woensdag 26 augustus 2015

Berenklauw

Twee weken geleden heb ik een aantal berenklauwen weten te bemachtigen :))
De meeste van jullie hebben deze misschien al voorbij zien komen op facebook en Instagram.


Ik had vorig jaar al overal rondgekeken en ze niet gevonden. 
Dit jaar reed ik bij ons in de buurt er gewoon langs met de auto....nou ja zeg......ze waren mij nooit eerder opgevallen ???
Maar toen was het nog te vroeg om ze af te knippen :((
Dus wachten....totdat ze een beetje waren ingedroogd.


Totdat ik er echt niet meer op kon wachten en op pad ging met handschoenen en een klein boomzaagje.
Ik heb ter plekke wel alle zaadjes uitgeschut....zo vind ik ze ook het mooiste!



 Nu staan ze te pronken hier in de kapschuur en in huis staat ook een grote kruik met berenklauwen.


Zoals jullie kunnen zien heb ik de schouw met haard in de kapschuur gezet. Had er in huis eigenlijk geen plek meer voor. De schouw zorgt toch wel weer voor meer sfeer. Voor de frisse avonden kan de haard aan.

Anita

48 opmerkingen:

  1. Soms hoef je niet ver te zoeken en staat het dicht bij huis de Bereklauw is een leuke herfst decoratie en je kan er heel lang van genieten.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige grote bereikbaar zeg. Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige grote bereikbaar zeg. Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht dat een berenklauw uitslag gaf? Niet meer als ze wat ingedroogd zijn dan? Weer wat geleerd;-) Het staat erg leuk en wat hebben jullie een geweldige plek om 'buiten binnen' te zitten: super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg, prachtig! Ik heb mij in de buurt ook een paar gezien maar ik had nog geen moed genoeg verzameld om ze te durven 'plukken' maar jij hebt het ook gewoon zelf gedaan dus. Vandaag of morgen toch ook maar met handschoenen en een zaag het bos in :) Groetjes Benita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heel mooi je plaatjes weer, zo sfeervol! Genieten nu het steeds weer wat eerder donker wordt!

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt heel mooi je plaatjes weer, zo sfeervol! Genieten nu het steeds weer wat eerder donker wordt!

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi plaatje weer Anita!!mooi groot ook Groetjes Dédy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Altijd mooi Berenklauw..Ook je kapschuur is erg sfeervol zo..

    Lieve groetjes Marja..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, die berenklauw. Leuk ook dat je er een in de kapschuur gezet hebt.
    Ik had er twee weken geleden ook een paar in een kruik gezet, maar zag na een dag dat er veel (klein) ongedierte in zat, dus linea recta ermee naar de groenbak.
    Misschien had ik langer moeten wachten of ze, net als jij, goed moeten uitschudden. Denk dat ik maar oversla dit jaar, hoewel er bij ons genoeg in de buurt staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De eerste foto lijkt wel een schilderij, zo mooi!
    Slim van je om ze ter plekke uit te schudden. Ik heb de mijne nu twee jaar staan, eerst met zaadjes (maar die bleef ik opvegen, grrr) en later ook maar uitgeschud boven de GFT-bak. Ik heb wel een kleinere soort, maar die grote heeft ook wel wat stoers. Ik denk dat ik ook maar weer eens moet gaan 'shoppen' in de natuur, hihi.
    Leuk je haard in de kapschuur, zeker als hij ook nog aan kan. Super-sfeertje weer bij je!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die berenklauw staat daar heel erg mooi hoor, je kunt er ook zo lekker lang mee doen. Hier aan de overkant staat er een in de struiken, maar vanuit de aangrenzende tuinen kunnen alle buren mij dan zien en ik weet niet of dat zo'n goed idee is hihi.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Anita wat heb je een mooie berenklauwen geknipt. Ze zijn inderdaad het mooiste met de zaadjes eruit. Bij mij staat ook een grote maar ik kan schudden wat ik wil de zaadjes blijven (nog) zitten. Moet nog drogen. Wat is je kapschuur toch geweldig mooi.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier ligt er ook al één klaar, hij ligt nu nog buiten, maar wat zijn ze mooi hé!
    Ik zag ze zelf al bij mijn bloemist te koop liggen....overal wordt hier gesnoeid in de bermen, gelukkig was ik ze voor.
    Het staat prachtig zo bij jou in de kapschuur.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie foto , de eerste.
    Zonder zaadjes is de berenklauw echt op zijn mooist,
    Hier bij ons heb ik er nog geen één gevonden , jammer .
    Jouw kapschuur , echt een plaatje met de schouw . In feite is alles heel mooi , helemaal mijn stijl !
    Lieve groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind berenklauwen prachtig maar eerlijk gezegd ben ik er nog niet aan toe. Ze geven al zo'n herfstig sfeertje en het is nog zomer! Ik wacht dus nog eventjes (ik weet inmiddels wel al waar ik ze strakjes kan gaan halen, dat dan weer wel)
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie bereklauwen heb je gevonden en nog wel zo dicht bij huis.
    Wat een fijne plek is die kapschuur, zo sfeervol.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een sfeer! Heel mooi de schouw daar!
    Een heerlijke plek voor de laatste zomeravonden...
    De berenklauwen staan ook mooi!!
    Geniet ervan! :) liefs danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ze blijven mooi, ik heb er ook al een paar staan in een grote kruik.
    Prachtige sfeervolle plek heb je onder de kapschuur.

    Liefs,Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heb ze inderdaad voorbij zien komen!
    Niet erg hoor want ze zijn heel mooie en de moeite waard om nog een keer te bekijken!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ze blijven mooi, ik heb er ook al een paar staan in een grote kruik.
    Prachtige sfeervolle plek heb je onder de kapschuur.

    Liefs,Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Anita,

    Erg mooi zo'n bereklauw
    Ga dit seizoen ook zeker weer op jacht naar 1.

    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Berenklauwen zijn nog steeds heel mooi. Eigenlijk was ik van plan om een jaar over te slaan. Maar nu ik ze weer zie.....
    Super gezellig plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo mooi zeg wowwwww!!...liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het ziet er supergezellig uit in de kapschuur. Mooi die vaas met grote berenklauwen.

    Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo liebe Anita, ich habe deinen Blog entdeckt und freue mich sehr darüber.
    Was für eine großartige Wirkung hat der zarte und filigrane Bärenklau in dem Zimmer, WOW! Poesie! Danke fürs Zeigen, alles Liebe wünscht Grażyna

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jaaaa,mooi die Berenklauw....Ik ben ook naarstig op zoek, maar ben bang dat ik ze hier in de buurt niet kan vinden. Als iemand een tip heeft (Haarlemmermeer), dan hou ik me aanbevolen,hihi
    Heel sfeervol zo, binnen en buiten!

    groetjes,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar kan ik je helaas geen tip over geven. Ik woon aan de andere kant van het land ....
      hihi :((
      Succes!

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  28. Ja, ik heb ze ook al weer gespot. Maar ik laat ze toch altijd staan.
    Maar die vaas in de kapschuur vind ik wel heel mooi staan!
    En gezien het zaad wat je op de vindplaats hebt achtergelaten, mag je hopen dat er volgend jaar misschien ook weer verse staan.
    En de warme dagen komen nog weer, zondag zomerse waarden. Dus je kunt nog van de schuur blijven genieten.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw wat mooi!! ik wil wel bij jou in de kapschuur hoor! wat een heerlijke sfeer!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja staat mooi hoor, de berenklauwenjacht is weer begonnen. Ik doe dit jaar een keer niet mee ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Berenklauwen blijven leuk om mee te decoreren.
    Je kapschuur is een plaatje en een heerlijke plek om te vertoeven.

    Al vast een fijn weekend gewenst.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dat plekje in de kapschuur vind ik helemaal geweldig!!! Lijkt mij fantastisch om daar te genieten van het bijna buiten zijn! En... ja mooi de berenklauw!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. die kapschuuuuuurrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wowowoowowowowow!!
    zo super gaaf, alles bij jou is top:)
    kijk je uit met die bereklauw? ik mag het hier echt NIET in huis halen, vlg mn man zwaar giftig:((( ik durf het dus ook niet, al vind ik ze prachtig
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Inge voor je leuke reactie :))
      Als de berenklauw is ingedroogd is er niets meer aan de hand.
      Ik pak ze nu gewoon aan met blote handen....niets gemerkt....dus misschien kun je je man toch overhalen want ze zijn zo decoratief!!

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  34. Wat een heerlijke sfeer heb je weer gecreëerd. Echt genieten!!!
    Ik sla een jaartje over met de bereklauw. Weet echt geen plekje voor ze. sad face

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig je berenklauw...had ze inderdaad al voorbij zien komen! Ik had laatst hier dichtbij ook grote gezien....maar toen ik dacht te gaan stropen...waren ze allemaal weg
    :(( gelukkig toch van een vriendin mooie grote items gehad!!
    Fijne zondag nog!!
    Liefs Lida

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig heb je ze nog via je vriendin kunnen krijgen. Ze staan ook zo mooi!!

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  36. Misschien moet ik ook maar eens op zoek, al geloof ik dat de meeste reeds verdwenen zijn. Ik zie ze tenminste niet meer.
    Prachtige kapschuur hebben jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh wat is jullie kapschuur toch gaaf, wat een superplek, het ziet er zo mooi uit!!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Super mooi die berenklauw ik heb ze in de vakantie ook voorbij zien komen maar ze stonden nog volop in bloei ,maar nu kan het dus zonder gevaar voor brandwonden .
    H gr v ,Truus de Jong .

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtig de berenklauw, hier staan ze nog volop in de berm, maar weet er even geen plekje voor!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik wil morgen eens op pad om een paar berenklauwen te scoren. Ik heb die van verleden jaar weggedaan, op één na...die staat gekortwiekt in een houten vaas.
    Ik begrijp de angst van mensen echt niet. Ze halen verse berenklauwen door elkaar met gedroogde. Die laatste zijn echt niet giftig of schadelijk!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ziet er erg mooi uit hoor. Zal wel een hele andere sfeer aanbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Staat prachtig. Ik heb dit jaar geen bereklauwen geplukt. Hier staan de rozenbottels te pronken.
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen