maandag 10 augustus 2015

Annie Sloan & De Wemelaer

Voorzichtig pak ik de draad weer op met bloggen. Wij hebben hier in het zuiden nog vakantie, en gaan nog een paar daagjes er tussen uit, maar ik heb weer voor te beginnen een kleine post gemaakt.

Een tijdje geleden kwam ik op een plek terecht waar veel gewerkt was met de krijtverf van Annie Sloan. Het zag er zo prachtig uit allemaal van textuur en kleur dat ik besloot hier ook eens mee te willen werken.
Het dichts bijzijnde verkooppunt was bij Tanya van Styling and Living en maakte een afspraak. 
Ze gaf mij een goede uitleg over de verf en liet me voorbeelden zien in haar huis hoe zij de verf had toegepast.
Ze heeft trouwens een prachtig sfeervol huis!!

Ik moest verf hebben voor onze luiken in de woonkamer en hal.
Manlief besloot toch nog voor mij een set luiken te maken voor het tweede raam in de woonkamer (YES!!)
Ik had de andere luiken in de kamer eerder al geverfd met een mengrestje kalkverf waar ik nog net genoeg van had. 
Dus moesten alle luiken weer opnieuw in de verf worden gezet. Andere kalkverf had ik ook niet meer.
Dus besloot ik voor de krijtverf van Annie Sloan te gaan.
Annie Sloan heeft niet zoveel natuurtinten in haar assortiment. Maar het is ook eigenlijk de bedoeling dat je gaat mengen. Voor de luiken heb ik Graphite en Olive gekozen en deze twee met elkaar gemengd.
Dus alle luiken weer opnieuw geverfd. Och.... zo blijven we van de straat... hahaha.
Daarna met zeer verdunde verf strepen er op gemaakt. Het is dus net of ze in de kalkverf staan, alleen een stuk voordeliger!



Even iets anders.....onlangs werd ik benaderd door Benita van de Wemelaer of ik het leuk zou vinden om een photodiary bij te houden.
Dus dat heb ik gedaan. Als je het leuk vindt om te lezen ga dan naar De Wemelaer (klik).
Het was heel leuk om te doen.




Er zijn al veel mensen die de vakantie er al op hebben zitten en in sommige delen van Nederland gaan ze al bijna weer naar school. 
Hier in het zuiden kunnen we nog even genieten van de vakantie en hopelijk met nog veel zonnige dagen en dat we 's avonds nog lekker lang buiten kunnen zitten!



Groetjes Anita

27 opmerkingen:

  1. Mooi dagboek Anita met prachtige foto's. Die Morris van jullie lijkt me een ondeugende lieverd.
    Ik gebruik meestal ook Annie Sloan spullen, die ik koop via www.puurbrocante.nl
    Makkelijk als je geen winkel in de buurt hebt waar ze dit merk verkopen.
    Groet, Gerda - M'n Woonstek en leven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je handig opgelost met de luiken. Ideaal dat je je man vraagt om het te maken en hij het vervolgens ook nog doet. Hier mag ik het gerust vragen hoor hihi maar het maken zal denk ik lang op zich laten wachten.

    Ik heb je weekverslag gisteren al gelezen en je weet inmiddels hoe ik het vond ;-).

    Geniet nog lekker van jullie vrije dagen. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja prachtig je luiken en ook heel leuk je fotodairy wat heb je het gezellig en mooi ingericht!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je luiken zijn zo mooi geworden! Ook heb ik je verslagje gelezen bij de Wemelaer, helemaal leuk vooral nu er weinig in blogland te doen is.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi Anita je luikjes en deze verf wekt idd ook geweldig! Ik vind het schilderij in het trapgat het einde..!!....ook je koperen kringloop bak...mazzelaar!!
    Geniet ervan!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ten eerste een heel mooi week verslag geweldig !!
    En wat fijn zo ,n handige man ,en je kringloop spulletje mooi geslaagd allemaal !!!!
    H gr v Truus de Jong v atelier t ,Opslag .in FRiesland .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lief en knap dat je man deze luiken kan maken. Het ziet er heel mooi uit!
    Ik heb ook even genoten van je weekverslag en een reactie achtergelaten.
    Geniet nog lekker van de zomervakantie!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele mooie fotodiary en heb het met veel een plezier gelezen.

    Prachtige koperen bak heb je gevonden en je luiken mooi hoor..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geworden zo je luiken met die verf.
    Ik heb je fotodairy nog niet gelezen, ik zal het morgen doen.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn je luiken supersfeervol! Ik ga snel je photodiary lezen, geniet nog even van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik had je fotodiary al gelezen. Elke keer weer leuk. Je luiken zien er prachtig uit. Ik zit de twijfelen om de eettafel met annie sloan verf te doen. IK vind hem niet mooi, maar er zit zo'n fineerlaag over. Misschien krijg ik het blad wel kaal, maar in de poot het ik een hard hoofd en de annie sloan verf smeer je overal overheen toch??? Dus wie weet...
    Bij jou is het in ieder geval erg geslaagd. Geniet nog van de laatste vakantiedagen!

    Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk weekverslag, Anita! Leuk om te zien en te lezen!
    Heerlijk als je een man hebt die het gewoon allemaal kan maken, heb je er weer prachtige luiken bij!
    Geniet nog even van de vakantie, het wordt in elk geval nog mooi weer, dus lekker buiten in de tuin!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie luiken...liefs van mij...x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige luiken.....heerlijk nog even vakantie.
    Wij vanaf volgende week weer het normale ritme in.......:)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Anta,

    Ik heb je photo dairy gelezen, erg leuk om te lezen hoe iemand haar week doorbrengt.
    Hier begint idd over twee en halve week het serieuze leven weer, kids naar school en manlief en ik weer aan het werk.
    Geniet nog heerlijk van jullie vakantie en hopelijk met nog heel veel zonneschijn en zwoele avonden.

    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk zo'n handige man! Ik vind je luiken prachtig geworden.
    Heb genoten van je weekverslag. Mooie foto's ook.

    Geniet nog van jullie vakantie.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb het gelezen. Leuk stukje bij Benita. Je luiken zien er idd uit alsof het in de kalkverf staat. Ziet er mooi uit!
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Eerst en vooral , prachtige photo diary , ik heb het al gezegd , totaly my thing....
    Ik ken de annie sloan verf ook en een fantastisch produkt om mee te werken , vooral omdat je ook niet moet gaan schuren , vrouwvriendelijk dus , haha.
    Mijn favoriete kleur is french linnen .
    Geniet nog van de vakantie
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je luiken zien er mooi uit. En je photo diary heb ik gelezen en was ook heel leuk.
    Geniet nog maar lekker van je vakantie. Wij hebben nog twee dagen, en dan is het voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk blog Anita! Je luiken zijn prachtig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super gaaf gedaan zeg, die luiken! Wat je zegt, het is net kalkverf!
    Morris is wel een heel mooie kat hoor. Gezellig hè, zo'n beest om je heen.

    Groetjes, mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je luiken zijn gaaf geworden! Ik doe dat ook al een tijdje, sterk verdunde krijtverf over de gewone krijtverf heen. Omdat ik veel kasten verf, is dat inderdaad een stuk voordeliger. Heb genoten van je diary en inderdaad leuk hè om te doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heerlijk dat je nog vakantie hebt. Hier in het Noorden beginnen maandag de scholen alweer ... helaas. Maar zo te horen heb je niet stilgezeten. Je luikjes zijn erg mooi geworden. Leuk wat je allemaal met krijtverf kunt doen.
    Geniet van je vakantie! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat woon je toch leuk. Heerlijk om te lezen.
    Je luikjes zijn erg leuk. Ik ben hier ook steeds hints aan het geven, maar of het lukt??

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat goed! de luiken zien er echt uit alsof er kalkverf op zit.. heel mooi.
    Zelf nog niet met Annie Sloan verf gewerkt, schijnt wel makkelijke verf te zijn toch?
    Leuk om je weekverslag te lezen!
    Groet, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Slimme oplossing om zo voor een vriendelijkere prijs toch een prachtig effect neer te zetten!

    En wij hebben onze vakantie er ook weer bijna opzitten. Manlief is alweer anderhalve week aan het werk, zoonlief begint maandag weer en de scholen een week daarna... Dan blijft er eindelijk weer wat tijd meer vrij voor mij haha... Ik moet nu echt op zoek gaan naar spullen binnenshuis en dan is zo'n schoolvakantie niet erg handig;-)

    Geniet nog maar lekker van de vakantie, het weer werkt ondertussen ook weer mee!
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Net je stukje op de Wemelaer gelezen, wat ontzettend leuk!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen