zondag 20 september 2015

Metamorfose wanden

Het wordt weer eens tijd om een post te plaatsen. 
Er is vanalles weer veranderd, maar het schiet er gewoon bij in om een post te plaatsen. 
De meeste van jullie hebben deze foto's wat ik jullie laat zien ook al voorbij zien komen op Facebook en Instagram of de photodiary van de Wemelaer (klik). 
Het gaat zoveel sneller en makkelijker. 



Ik ben begonnen om de hal weer een metamorfose te geven. 
En dat heeft hij gekregen ook! Ik heb twee kleuren chalkpaint van Annie Sloan gehaald bij Styling and living. French Linen en Graphite. 
Ik heb de hal geverfd met French Linen. 
Daar overheen heb ik strepen aangebracht met een mengsel van French Linen en Graphite. Met een brede kwast heb ik de strepen getrokken met dit mengsel.
Het hoeft natuurlijk niet perse de verf van Annie Sloan te zijn. Dit kun je natuurlijk ook doen met een andere krijtverf. 



En zo heb ik zelfs de spachtelputz wanden behandeld wat hier in dit gedeelte van de hal zit. De plinten, toog en wand langs de trap zit dan weer de kleur Graphite op. De hal is zo veel stoerder en soberder geworden.




Een tijdje daarna heb ik ditzelfde toegepast in de kapschuur, waar de muren heel grof gestuct zijn. Hier heb ik een wolkerig effect toegepast. Dus een mengsel van de kleur wat al op de muur zat met Graphite van Annie Sloan.


Onze vriend uit de tuin gehaald en op de schouw gezet. 
Er stond best nog veel Hop in de tuin en vond het zonde om hier niets meer mee te doen. 
Ik heb het hier over de muur gedrapeerd.



Omdat het zo'n mooi effect gaf kon ik de woonkamer niet overslaan. 
Mijn eerste gedachte was dat ik in woonkamer toch kalkverf zou gaan gebruiken, maar schoof het steeds op om hieraan te beginnen. 
Toen mijn moeder zei: waarom doe je niet hetzelfde in de woonkamer, heb ik meteen het blik met Graphite gepakt en een proefje op de muur gezet. Er zat de kleur Putty op van PtP. Dus over de Putty ook weer strepen getrokken.
 Toen ik zag dat het ook hier mooi werd ben ik niet meer gestopt en heb gelijk de hele woonkamer gedaan!
 Ik heb er geen minuut spijt van gehad. Het lijkt echt net of er kalkverf op de muren zit.


Op de kruik die ik zelf ooit heb bewerkt, heb ik een nieuwe grote linnen lampenkap (Hoffz)  gekocht via het Maaseiker Woonhuys.


De tv-kast die in de woonkamer staat had ik te koop gezet, maar toch weer uit de verkoop gehaald. Ik had een andere kast gekocht voor de tv, maar deze stond zo mooi in de tuinkamer dat de tv-kast nu toch in de woonkamer blijft staan. 
Kunnen jullie me nog volgen... hihihi....

Ondertussen zijn er weer wat volgers bijgekomen. Bedankt dat jullie je hebben aangemeld!
De stille volgers ook natuurlijk welkom!

Anita 


52 opmerkingen:

  1. Je zou inderdaad denken dat het kalkverf is! Wat een goed idee, het is meteen een stukje goedkoper. Bovendien heb je nu toch het effect van kalkverf, terwijl de muur niet geheel glad is.

    Het ziet er allemaal prachtig uit, hoor! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ha...ik had op FB al geschreven dat ik het zo grappig vind dat jij zoveel moeite doet voor een streperig effect. Terwijl ik de grootste moeite heb eraan te wennen :-)
    Het ziet er in elk geval allemaal heel sfeervol uit, Anita.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi , Anita . De muren zijn echt super geslaagd .French linnen kende ik al , ik ga me toch ook eens graphite aanschaffen.
    Ook de kapschuur , super gewoon , het hoort allemaal thuis in woonmagazine .
    Ik kijk echt graag naar jouw foto's .
    Fijne avond
    Christel, Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is prachtig geworden zeg!!Wat een sfeer kan zo in een boekje!groetjes Dédy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf Anita!! Je bent er wel druk mee geweest,maar een dapper besluit alles zo aan te pakken! Prachtig effect!.
    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog even...hoe heb je dat gewolkte effect bereikt? Met een doek? Of kwast?
    En ik vergeet te zeggen dat ik de HOP prachtig vind! Verkopen ze bijna nergens...althans ik vind het nooit ;-)

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met een doek en/of schuursponsje.
      De Hop heb ik speciaal in de tuin geplant hihi.
      Maar je moet uitkijken, hij woekerd heel erg!
      Bij ons staat hij op een plekje waar hij z'n gang mag gaan.

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  7. Je bent maar druk met al die muren maar wat een prachtig resultaat. Zelf draai ik mijn hand er ook niet voor om om even een muurtje te verven. Dat vind ik pure ontspanning.
    Heb jij ervaring met het verven van tegelwanden?
    Gr, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zie geen verschil met kalkverf! Het is echt heel erg mooi geworden. Stoer hoor dat je het zomaar op je muur durfde te proberen. Meubels heb ik wel op deze manier behandeld maar ik had het nog niet bedacht voor de muren. Maar wie weet :)!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zag het op Facebook al voorbij komen...erg mooi Anita.
    Maar wat een werk moet dat geweest zijn.
    Fijne Avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het erg dat ik klaar ben....ik vond het heerlijk om te doen...zo ontspannend!!
      Dus waar kan ik nog een muurtje doen... hihi

      Verwijderen
  10. Wat is dat allemaal supermooi geworden Anita! Ik had het idd al op fb langs zien komen. Zo zou het ook bij ons op de spachtelputzmur kunnen! Ik heb ook krijtverf er op. Maar dat vegen.....veeg je het er dan weer bijna vanaf?

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoe bedoel je...op de spachtelputz muren heb ik het met een borstel opgebracht met weinig verf. Je veegt het echt niet snel ervan af.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi effect! Top gedaan! Ga ik zeker onthouden!:) de hop is ook prachtig!!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh Anita wat heb je het toch prachtig. Wij willen de muren van de kamer ook gaan verven. Is het voor een leek (zoals ik ben) moeilijk om te doen?
    Ik zag je foto's al voorbijkomen op Facebook ik ben echt onder de indruk hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje!
      Nee Anneke, het is echt niet moeilijk om te doen. Ik ben ook maar een leek hi..hi..
      Ik heb nog nooit kalkverf op de muren gedaan...dus...
      Met een brede kwast hier en daar recht opbrengen en dan met een natte doek uitvegen.
      Als je in de buurt woonde kwam ik je muurtjes wel doen hi..hi..
      Ik vond het heel ontspannend om te doen. Jij kan het ook!!

      Verwijderen
  14. Ik vindt het prachtig heel sfeervol. ..

    Fijne week!
    Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat gaaf weer allemaal! Dit is voor het eerst dat ik bij iemand de verf van annie sloan zie, ik vind het echt prachtig! Wat een mooi effect geeft dat! Je kapschuur is ook weer zo onwijs mooi gestyled met die hop, ik weet het nu zeker, die ga ik ook planten, wat is dat een superplant om mee te decoreren!
    En ik vond je photo-diary voor de wemelaer zo onwijs leuk om te lezen en te zien!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie foto's weer. Prachtig en sfeervol om te zien. Het ziet er echt uit als kalver erg mooi.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi Anita! Ik werk heel veel met Annie sloan, zeker met Graphite! Ik ben daar echt verslaafd aan! Maar nog nooit op de muur gebruikt, en laat ik nou net kalkverf willen proberen (wat ik nog steeds zo duur vind en eigelijk een goedkopere oplossing zocht) dus nu dus een ideale oplossing om te proberen!!! Echt super!

    Groetjes Leoni van

    Landelijkschoon.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt eer van je werk, Anita. Grappig, dat je het bijna jammer vindt dat het af is.
    Ik heb ook een flink aantal meters kamermuur voor de boeg, maar denk dat ik er langer over doe dan jij. Hier trouwens niet al te veel kalkverf op de wanden. Wel sobere kleuren binnenkort, maar wij vinden kalkverf te onrustig. In tegenstelling tot de hele blogwereld, geloof ik :-)
    French Linen gebruik ik ook vaak, voor m'n woonaccessoires.

    Warme groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt supergaaf geworden Anita en dat je het jammer vindt dat je klaar bent begrijp ik wel. Ik vind het ook altijd heerlijk om te verven. Ik ben het hele weekend druk geweest, vandaar dat ik nog zo laat reageer (nog even voor het slapengaan blogjes lezen).

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig geworden allemaal, zo knap dat je er gewoon aan durft te beginnen.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Anita, wat mooi zijn je muren geworden héél mooie kleur trouwens,
    ook de kapschuur is héél mooi ene ja ...we volgen nog in het kast-verhaal ...haha
    héél fijne week
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig Anita ...... Ik heb dat ook Facebook ik zoveel gemakkelijker en voor mij ook spontaner dan blog , ik krijg zelf ook veel meer vragen en berichten binnen via fb mensen die anders niet kunnen reageren via blogger ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha bezige bij, het ziet er weer sfeervol uit. Mooie bank heb je, de hop staat ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat ziet het er allemaal weer top uit. Zo'n heerlijk sfeertje.....
    En die hop!!!! Ik kan ze ook nooit ergens vinden. En onze tuin is te klein om te planten anders wist ik het wel.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel sfeervol allemaal, eigelijk als er een idee in je hooft zit moet je het maar gewoon doen

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat heb je een werk verzet en wat is het mooi geworden!
    Zomaar en heel deel van je huis weer fris en het ziet er prachtig uit. Goed idee van je moeder om dat te zeggen om je het laatste zetje te geven.
    De kapschuur heeft ook een gezellige sfeer gekregen en met dat hop erbij maakt het helemaal af!
    Geniet ervan!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel erg mooi geworden,net kalkverf :-)

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel mooi effect geeft dat op de muren.
    Het lijkt inderdaad op kalkverf.
    Je hebt een hele gezellige sfeer.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Echt heel gaaf geworden zeg! Het lijkt net kalkverf. Ik heb boven een grote linnenkast in de French Linen van Annie Sloan, gewoon egaal. En ik heb nog een potje graphite staan. mmm, misschien eens proberen op die kast.
    Dankje voor de tip
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoe heb je trouwens dat wolkerige effect bereikt. Lijkt me geweldig om te doen op mijn gashaardombouw
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Op een foto kun je het nooit echt goed zien, maar vind het wel bij jou passen. Voor mij zou het te druk zijn. En die hop is echt prachtig om te zien, heb er ooit een krans van gehad. Maar het stonk enorm in huis, omdat het nog moest drogen.

    Nu maar weer een volgende klus gaan bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. dat heb je allemaal prachtig gedaan:) en dat is het leukste, onverwachts je hele kamer erbij!
    t ziet er allemaal heel sfeervol uit, leuk ook dat hop.
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Super mooi en sfeervol de muren en ja leuk de hop!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat ziet er geweldig uit zeg....heel mooi geworden....geniet ervan liefs van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat leuk dat je er gewoon voor gegaan bent en nu iedereen over de streep (hihi, woordspeling i.v.m het streperige effect) hebt getrokken. Ikzelf ben niet zo van het streepeffect (mij te onrustig), maar aan dat wolkeffect in de kapschuur zou ik misschien wel kunnen wennen. Wat een mooie sfeer daar, zeker ook door de hop. Toch eens kijken of er in mijn tuin een hoekje is voor dit schijnbaar woekerende spul. Want elk jaar blijf ik het mooi vinden...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Het ziet er allemaal mooi,sober en stoer uit. Maar wel een hele klus.
    Een mooie sfeer en eenheid is het geworden.

    De gedrapeerde hop vind ik ook geslaagd.

    Een fijne week gewenst.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een ongelofelijk mooi en sfeervol huis heb je. Kun je dat bij mij ook niet even doen? Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wauw, wat een mooie resultaten op de diverse muren. Ik begrijp het volkomen dat je daar heel erg blij mee bent.

    Fijne dag.

    Lieve groet,

    Mirjam
    MaDeLiefste

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat leuk dat je dit effect ook gewoon met krijtverf hebt gekregen..
    mooi hoor! Ook het kleurtje staat erg mooi.
    Je moet het ook vaak gewoon durven en doen.. heel knap!
    Groet, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik zeg geslaagd!! Nu lekker genieten
    Fijne dag

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Je zeg wat ben ji druk geweest en wat is het mooi geworden nu maar lekker genieten !!!
    H gr v Truus de Jong atelier t ,Opslag .

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Prachtig gedaan, je bent echt een bezige bij volgens mij:) nu lekker op de bank genieten van de mooie muur! Mooie foto is dat ook trouwens....

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik vind je muren echt prachtige geworden, het is echt net kalkverf. Grappig dat je er ook zo'n energie van krijgt en heerlijk door blijft gaan....

    Groetjes, Inge
    de knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  44. De gewolkte versie is mijn favoriet! De strepen ben ik namelijk zelf aan het wegwerken bij me..hahah..dus wel heel goed nagemaakt!! Ik heb muren die gewolkt zijn en muren die ik heel grof opgezet heb en daardoor erg wild gestreept zijn geworden en daar wordt ik toch wat onrustig van. Je hop is prachtig...ik betaal er grof geld voor bij een bloemist in de stad waar ik ook nog een uur voor moet reizen!! hahaha en jij hebt het gewoon in je achtertuin. Toch ook maar eens een hop plantje aanschaffen! Mooi allemaal.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen