dinsdag 19 mei 2015

Veranderingen kapschuur

Wat kun je toch genieten als de zon schijnt!!
Ik ben dan ook vaak te vinden in onze kapschuur.....
zo ga ik voortaan de open schuur noemen. 
Als ik foto's op internet zie komt deze schuur toch het meest overeen met onze schuur.
 Mijn woongebied is weer groter geworden, 
nu kan ik me in onze kapschuur ook weer uitleven met vanalles en nog wat :))

Zoals jullie misschien weten ben ik al lang op zoek naar een tafel voor in de kapschuur, 
en vond er maar geen. 
Nu heb ik in de winter ook niet intensief gespeurd naar een tafel, 
maar toen het buiten weer heerlijk weer begon te worden, 
kreeg ik toch weer die onrust van o jee... straks hebben we geen gezellige tafel voor onze etentjes. 
Dus zoeken zoeken...... mp, kringloop..... maar dan vind je natuurlijk geen tafel. 

Todat ik op mp een eiken onderstel van een kloostertafel zag staan voor weinig. 
Ooh.... dacht ik, dat tafelblad komt wel goed, daar verzin ik wel iets op. 
Niet dus, althans niet voor de prijs wat ik in gedachten had.  

Rondje gemaakt door de garage en schuur en
 zag dit paneel staan wat eerst een ander doel had maar niet meer in gebruik was. 

Het was ook nog een goede maat, alleen de planken waren wit geverfd. 

Ik had geen zin om deze ruwe planken kaal te gaan schuren
en heb toen het blad overgeschilderd met een mengsel van Putty en Grime van P.T.P.
Daarna in de Paste Wax kleur grey gezet. 






Het eiken onderstel heb ik eerst met chloor gebleekt. 
Daarna met de zelf gemaakte loogbeits (recept van de blog: Huisje Weltevree) behandeld, wat ik wel heb verdund met water anders verkleurd eikenhout bijna zwart van kleur en dat was nu niet de bedoeling. 
Toen heb ik er nog een licht waasje Paste Wax in de kleur Grey overheen gedaan. 




Van mij mag deze tafel wel blijven. Oke....hij heeft natuurlijk geen naturel houten blad maar past toch goed in het sfeertje. 



De lamp heb ik gevonden op een rommelmarkt maar was eerst rustic bruin van kleur. 
Ik heb hem in dezelfde kleur als de muur geverfd, Pigeon van Farrow and Ball, en de lamp ontdaan van al zijn bling bling. 
Ik heb er hier en daar subtiel een paar kristallen aan laten zitten.


Ben nog altijd zo blij met de vloerkandelaars die mijn man voor mij gemaakt heeft. Hij staat hier ook weer mooi!


De witte kast wat hier stond is naar de tuinkamer verhuisd, dat laat ik nog wel eens zien in een andere post.
Het keukenblok heeft een andere plaats gekregen en staat nu waar de witte kast stond. Ik heb er een klein regaal boven gehangen van steigerhout.




Keukendoeken van A*ction

De hertenkop van de A*ction heb ik in een oude lijst gehangen, wat ik geverfd heb met twee kleuren verf. Het Biedermeier tafeltje heeft ook een ander kleurtje gekregen. 






Om zijn kop hangt een mega grote houten rozenkrans van de kringloop. 
Eerst in een badje met chloor gezet en toen bewerkt met de zelfgemaakte loogbeits.



De poer is weer een omgekeerde bloempot. Ik kon hem niet laten staan bij de kringloop. Het is een zwaar gietijzer exemplaar. Misschien dat ik hem nog ga behandelen....?


De steigerhouten wandkandelaar heb ik gemaakt naar een voorbeeld van de blog: 
Onder de beuk. 




De wandkandelaar zwerft een beetje door heel de kapschuur. 
Nu hangt hij momenteel op de houten pilaar van de schuur, voor hoe lang?....hi...hi...


Nu ben ik nog bezig met vier rotan fauteuils voor buiten, die ik nog moet gaan verven. 
Dat is nog een hele klus... 
Als ik ze klaar heb zullen ze wel een keertje voorbij komen.



Fijne week! 
Anita










52 opmerkingen:

  1. Anita ...whaw....wat mooi allemaal, zo gezellig die open schuur, alles die voorbij komt is
    gewoon prachtig, wat een mooi onderstel voor je tafel...de luster is ook héél mooi geworden, de hertenkop in lijst...het tinnen(denk ik) potje..de keukenblok...de poer....
    zoveel om op te noemen...gewoonweg een super prachtige plek om leuke avonden door te brengen.... heb echt genoten van je prachtige foto's ...en inspiratie opgedaan !
    geniet ervan
    fijne week nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjee Anita wat ben je aktief geweest. Wat een geweldige ruimte zoń kapschuur!! Een heerlijke plek om mensen te ontvangen en lekker aan te schuiven.... Hele mooie tafel! Heb je ook echt de Brillo sponsjes nodig met die schoonmaakazijn? Heb het laatst ook geprobeerd met ander merk sponsjes...er gebeurde echt helemaal niets???
    Mooie ketting om de hertenkop! En wat een idee voor de poer, ik ga wéér anders kijken naar bloempotten, gewoon omdraaien in mijn hoofd wanneer ik ze zie staan ;-)

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw dat heb je de tafel super mooi opgeknapt! Lijkt mij een heerlijk plekje om te gaan zitten!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker zo'n plekje waar je onder kunt zitten...en zeker ook omdat je het zo leuk ingericht hebt.
    Je tafel is mooi geworden...alles eigenlijk.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook jou blog ondekt ziet er heel mooi uit !!en die wandkandelaar is ook zo mooi ja onder de beuk heeft leuke ideeën ik ben ook al druk in de weer met muurvuller enz:groetjes van jou nieuwe volger Truus de Jong .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Truus,
      wat leuk dat je mij gaat volgen!
      Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog.

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  6. hellup ik hou je niet meer bij!!! wat een duizendpoot ben je, dat je dat allemaal zelf maakt, geweldig! dat kan ik dus niet, tenminste dat denk ik......jij bent erg handig met de boor, denk ik zo.....moet ik ook eens gaan leren want ik zie super gave dingen! enne je tafel is toch helemaal te gek!! ik vind het echt zo stoer en dan ook nog zelf gemaakt je kunt echt heeeeellll trots erop zijn:) wat een prachtschuur heb je zeg, het is net een woonkamer! ben bijna jaloers, hahahha maar dat is een hele slechte eigenschap, dus ik wens jou er heel veel plezier van!
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inge.....ook wel af en toe hulp gehad van mijn man, hoor.
      Waar zouden we zijn zonder onze mannen;))

      Verwijderen
  7. Geweldig zeg!!een prachtige tafel heb je zo!!ik vindt alles prachtig en heel sfeervol..Groetjes Dédy.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow...ben er stil van! Zo mooi allemaal. Je tafel, je kroonluchter (top!), hertenkop in schilderij...Jij hebt niet stilgezeten de laatste tijd! En het leuke daarvan is dat het allemaal 'opknappers' zijn. Niet kant en klaar in de winkel gekocht. Dat vind ik gewoon super-goed van je. Je hebt me weer enorm geïnspireerd!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je complimentjes.Dat doe ik nou het liefste....van niets iets maken!
      Groetjes Anita

      Verwijderen
  9. Wat een pracht van een tafel en de rest ziet er niet minder mooi uit. Grappig dat sommige onaantrekkelijke voorwerpen toch zo mooi kunnen zijn als ze een andere bestemming hebben gekregen (en na het nodige werk).
    Geniet ervan.
    Groetjes, Gerda
    PS: Ik kan jouw zwarte letters op de donkergrijze ondergrond slecht lezen. Ligt dit aan mij?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig stoere en gezellige kapschuur heb je er van weten te maken. Leuk ook dat je zo veel zelf gemaakt hebt. Dat geeft nog meer waarde eraan. Ik ben helemaal weg van je lamp. Prachtig is ie geworden.
    Vele fijne uurtjes gewenst in jullie kapschuur. Maar dat gaat vast wel lukken.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een stoere tafel zeg , daar zal je heel veel plezier van hebben.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige stoere tafel is het geworden..erg mooi!Heerlijke sfeer..stoer maar toch gezellig..

    Lieve groetjes Marja..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh Anita wat is die kapschuur toch gaaf, het is echt een plaatje die zithoek met die tafel en die rieten stoelen, ik vind het zo mooi, helemaal mijn ding dit! Die vloerkandelaar is ook supergaaf, eigenlijk vind ik alles gaaf aan die schuur van jou haha!!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooi geworden en heerlijk om hier te zitten...de vloerkandelaar is echt super mooi en ook je andere creatieve ideeën...prachtig allemaal Anita...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke post! Je tafel is geweldig! De kleuren die je hebt gebruikt vind ik heel mooi. Je bent lekker bezig geweest. Die hertenkop heb ik ook. Ik heb hem heel donkerpaars geschilderd voor op de kamer van mijn dochtertje... Ik ben heel benieuwd naar die stoelen, maar vind die stoelen aan je nieuwe tafel ook heel mooi. Ga je die nog schilderen? Succes met alles liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee...deze stoelen die aan deze tafel staan die laat ik zo.
      Het zijn van die rotan oorfauteuils, die zijn nu echt lelijk bruin, die ga ik dus verven.

      Verwijderen
  16. Super mooi geworden, Anita! Een echt sfeervol geheel zo. Ik wilde ook al zeggen, de stoelen moet je zo laten, maar zie hier net boven in een reactie dat dat al gezegd is en je dit niet gaat doen..;)! Geniet ervan,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er allemaal erg mooi uit hoor Anita....!...fijne avond liefs Ria ..x!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig,dat onderstel vd tafel ! En wat een gelukje dat je dat blad nog had,zeg!
    Erg mooi gestyled allemaal, fijn om te hebben zo'n kapschuur, heel gezellig.
    Fijne avond,groetjes,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Whow zeg, wat ben jij actief geweest. En allemaal even prachtig. Ik vind je overkapping ook super zeg. Dat is genieten om daar lekker te zitten zomers.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Whow zeg, wat ben jij actief geweest. En allemaal even prachtig. Ik vind je overkapping ook super zeg. Dat is genieten om daar lekker te zitten zomers.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die tafel..... Wat een plaatje. En de kapschuur geweldig. Je bent weer lekker bezig geweest he? Zo sfeervol .
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het lijkt wel alsof we bij je in de woonkamer staan, ik vind het er geweldig uit zien. Als je het over een kapschuur hebt, zou ik er in eerste instantie echt niet deze beelden bij denken. Wat een sfeervol geheel. Nu hou ik op met superlatieven, ik denk dat je inmiddels wel hebt begrepen dat ik het allemaal prachtig vind ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo zou ik het ook best wel willen hebben binnen! Maar daar is de basis niet goed voor:(

      Verwijderen
  23. Mooie warme gezellige sfeer bij jou in de kapschuur. Prachtig.......

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw Anita , wat een super mooie post om naar te kijken .
    Jouw schuur is echt fantastisch mooi, de tafel is gewoon eentje die in de boekjes mag.
    Het ziet er heel uitnodigend uit om daar te mogen zitten.
    Mooi, mooi , mooi.......
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een geweldige tafel heb je daarvan gemaakt!
    Je kapschuur wordt een heel mooi tweede leefruimte voor de zomer.
    Je hebt hem prachtig ingericht, bijna een woonkamer.
    Heel veel plezier ervan!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw, wauw, WAUW! Ik vind het echt prachtig, alles past zo mooi bij elkaar! Je foto's zouden zo een tijdschrift in kunnen!!

    Geniet ervan.
    Liefs,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw, wauw, WAUW! Ik vind het echt prachtig, alles past zo mooi bij elkaar! Je foto's zouden zo een tijdschrift in kunnen!!

    Geniet ervan.
    Liefs,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het is een prachtige tafel geworden. En je bent ook heel creatief bezig geweest met andere dingen. En je kaarsenstandaard is idd prachtig, en snap dat je er nog steeds blij mee bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gaaf zeg, je hebt er gewoonweg een woonkamer bij! Straks zit je daar vaker dan binnen in je huis (ik hoop het, want dan krijgen we een mooie zomer :-)). Je bent heerlijk crea geweest en het is allemaal heel mooi geworden vind ik! Chapeau!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het leukste van alles, Anita, vind ik dat je met eenvoudige middelen, verf en een flinke dosis creativiteit en handenarbeid zo'n prachtig geheel van hebt gemaakt! Net als Dinka wil ik ook graag weten of het loogrecept echt met brillosponsjes moet maken. Kan jij vertellen hoe je dat precies hebt gemaakt? Nu maar hopen op heerlijke lange zomeravonden zodat jullie daar heerlijk kunnen genieten. En natuurlijk hopen op nog meer van die mooie, inspirerende blogs van je. Hartelijke groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee....het hoeft het merk Brillo niet persé te zijn. Het is de bedoeling dat er metaal in zit, en dit geeft een reactie met de schoonmaak azijn. Het beste gaat het op eikenhout en teakhout van horen zeggen...op ander hout doet het soms ook niets :( Dus zelf even uitproberen.
      Succes!

      Verwijderen
  31. Prachtig gedaan! Heel sfeervol en wat een mooie sierlijke kroonluchter.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Jeetje, waar moet ik beginnen haha... ik vind alles prachtig!!
    Gaaf je tafel en dan doe je zo bescheiden, whaaaaa geweldig!!
    Het ziet er echt gaaf uit, alles!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zo wat mooi zeg Anita!
    De tafel & sfeerhoekjes super!
    Geniet ervan de komende zomer.
    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wauw je tafel is prachtig geworden. Alles is heel sfeervol en gezellig. Hier kan je echt genieten!!
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Je tafel ziet er geweldig uit hoor, je hebt er een heel mooi geheel van gemaakt.
    Zo leuk om te lezen en te zien dat je veel zelf verandert en of opknapt, dat is toch het leukste, van weinig maak je een heel mooie sfeer.
    Je kapschuur mag er zijn hoor.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Och Meidenmuts, het is gewoon allemaal te gaaf, die kapschuur.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een heerlijke ruimte! Ik vind alles mooi en creatief ben je ook. Geniet ervan gr. Sfeertje bij meertje

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat heb je het gezellig gemaakt zeg! Prachtig sfeertje in je kapschuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Het ziet er allemaal geweldig uit, je bent lekker creatief bezig geweest.
    Hier zal je vast veel van gaan genieten deze zomer, heerlijk...

    Groetjes Inge
    de knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Missie geslaagd zou ik zeggen! super allemaal, alles is even prachtig!!! je hebt er echt feeling voor.
    Geniet ervan!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een gezellige kapschuur heb je. Heel leuk gedaan allemaal. Je tafel is super en ook de andere items mogen er zijn.
    Veel plezier daar...het wordt mooi weer, dus genieten maar, zou ik zeggen!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Gaaf,mooi,prachtig!
    Alles past in het geheel.I love it!!

    groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat is het een prachtig geheel geworden en wat een werk weer!! Hier droomt mijn man ook van, een echte buitenkeuken, maar nu eerst de keuken af

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oh zo mooi allemaal en de tafel daar ben ik helemaal weg van.
    Nu nog het mooie weer en het genieten kan beginnen.
    Lieve grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen