zaterdag 13 februari 2016

Een beetje kleur

Eerst wil ik jullie bedanken voor jullie leuke reactie's die ik mocht ontvangen voor de reportage in de WLS op mijn blog, fb, ig en gewoon spontane mails die ik zomaar kreeg. Heel erg leuk!!!

Al heel lang ben ik op zoek naar een geschilderd paneeltje voor in de woonkamer. Het moest aan een aantal eisen voldoen......donkere achtergrond en het liefst een stilleven van een aantal kruikjes of iets van fruit. 
Afgelopen week liep ik in de kringloop en zag dit oud geschilderd paneeltje staan. Ik heb even getwijfeld omdat er een lijst om zat van oude houten latjes.
Maar eigenlijk maakte dat juist wel speciaal en heb het toch mee naar huis genomen. 


Toch ook wel weer mooi een beetje kleur tussen alle naturellen kleuren. In principe zitten er alle kleuren in die in de woonkamer aanwezig zijn alleen zijn ze wat feller van kleur. Op de foto in het midden heb ik het lijstje uiteindelijk behandeld met loogbeits verbrande eik.




Ik heb in de afgelopen weken weer een paar spulletjes gescoord bij de.....ja het zou ook eens anders zijn.....de kringloop! Ik moet echt niet te vaak gaan want je komt er zoveel leuke spullen
tegen waar je toch wel heel blij van wordt :))

Een leren poef

Een oud klein schattig krukje, uiteraard een beetje bewerkt door mijzelf :))

Een steenmal....door mijzelf in de loogbeits gezet.

Zeg nou zelf.....hier kan je toch niet aan voorbij lopen hihihi....

Ook heb ik het mooie sobere plantje Corokia gekocht. Ik zag het al eerder bij een aantal bloggers voorbij komen. Ik ben normaal echt geen plantenverzorgster. Maar ik moet zeggen dit plantje doet het heel goed en is nog in leven.


Anita

50 opmerkingen:

  1. Supermooie mooie spullen Anita , die leren poef met dat schapenvacht vind ik echt waaw !!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke spullen heb je gescoord, echt wauw.., jammer maar zo leuke dingen hebben ze hier niet in de kringloop, ga ook vaak kijken, maar helaas 😏

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welke loogbeits gebruik je? Grtjs en een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik altijd verbrande eik.
      Ik verdun het ook vaker met water voor een licht vergrijsd effect te krijgen.

      Verwijderen
    2. Ok dankjewel.... Wil er bestellen, maar met al die verschillende kleuren wist in niet goed welke, twijfelde tussen verbrande of oude eik....

      Verwijderen
  4. Mooie spullen weer! Het schilderijtje past er prachtig bij
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie spullen weer! Het schilderijtje past er prachtig bij
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De eerste foto is net een schilderij ;-). De kleuren van je nieuwe aanwinst passen heel goed bij je interieur, beter kan bijna niet. Door je post twijfel ik nu of ik nog snel even naar de kringloop zal sjeesen, ik ben er deze week helemaal niet geweest en dat komt zelden voor. Je andere aanwinsten zijn ook heel mooi!

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed geslaagd Anita, en jij vind er ook nog steeds een plekje voor.
    Dat plantje heb ik al jaren in huis en blijf mijn favoriet.
    Heeft weinig aandacht nodig, en dus ideaal voor mij.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk paneeltje wat kleur betreft echt een toppertje Mooi zo bij elkaar. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk paneeltje wat kleur betreft echt een toppertje Mooi zo bij elkaar. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoor een beetje kleur.....
    Vind je steenmal erg leuk. Heb ooit zoiets jaren in huis gehad, maar uiteindelijk toch weer weggedaan.
    Och ja...zo gaat het.
    Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je geboft bij de kringloop! :-)
    Die poef...echt geweldig mooi!
    Neem me na zon post altijd voor om weer vaker de kring in te lopen...
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je weer leuke spulletjes gevonden!
    Erg mooi!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha, ja die kringloop hè? Daar heb je toch wel de mooiste spullen of niet? Dat plantje is hier niet te krijgen, maar dat heb ik wel vaker gehad, ik moet maar weer eens gaan zeuren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Al die mooie spullen van de kringloop , het zal dan wel geen Belgische zijn ,haha.
    Alles weer super gestyled !!
    Fijne avond .
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi zo het paneeltje....past echt in je sfeertje...en het voordeel is ..ben je het zat haal je t ook zo weer weg..anders dan met een lijst van honderden euro's...;-)

    liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke spullen heb je bij de kringloop gevonden.
    Helaas bij onze kringloop zie je zulke mooie spullen niet.
    Echt jammer...of ik kom net altijd te laat en is het al door een ander weggekaapt....misschien moet ik er gewoon vaker heen haha!
    Veel plezier van je mooie aanwinsten.

    Fijn weekend,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie spullen heb je gevonden.. nog gefeliciteerd met de prachtige reportage

    Fijne avond!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je bent weer goed geslaagd Anita, leuk!
    Fijn weekend hoor!

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Anita,

    Wat een leuke vondsten weer bij de kringloop! Heerlijk he! Geniet er lekker van! Leuk dat schilderij met kleur!

    Fijn weekend verder!

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi dat schilderijtje aan de wand!! Staat heel mooi...en ja die kringloop blijft leuk! Altijd weer een verrassing waar jr mee thuis komt! Jij hebt alles weer een mooie eigen draai gegeven met de beits van Esatto. Ik werk er ook graag mee!
    Fijn weekend!
    Liefs Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk allemaal Anita...dat plantje is zo gaaf!....liefs Ria x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ooh superleuk allemaal! I love it!!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat kun je blij worden van zulke mooie vondsten.
    En nog blijer als je er ook nog je eigen draai aan kunt geven.
    Geniet er maar van.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nou begrijp ik waarom ik nooit wat vind bij de kringloop hi hi... omdat jij natuurlijk alles weghaalt, neehoor grapje. Die steenmal is een supervondst toch. Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja die plant mooi, zoek er al een poos naar maar... helaas hier niet te koop...
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige vondsten. De poef en je schilderij, heel mooi. Genoten van je foto's

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtige vondsten. De poef en je schilderij, heel mooi. Genoten van je foto's

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuke spullen heb je weer gevonden!
    Die steenmal is echt prachtig, kun je idd niet laten liggen...

    Fijn weekend,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtige spullen heb je gevonden. En dat schilderij maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige spullen heb je gevonden. En dat schilderij maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Jij hebt goed gescoord bij de kringloop, wow! Ik loop er ook meestal 1x per week doorheen, 9x is het niks maar die ene 10x kun je dan zo blij zijn met iets, dat is juist leuk. En dan je eigen draai eraan geven, maakt het af.
    Ja, dat plantje...een paar maanden geleden hadden ze 'm bij I.kea...ik heb 'm toen niet meegenomen en wat denk je? Spijt!!! Want daarna heb ik 'm nooit meer ergens gezien en hij is zo leuk!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh jee.....krijg zin in een rondje kringloop, kom er bijna nooit meer door tijd gebrek......maar zie nu.....
    Geniet keer op keer van je mooie aanwinsten en ze inspireren me zo weer.........
    Dat lijstje, die poef.......

    Dank voor al je inspiratie en mooie beelden

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heel mooi dat schilderijtje, hele mooie kleuren en de rest van je aankopen ookgeweldig.

    Ik heb ook 2 van die plantjes vind ze ook helemaal geweldig. Als je ze goed water geeft worden de blaadjes groen ;-))

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zo....jij hebt goed gescoord bij de kringloop! Ik ben al tijden op zoek naar een steenmal: mijn moeder had er één maar die hebben we 5 jaar geleden zelf naar de kringloop gebracht, die vond ik zo truttig aan de muur!
    Maar nu heb ik het op IG bij iemand gezien op tafel en nu vind ik het wel lek, haha! Nu is ie nergens meer te vinden....jij had geluk!
    Mooi schilderijtje ook!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Je weet de kringloopspullen op een mooie manier in je interieur toe te passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. De kringloop wat kun je daar enige spullen vandaan halen. Vooral die steenmal ben ik helemaal weg van. Wat staat die mooi.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik weet niet of ik ook gereageerd had, maar idd een prachtige reportage in de WLS. :) Leuke artikelen gescoord bij de KL. Geniet ervan..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Tjonge, jij hebt echt mooie spullen gevonden bij de kringloop, zeker weer de moeite waard geweest om daar langs te gaan!
    Het plantje heb ik ook, gaaf is ie hè!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een geweldige vondsten, super! Die poef, echt té leuk. Inderdaad heel begrijpelijk dat je die meeneemt.
    Wat een leuk plantje, mooie kleur, niet zo'n knalkleur en mooie fijne takjes.

    Fijne zonnige dag.

    Liefs,
    Mirjam
    ByMir

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Mooi zeg! Prachtige sfeer

    Groetjes Adeliene

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik loop ook elke week wel even de kringloop winkel binnen.
    Soms tref ik het, maar soms ben ik er ook zo weer uit.
    Jij hebt in ieder geval hele leuke items gescoord. Leuk is dat altijd, om zo voor weinig geld toch leuke dingen te kunnen kopen.

    Fijn weekend gewenst.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Zo jij hebt goed zaken gedaan bij de kringloop! Ik vind je schilderijtje geweldig, ik houd daar heel erg van, heb hier ook allemaal echte oude olieverfschilderijen maar dan van dieren en landschappen, prachtig!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Heel mooi allemaal!!!!
    liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi Anita, dank je wel voor je leuke reactie. Ik kwam in een eerder bericht nu pas jouw reportage tegen. Ik blog veel minder de laatste maanden en mis dus ook veel zie ik nu.
    Prachtige reportage is het geworden, ook eentje om
    met recht heel trots op te zijn.
    Hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Super spullen gekocht bij de leukste winkel! De kringloopwinkel!
    Vooral die leren Poef!
    Fijne dag, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  46. moooooooiiiiiiii!! wowie, heel sfeervol, en je reportage:))) grtjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een super leuke spullen allemaal! en dat van de kringloop.. Geweldig! Echt een inspiratiebron.

    BeantwoordenVerwijderen