar zo natuurlijk vind ik ook gaaf. Je brengt me weer op nieuwe ideeën. Leuk dat ik je gevonden heb. Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen